• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • malikan

Nääe nu bryter jag ihop! Mannen opererade knät i maj så han har vart halvt förlamad sen dess. Nu när han var nästan återställd så bryter han högerhanden och går i gips vilket betyder att jag måste göra typ allt igen hemma och med barn med förvärkar och foglossning i dödens hetta.. och igår började dom lägga om vårt tak, vilket är grästak så nu har jag jord, mossa och skit runt hela huset och 2 m ut samt lera på alla fönster som måste fixas... altanerna är leråkrar... Ge mig styrka, hade hoppats på lite vila nu sista veckorna ;(

• malikan
    Hermioney skrev 2018-06-12 13:19:08 följande:

Vad köpte du och vad kostade var sak?

Nåt speciellt du är ute efter, jag var där i lördags oxå och köpte bebisgrejer :)
  • Hermioney
    malikan skrev 2018-06-12 15:59:56 följande:

Nåt speciellt du är ute efter, jag var där i lördags oxå och köpte bebisgrejer :)

Badbalja

Nappflaska

Manuell bröstpump

Mammakläder

Madrass

Lakan

Bebiskläder
  • kattnos
    Hermioney skrev 2018-06-12 16:38:05 följande:

Badbalja

Nappflaska

Manuell bröstpump

Mammakläder

Madrass

Lakan

Bebiskläder

Badbalja - 90 kr (köpte även badstol till baljan för 50 kr)

Nappflaska - MAM Anti colik 47 kr

Manuell bröstpump - köpte ej

Mammakläder - köpte leggings för 70 kr och amningslinne för 80 kr.

Madrass - köpte ej

Lakan - köpte påslakanset 70×80 för 30kr, köpte inga underlakan. Dock madrassskydd i plastad frotté 80×140 för 80 kr.

Där har du några prisuppgifter iaf:)
  • Perpen
    malikan skrev 2018-06-12 15:59:01 följande:

Nääe nu bryter jag ihop! Mannen opererade knät i maj så han har vart halvt förlamad sen dess. Nu när han var nästan återställd så bryter han högerhanden och går i gips vilket betyder att jag måste göra typ allt igen hemma och med barn med förvärkar och foglossning i dödens hetta.. och igår började dom lägga om vårt tak, vilket är grästak så nu har jag jord, mossa och skit runt hela huset och 2 m ut samt lera på alla fönster som måste fixas... altanerna är leråkrar... Ge mig styrka, hade hoppats på lite vila nu sista veckorna ;(

Nej fy vad trist! Både för dig och för mannen. Och slitsamt för dig. Finns det ingen som ja avlasta er med barnen lite så du kan få vila? Hur gamla är dem? Även om han går i gips skulle han ju kunna ta med dem på en lekplats så du kan få lite lugn och ro och vila. Kämpa på! Och när du inte orkar mer (Eller när du känner för det) så kommer du in här och skriver av dig. :)
  • ostbågen

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. Obestämd

Ni som har barn sedan innan vad har ni haft? Bra/dåligt?
    Ni andra som väntar första, vilket har ni köpt? 

• Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-06-12 20:49:53 följande:

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. 

Först hade vi ett tjockt som vi fick från en bekant, nu har vi ett lite tunnare och lite högre. Jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad mellan dem, rent praktiskt alltså, men så är sonen släkt med mig och slår sig ständigt ändå.

Mitt tips är att kolla på Tradera så du inte lägger ut en massa pengar på nåt du kanske ångrar sen. Köp ett tjockt och ett lite tunnare så kan du jämföra.
  • Hermioney
    ostbågen skrev 2018-06-12 20:49:53 följande:

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. 

Väntar första. Kommer inte att köpa något spjälskydd. I sängen ska endast finnas madrass med lakan och andningslarm.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-06-12 21:00:43 följande:

Väntar första. Kommer inte att köpa något spjälskydd. I sängen ska endast finnas madrass med lakan och andningslarm.

Varför inte spjälskydd? Tänk om det fastnar en liten fot :O
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-06-12 21:12:04 följande:

Varför inte spjälskydd? Tänk om det fastnar en liten fot :O

Jag har läst på om spjälskydd. Det kan skada mer än skydda. Därför kommer vi inte använda det.