Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Åh fy , stackare!! Hemskt. :( Hoppas det könns bra eller bättre snart så, som du säger, du för fokusera på att föda barn ist :D
Hoppas <3
Blir det inte väldigt kladdigt med honung?
Åh, smart att tänka på att smörja med olja! Det kanske man skulle börjat göra för flera veckor sedan. Som det är nu så smörjer jag med olivolja, men bara när jag duschar så det blir inte varje dag.
Tack! Ja, det känns faktiskt redan mycket bättre :) När vi lindade om i kväll så kunde sambon t o m ta i lite. Och så blöder det inte längre heller, så det var nog inte så farligt trots allt.
Jag slog i min lilltå i steppern en gång när jag tänkte vara smart och gena över.
Det gjorde nåt så fruktansvärt ont och blodet rann. Jag kunde inte gå hemifrån på flera dagar eftersom det var höst och alla skor gjorde ont.
När det läkt visade det sig att hela nageln hade lyfts upp och knäckts. Det tog riktigt lång tid att växa ut. Månader! Då är mina lilltånaglar ändå bara kanske 3 mm långa.
De första dagarna lade jag på microcid. En antibakteriell kräm. Jag har för mig at man kan använda den under graviditeten annars står det i bipacksedeln. Fötterna kan man ju inte hålla lika rena som övriga kroppsdelar så bra med extra skydd.
Om det inte går över får du gå till distriktssköterskan. Annars tror jag du fick liknande mitt. I så fall är det bara att vänta.
Nu på eftermiddagen har jag haft riktigt ont i magen. Långt ned känns det som att det sticker, främst när jag är uppe och går. När jag ligger ned har jag mest lite molvärk men ibland när jag är uppe och går måste jag stanna till av smärtan. Inte alls trevligt. Det känns inte som värkar i och med att det molar lite grann hela tiden när jag ligger. Bebis bökar runt en massa också vilket gör ont ibland. I morgon går jag in I v 40 och ska till bm, ska kolla med henne vad hon tror att det kan bero på. Min egen gissning är att jag kanske var för aktiv igår när jag städade hela huset..
I dag har jag haft rätt intensiva sammandragningar. Jag har verkligen känt hur de startar längst ner och liksom arbetar sig uppåt, för att sedan sakta tappa i styrka. De ha varit lite som värkar, bortsett från att de inte har gjort ont.
Usch. Varje dag efter BF är en enda pina. Dessutom har sambon börjat låta sonen sova middag igen, vilket leder till att nattningarna blir evighetslånga. Jag ska nog ta upp det med honom sen, när/om han kommer ut ur sovrummet.
Nu på eftermiddagen har jag haft riktigt ont i magen. Långt ned känns det som att det sticker, främst när jag är uppe och går. När jag ligger ned har jag mest lite molvärk men ibland när jag är uppe och går måste jag stanna till av smärtan. Inte alls trevligt. Det känns inte som värkar i och med att det molar lite grann hela tiden när jag ligger. Bebis bökar runt en massa också vilket gör ont ibland. I morgon går jag in I v 40 och ska till bm, ska kolla med henne vad hon tror att det kan bero på. Min egen gissning är att jag kanske var för aktiv igår när jag städade hela huset..
I dag har jag haft rätt intensiva sammandragningar. Jag har verkligen känt hur de startar längst ner och liksom arbetar sig uppåt, för att sedan sakta tappa i styrka. De ha varit lite som värkar, bortsett från att de inte har gjort ont.
Usch. Varje dag efter BF är en enda pina. Dessutom har sambon börjat låta sonen sova middag igen, vilket leder till att nattningarna blir evighetslånga. Jag ska nog ta upp det med honom sen, när/om han kommer ut ur sovrummet.
Usch förstår att det måste va en riktigt jobbig väntan nu. Jag har BF imorgon och mår riktigt dåligt. Bra beskrivning av sammandragningarna, mina känns likadana. Hoppas det startar snart.
Sammandragningarna har varit långa också! Jag har inte klockat, men skulle gissa på 30-40 sekunder eller nåt.