Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/
Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)
Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/
Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)
Har hemsk halsbränna sedan igår. Det brukar ju minska när de sjunkit ner lite så vet inte varför jag fått mer nu. Dock kan jag äta mer. Är mer trött och otymplig. Fått mer flytningar (lite tjocka o mjölkiga). Brösten är nog lite större oxå, kommer nån droppe råmjölk (dock inte självmant). Ömmar väldigt när bebis rör sig i magen och jag kan ganska tydligt urskilja fötter, rumpa, armbåge och händer. (3 barnet o bf 10/7).
Ni andra då?
Min är fixerad sen en vecka tillbaka, lite förvånad då detta är tredje och är bara i 35+0 idag. Hoppas jag slipper denna känslan i 7 veckor till, föredrar icke fixerade barn haha
Jag var hos bm i dag och bebisen hade sjunkit ner mer men var fortfarande lite ruckbar (nästan fixerad, sa hon). Jag ska tillbaka dit om två veckor och då räknar jag med att bebisen är fixerad.
Börjar känna mig klar med inköp och allt nu. I går städade vi hela huset och köpte nappar till flaskorna och i dag fick jag hem mina förlossningsbindor (sonen bygger torn med dem i detta nu). BB-väskan ska packas klart och sen är det väl bara att vänta, antar jag.
Sambon jobbar nästa vecka också och sen ska vi ha ett par mysiga sista veckor som tre i familjen innan bebisen kommer :)
De senaste dagarna har jag haft värre halsbränna än någonsin förr! Trodde bebis skulle börja sjunka nedåt och trycket mot lungorna minska men tydligen inte än.. börjar bli trött på att det är svårt att andas! Får se vad bm säger vid nästa besök på tisdag..
Hej tjejer. Här har det och är riktigt tufft. Förra veckan var vi 2 vändor till förlossningen då mvc läkaren vill absolut att vi skulle söka pga jag hade förhöjda levervärden och haft ont. Men allt såg bra ut med bebis. Var på sjukhuset i måndags igen för kontroll oh tyvärr jade levervärdet gått upp igen så blev inlagd i måndags och fick först komma hem igår efter MASSA blodprover och ultraljud på mig. Så efter allt så är det troligtvis så att jag drabbats av graviditetsklåda,hepatos eller icp eller vad man vill kalla det. Så mina levervärden är påverkade och även gallsyrorna är förhöjda men ingen fara för bebis än. Blir ny koll på sjukhuset på onsdag.
Men jag håller på att bli tokig!! :?( Det kliar något sådan fruktansvärt och ytligare en sak. Som det inte räckte med hypermesisen som gör mig illamående ännu och jag behöver medicin för,min extrema foglossning som också bara blir värre och så nu klådan med. Alltså mitt psyke orkar verkligen inte mer :?(
Var hos bm idag och blodtrycket och bebis mår bta. Och bebis har fixerat sig och sjunkit ner ganska långt då bm fick leta/känna efter ordentligt ochh långt ner för att känna så. Så se är ju positivt.
Gick in i v 36 idag så nu hoppas jag verkligen de är MAX 2-3 veckor kvar. Har ju tid för bedömning av igångsättning om lite mindre än 2 veckor sen. Hoppas verkligen att kroppen då är redo och mogen och att de vill hjälpa mig och sätta igång för orkar inte mer verkligen
Hur mår ni andra?
Hej tjejer. Här har det och är riktigt tufft. Förra veckan var vi 2 vändor till förlossningen då mvc läkaren vill absolut att vi skulle söka pga jag hade förhöjda levervärden och haft ont. Men allt såg bra ut med bebis. Var på sjukhuset i måndags igen för kontroll oh tyvärr jade levervärdet gått upp igen så blev inlagd i måndags och fick först komma hem igår efter MASSA blodprover och ultraljud på mig. Så efter allt så är det troligtvis så att jag drabbats av graviditetsklåda,hepatos eller icp eller vad man vill kalla det. Så mina levervärden är påverkade och även gallsyrorna är förhöjda men ingen fara för bebis än. Blir ny koll på sjukhuset på onsdag.
Men jag håller på att bli tokig!! :?( Det kliar något sådan fruktansvärt och ytligare en sak. Som det inte räckte med hypermesisen som gör mig illamående ännu och jag behöver medicin för,min extrema foglossning som också bara blir värre och så nu klådan med. Alltså mitt psyke orkar verkligen inte mer :?(
Var hos bm idag och blodtrycket och bebis mår bta. Och bebis har fixerat sig och sjunkit ner ganska långt då bm fick leta/känna efter ordentligt ochh långt ner för att känna så. Så se är ju positivt.
Gick in i v 36 idag så nu hoppas jag verkligen de är MAX 2-3 veckor kvar. Har ju tid för bedömning av igångsättning om lite mindre än 2 veckor sen. Hoppas verkligen att kroppen då är redo och mogen och att de vill hjälpa mig och sätta igång för orkar inte mer verkligen
Hur mår ni andra?
Jag var hos MVC i tisdags. Allt såg bra ut och järnvärdet har vänt upp igen med tabletterna och ligger på 118. Vi pratade även lite om förlossningen och min rädsla att behöva bli hänvisad till typ Södertälje (bor långt norr om stan) så vi plockade upp min gamla förlossningsjournal - jag har faktiskt inte kollat i den för andra barnet efter förlossningen. Jag visste ju att det gick fort men jag hade för mig att det var typ 4 timmar - men från att jag blev inskriven och var öppen 4 cm tills att han var ute tog 1,5 timme så det är kanske inte så konstigt att jag upplevde den förlossningen som panikartad. Hur som helst, vi skrev in det i min nuvarande journal och min barnmorska sa att det i princip är omöjligt för dom att hänvisa mig någonstans om förlossningen drar igång och jag har en så snabb förlossning bakom mig - det känns skönt. Fy vilken ångest att föda barn i någon bil på E4an