Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Så kom äntligen vår älskade prins 7/7 , efter ett dygn med smärtsamma o oregelbundna helv...värkar! Konstigt att man kan glömma bort hur jävla ont det gör att föda haha men kanske tur iofs! Hann vara inne på fl i hela 22 minuter innan han gjorde entré i denna värld o stal våra hjärtan! Älskade älskade lilla hjälten vår. <3 Med en matchvikt på 2788g o 50 cm lång. Nu ska han ammas/koppas varannan timme dygnet runt. Mannen åkte precis hem då vi inte kunde få till barnvakten fler dagar (det visste vi iofs) men fy så jobbigt det blev! O jag är så jävls lycklig men sitter på BB o gråter i rummet, haha alla dessa ljuvliga hormoner som kommer o går hela tiden.
Men jag är världens rikaste o lyckligaste TREbarns mamma! :D
Har dom kommit så finns dom ju där ett bra tag. Äter du nåt mot magen? Jag tar pulver movicol för annars är jag stenhård
Äter inolaxol varje dag och movicol om det går mer än 2 dagar mellan. Men den senaste veckan har jag inte varit hård i magen och gått varje dag (sorry) så tror inte längre det är förstoppning utan snarare att lilltjejen lagt sig så att det trycker. Bm på förlossningen verkade också inne på att det inte har med förstoppning att göra för hennes råd var att ligga på sidan så mycket som möjligt för att det inte skulle trycka (vid förstoppning brukar dom ju prata motion)
Födda:
28/6 malikan
29/6 Horisonten
1/7 Utvandraren2
1/7 tiiitti
1/7 Sofiaaa94
2/7 Anastacia80
5/7 Moorii
7/7 Mamma till S
Beräknad Förlossning:
3 - Hermioney
5 - Trolliboll
6 - 13mila
7 - Iowhannah
9 - tellismom
10 - twoblirthree
11 - ritualz
13 - mamadada
14 - Åttionio89
16 - kattnos
18 - Meeda1
19 - Fins mamma
23 - ostbågen
27 - Sopp, Sissij79, Längtar17
31 - Perpen
Känner du som ett tryck mot ändtarmen? Som att du måste bajsa hela tiden? För så känner jag och jag har räknat ut att det är bebisen som ligger långt ner, förhoppningsvis extremt redo att komma ut.
Grattis till bebisen, bra jobbat! Hur mår han? Varför ska han äta varannan timme, är det för atr han vägde så lite?
Stort grattis ! Vilken vecka?
Grattis! Åh, så häftigt det måste vara :) NJUT!!
Grattis!!!
Vi har precis lagt om den och den verkar inte bruten. Förmodligen bara ett köttsår. Gör förjävla ont dock! Eftersom det är lilltån, och jag har riktigt små lilltånaglar, så är det nästintill omöjligt att se om nageln sitter kvar eller inte. Hoppas iaf att den känns bättre i morgon, jag vill ju föda barn nu, inte fokusera på en sketen tå!
Ja, precis så! Var på ultraljud i onsdags och hon sa att bebis ligger långt ner (men vet inte om det var inom det normala). Har testat huskuren att smörja in med honung och det verkar hjälpa :) Sen ska jag köpa mandelolja imorgon för jag tänker att det är bra om hela nedre området är mjukt i huden vid förlossningen