• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos
    Mamma till S skrev 2018-07-08 16:32:22 följande:

Så kom äntligen vår älskade prins 7/7 , efter ett dygn med smärtsamma o oregelbundna helv...värkar! Konstigt att man kan glömma bort hur jävla ont det gör att föda haha men kanske tur iofs! Hann vara inne på fl i hela 22 minuter innan han gjorde entré i denna värld o stal våra hjärtan! Älskade älskade lilla hjälten vår. <3 Med en matchvikt på 2788g o 50 cm lång. Nu ska han ammas/koppas varannan timme dygnet runt. Mannen åkte precis hem då vi inte kunde få till barnvakten fler dagar (det visste vi iofs) men fy så jobbigt det blev! O jag är så jävls lycklig men sitter på BB o gråter i rummet, haha alla dessa ljuvliga hormoner som kommer o går hela tiden.

Men jag är världens rikaste o lyckligaste TREbarns mamma! :D

Grattis! Åh, så häftigt det måste vara :) NJUT!!
    BF 16/7
  • Längtar17
    3hjärtan skrev 2018-07-08 17:14:34 följande:

Har dom kommit så finns dom ju där ett bra tag. Äter du nåt mot magen? Jag tar pulver movicol för annars är jag stenhård

Äter inolaxol varje dag och movicol om det går mer än 2 dagar mellan. Men den senaste veckan har jag inte varit hård i magen och gått varje dag (sorry) så tror inte längre det är förstoppning utan snarare att lilltjejen lagt sig så att det trycker. Bm på förlossningen verkade också inne på att det inte har med förstoppning att göra för hennes råd var att ligga på sidan så mycket som möjligt för att det inte skulle trycka (vid förstoppning brukar dom ju prata motion)
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-08 17:44:01 följande:

Äter inolaxol varje dag och movicol om det går mer än 2 dagar mellan. Men den senaste veckan har jag inte varit hård i magen och gått varje dag (sorry) så tror inte längre det är förstoppning utan snarare att lilltjejen lagt sig så att det trycker. Bm på förlossningen verkade också inne på att det inte har med förstoppning att göra för hennes råd var att ligga på sidan så mycket som möjligt för att det inte skulle trycka (vid förstoppning brukar dom ju prata motion)

Känner du som ett tryck mot ändtarmen? Som att du måste bajsa hela tiden? För så känner jag och jag har räknat ut att det är bebisen som ligger långt ner, förhoppningsvis extremt redo att komma ut.
  • Hermioney

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

7/7 Mamma till S

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

13 - mamadada

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Längtar17
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:54:50 följande:

Känner du som ett tryck mot ändtarmen? Som att du måste bajsa hela tiden? För så känner jag och jag har räknat ut att det är bebisen som ligger långt ner, förhoppningsvis extremt redo att komma ut.

Ja, precis så! Var på ultraljud i onsdags och hon sa att bebis ligger långt ner (men vet inte om det var inom det normala). Har testat huskuren att smörja in med honung och det verkar hjälpa :) Sen ska jag köpa mandelolja imorgon för jag tänker att det är bra om hela nedre området är mjukt i huden vid förlossningen
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:07:05 följande:

Grattis till bebisen, bra jobbat! Hur mår han? Varför ska han äta varannan timme, är det för atr han vägde så lite?

Vi mår jättebra allihopa! O stort tack :) är inne i vår bubbla nu o bara njuter.

Längtar tills syskonen får träffa sin nya bror, magiskt!! <3

Ja precis, pga vikten är det. Han räknas till neo pga det, varför vet jag inte för som sagt, han mår bra! Plutten. Äter bra o sover gott gör han :D
  • Mamma till S
    3hjärtan skrev 2018-07-08 17:17:43 följande:

Stort grattis ! Vilken vecka?

Tack så jättemkt :) han kom i v 40+1..

Förstår inte riktigt hur han kan va såå liten då, hehe. Var på tul i v 35 o gjorde en uppskattning på vikt o då vägde han 2500 o låg då lite högre i vikt än genomsnitt. Så han har ju inte växt så mkt mer efter det. Men han mådde bra när han for ut hehe o även moderkakan var fin. :) Bara en liten skrutt helt enkelt.
  • Mamma till S
    kattnos skrev 2018-07-08 17:42:29 följande:

Grattis! Åh, så häftigt det måste vara :) NJUT!!

Himla himla mysigt! :D stort tack!! Det gör vi, för fullt! <3
    malikan skrev 2018-07-08 16:53:56 följande:

Grattis!!!

Tack :) <3
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:11:17 följande:

Vi har precis lagt om den och den verkar inte bruten. Förmodligen bara ett köttsår. Gör förjävla ont dock! Eftersom det är lilltån, och jag har riktigt små lilltånaglar, så är det nästintill omöjligt att se om nageln sitter kvar eller inte. Hoppas iaf att den känns bättre i morgon, jag vill ju föda barn nu, inte fokusera på en sketen tå!

Åh fy , stackare!! Hemskt. :( Hoppas det könns bra eller bättre snart så, som du säger, du för fokusera på att föda barn ist :D

Hoppas <3
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-08 20:43:05 följande:

Ja, precis så! Var på ultraljud i onsdags och hon sa att bebis ligger långt ner (men vet inte om det var inom det normala). Har testat huskuren att smörja in med honung och det verkar hjälpa :) Sen ska jag köpa mandelolja imorgon för jag tänker att det är bra om hela nedre området är mjukt i huden vid förlossningen

Blir det inte väldigt kladdigt med honung?

Åh, smart att tänka på att smörja med olja! Det kanske man skulle börjat göra för flera veckor sedan. Som det är nu så smörjer jag med olivolja, men bara när jag duschar så det blir inte varje dag.