• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-06-27 20:59:38 följande:

Första kom bf+10 och andra bf+6. Jag har med andra ord inte så stora förhoppningar på att föda på bf...

Twoblirthree skrev 2018-06-27 21:04:17 följande:

Första kom bf+13 :(, andra kom bf+2 :). Så ingen aning hur det blir nu...kan ju bara hoppas på tidigare men man vet aldrig.

Hm, okej. Då är frågan om man vågar ställa sig in på att föda tidigare än förra gången...
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-27 21:28:21 följande:

Hm, okej. Då är frågan om man vågar ställa sig in på att föda tidigare än förra gången...

Första kom på Bf+9 och andra på Bf+5 och är nu i v.35 så räknar med att gå över 10 dagar denna 3:e gång - då blir jag glatt överraskad om den kommer tidigare :) lite så tänker jag.
  • tiiitti

Min son kom nästan 4 veckor för tidigt så jag tycker redan de känns som jag gått över nu ;p fast är på BF-5 idag.

Va inställd på att denna också skulle komma förtidigt.

Får se om den dyker upp innan BF iallafall..

• Fins Mamma

Det sägs (tror tom det stod i0 en artikel på familjeliv). Att ett tecken på att förlossningen är på G är att man har diarré. Jag så är jag PÅ G *haha*. Dock så kan det ju också vara min gastric som spökar.

Jag vill iallafall vänta in min beställning på Förlossningsbindor och få storstäda klart hemma så till på söndag kan hon väl vänta(jag som har velat att hon ska komma tidigare hela tiden)

?
  • Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-06-28 06:35:34 följande:

Det sägs (tror tom det stod i0 en artikel på familjeliv). Att ett tecken på att förlossningen är på G är att man har diarré. Jag så är jag PÅ G *haha*. Dock så kan det ju också vara min gastric som spökar.

Jag vill iallafall vänta in min beställning på Förlossningsbindor och få storstäda klart hemma så till på söndag kan hon väl vänta(jag som har velat att hon ska komma tidigare hela tiden)

Hahaha! I såna fall har jag varit på G sedan vecka 27!

Ja, jag vill ju att min mamma ska komma hem från semestern så bebisen får väl vänta till den 1 juli (på söndag) här med. Men jag hade gärna sett att hon höll mig vaken på nätterna, istället för en tung mage och värkande rygg -.-
  • Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-06-27 23:10:58 följande:

Första kom på Bf+9 och andra på Bf+5 och är nu i v.35 så räknar med att gå över 10 dagar denna 3:e gång - då blir jag glatt överraskad om den kommer tidigare :) lite så tänker jag.

Det är förmodligen smart tänkt. Med sonen var jag hela tiden säker på stt han skulle komma i v 38, så bf+2 var extremt länge!

Jag har två bekanta som nyligen fått sitt andra barn och båda födde på bf-6 resp bf-5 så min förhoppning är att det är nåt som trendar just nu.

Sambon har äntligen börjat packa sin bb-väska! Nu ska vi bara sätta oss med förlossningsbrevet också, sen är allt klart.

Sista bm-tiden i dag! :D
  • malikan

Aldrig vart med om envisare bebis... nu är jag flyttad från bb till förlossningen för igångsättning iaf, så nu vräks den! 36+6 idag så känns skönt med en fullgången bebis iaf!

• Perpen
    malikan skrev 2018-06-28 09:58:38 följande:

Aldrig vart med om envisare bebis... nu är jag flyttad från bb till förlossningen för igångsättning iaf, så nu vräks den! 36+6 idag så känns skönt med en fullgången bebis iaf!

Lycka till idag! :)
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-28 09:58:38 följande:

Skönt den äntligen får komma ut! Lycka till :)
  • malikan
    Fins Mamma skrev 2018-06-28 06:35:34 följande:

Jag var faktiskt kass i magen i 2 dar innan vattnet gick :) men jag hade typ alla tecken man läser om, haha