Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
De är mina med typ men får kanske bara 5-7 per dag. Deg får gärna börja ordentligt nu...är så drygt ju.
Sjukt drygt! Verkligen bara en enda lååååång väntan och hela familjen vill att bebisen ska komma ut!
I dag har jag haft rätt intensiva sammandragningar. Jag har verkligen känt hur de startar längst ner och liksom arbetar sig uppåt, för att sedan sakta tappa i styrka. De ha varit lite som värkar, bortsett från att de inte har gjort ont.
Usch. Varje dag efter BF är en enda pina. Dessutom har sambon börjat låta sonen sova middag igen, vilket leder till att nattningarna blir evighetslånga. Jag ska nog ta upp det med honom sen, när/om han kommer ut ur sovrummet.
Ja verkligen. Med mitt andra barn fick jag ändrat BF efter ul med två dagar tidigare men födde två dagar efter alltså vad BF enl senaste mens var. Denna gången blev BF oxå två dagar tidigare enl ul än senaste mens. Så egentligen kanske min bebis kommer den 12-14. Har du långtråkigt (Haha, ;)) så kan du ju testa och räkna ut BF utifrån senaste mens o se vilket datum det blir.
Fått en bättre sovnatt inatt men gick o kissade och va jättehungrig efter o kunde i sova så nu har jag ätit o ska försöka sova igen...kl 05.20. Heja alla!!
Hur gammal är sonen? Han kanske behöver sova lite även om kvällarna är eländiga? Min treåring har fått sova på förskolan nästan varje dag i två veckor nu, (dock bara 30 min) för annars orkar hon inte. Värmen är kämpig för barnen med. Kvällarna är ett envishetskrig som testar tålamodet till det yttersta. Det är synd om dem (5 åringen har också svårt att komma till ro) för det är ljust och varmt och fuktigt i klass med en bastu. Vi har lagt ner stressen att få dem i säng samma tid som tidigare för det funkar inte. Vi varvar ner vid samma tid som vanligt, ibland tidigare, och låter nedvarvningen ta lååååång tid. När ungarna väl somnat (ofta strax innan 20) brukar jag däcka strax efteråt.
Enligt sista mens så har jag BF i dag. Hade eländiga förvärkar hela natten men det hela ledde, som vanligt, till besvikelse.
Med sonen blev jag flyttad fyra dagar (sista mens sa 16de, ul sa 12e) och han föddes mitt emellan de två bf-dagarna (14de). Denna gång fick jag inte ens den turen :/
Han är 2,5 år och slutade egentligen sova middag för två, tre, månader sedan. Vi pratade om det i går kväll och sambon (som är den som numera ansvarar för sonens sömn, och även anser att han ska sova senast 1930) höll med mig till viss mån, han ska få sova middag men inte så länge. Kanske max en halvtimme eller nåt. Sen har middagsluren blivit rätt sent också, vilket inte direkt hjälper.
Kan ju hoppas att värkarna kommer tillbaka igen under dagen, kan ju faktiskt hända. Vet inte om det är stöttande el själpande. Själv funderar jag på om jag ska orka åka iväg och göra nått litet ärende så man inte bara sitter o väntar hela tiden...men har så himla ont denna graviditet så jag får se...suck
Min 2 åring sover ca 1 timme om dagen o helst före kl 12 på dagarna. Hon somnar aldrig före 20 på kvällarna (ingen idé att försöka tidigare ens). Hon har hoppat över sovstuden på dagen 1 gång o det va inte kul. Somnar hon vid 21 så sover hon typ till 08 på dagarna. Båda mina har varit kvällspigga barn (precis som sin mamma). Du får känna av lite vad din son behöver.
Spännande med förvärkar! Hoppas era vill titta ut snart även om jag förstår att det är drygt =) Här är det 37+4 idag - igårkväll hade jag rejält med ilningar neråt och fick verkligen bita mig i tungan för att inte skrika könsord på stan - tror att han åkt ner och eventuellt fixerat sig nu, var ruckbart förra veckan. Idag har minibitar av slemproppen lossnat och FAST jag vet att det är idiotiskt att ens hoppas så letar jag ju tecken på att det skulle kunna dra igång tidigare. Mina andra har kommit i 41+2 och 41+4 så jag kan väl förvänta mig det samma denna gång
Hoppar in här, BF 29 juli men snitt 24 juli. Vi väntar en liten pojke. Inga känningar, han är fixerad. Allt redo ink BB-väskor(na) ;)