• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-12 08:04:35 följande:

Jag lovar, man missar inte om det är slemproppen :D

Det liknar inte flytningar utan är klistrigt och segt, som en klump med annan färg, har haft allt från både snorgrön/gul samt med blod i vid mina graviditeter och varje gång tänker man ?ah nu är det slempropp?, går inte ta miste

Jag märkte inte när min gick med äldsta dottern. Nu har jag så mycket läskiga flytningar så inte säkert jag skulle tänka på de heller om det ej är blod i
    ?
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 07:39:35 följande:

Okej. Både skönt men även lite tråkigt kanske? ;) hade väl varit skönt med bebis nu menar jag? Men visst det bästa är ju om de får bakas färdigt i magen. Jag är jätteless på att vara gravid nu...

Funderar lite på det här med slemproppen. Jag har aldrig märkt av den. Det ända är att jag har fått mer flytningar nu med de är inget blod i dem.

Innan förstod jag mig inte på de som är trötta på att vara gravida. Men NU gör jag

Idag är det vecka 37+0 så nu slutar jag oroa mig för att den ska komma ut för tidigt och börjar oroa mig för att den inte ska kunna komma ut.

Jag har också fått mer flytningar nu men det är inte slemproppen.

En bit av min slempropp lossnade för nån månad sen. När jag torkade mig kom en tjock sörja. Som flytningar fast mycket tjockare och med lite ljusrosa i. Sen återbildades den efter några dagar.
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-12 10:45:48 följande:

Innan förstod jag mig inte på de som är trötta på att vara gravida. Men NU gör jag

Idag är det vecka 37+0 så nu slutar jag oroa mig för att den ska komma ut för tidigt och börjar oroa mig för att den inte ska kunna komma ut.

Jag går in i v. 37 imorgon så då skiljer det bara en dag mellan dej o mej antar jag? Bf 10/7.
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 10:59:09 följande:

Jag går in i v. 37 imorgon så då skiljer det bara en dag mellan dej o mej antar jag? Bf 10/7.

Jag har varit gravid i 37 veckor och 0 dagar idag. Jag går in i vecka 38 idag. När man läser på internet om graviditetsveckor räknar man vilken vecka man trätt in i.

Sjukvården räknar bara hur många veckor man hittills klarat av.

Jag har BF 3 Juli.
  • kattnos

Hej på er! Igår var det dags för det stora Ullaredsbesöket! Jag och min man åkte tillsammans med ett annat par som väntar och sak efter sak på listan är nu avbockade. Det som givetvis återstår nu är ju att plocka in, tvätta och ställa i ordning allt vilket både är kul men också lite jobbigt då allt ska upp på övervåningen. Får ta det lite pö om pö och vila emellan! Hahaha.. sen är det lite småsaker på min lista som jag inte hittade som får kompletteras med men det närmar sig så sakteliga att bli färdigt för bebis ankomst :)

• tiiitti
    Hermioney skrev 2018-06-12 11:17:47 följande:

Jag har varit gravid i 37 veckor och 0 dagar idag. Jag går in i vecka 38 idag. När man läser på internet om graviditetsveckor räknar man vilken vecka man trätt in i.

Jag har BF 3 Juli.

Jag har också BF 3 juli :) önskar att han kommer om en vecka dock :P
  • Hermioney
    kattnos skrev 2018-06-12 11:22:44 följande:

Hej på er! Igår var det dags för det stora Ullaredsbesöket! Jag och min man åkte tillsammans med ett annat par som väntar och sak efter sak på listan är nu avbockade. Det som givetvis återstår nu är ju att plocka in, tvätta och ställa i ordning allt vilket både är kul men också lite jobbigt då allt ska upp på övervåningen. Får ta det lite pö om pö och vila emellan! Hahaha.. sen är det lite småsaker på min lista som jag inte hittade som får kompletteras med men det närmar sig så sakteliga att bli färdigt för bebis ankomst :)

Vad köpte du och vad kostade var sak?
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-12 11:17:47 följande:

Jag har BF 3 Juli.

Jo jag vet. Såg fel, el tänkte fel. Jag jobbar inom sjukvården så jag vet det. :) Ja just det du hade bf 3/7. Så du kanske är först ut då...:)
  • kattnos
    Hermioney skrev 2018-06-12 13:19:08 följande:

Oj, det skulle bli en lång lista att skriva upp allt! Men jag kan säga att det enskilt dyraste var en bärsjal som kostade 529 kr. Skötbädden jag köpte kostade 109 kr, i övrigt kostade varje enskild sak under 100 kr men eftersom jag köpte mycket så blev det dyrt i slutändan ändå. Men nu har bebis som sagt det mesta iaf :)
  • kattnos
    Hermioney skrev 2018-06-12 13:19:08 följande:

Oj, det skulle bli en lång lista att skriva upp allt! Men jag kan säga att det enskilt dyraste var en bärsjal som kostade 529 kr. Skötbädden jag köpte kostade 109 kr, i övrigt kostade varje enskild sak under 100 kr men eftersom jag köpte mycket så blev det dyrt i slutändan ändå. Men nu har bebis som sagt det mesta iaf :) Jag köpte täcke och kudde till spjälsängen, lakan, madrasskydd, spjälskydd, badbalja, olja, badcape, en del kläder, bindor, amningsbehåar och annat smått och gott :)