Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Det har varit vägning vid nästan varje besök och då har jag ändå bytt MVC en gång pga. flytt (till ett helt annat landsting).
Vad olika det kan vara, trodde att man vägde sig överallt. Tycker det är intressant att man märker verkligen utav hur olika rutinerna är lite beroende på vart i landet man bor.
Imorgon är det en vecka över tiden, så less på det hår nu. Har inte haft några känningar alls :(
Alltså. Tre kvällar och nätter med (för)värkar och regelbundna sammandragningar. Inte ett piss på dagarna, annat än några få sammandragningar.
Jag är så himla less nu!
Hinnsvepning i morgon dock, förhoppningsvis sätter det igång förlossningen.
Alltså. Tre kvällar och nätter med (för)värkar och regelbundna sammandragningar. Inte ett piss på dagarna, annat än några få sammandragningar.
Jag är så himla less nu!
Hinnsvepning i morgon dock, förhoppningsvis sätter det igång förlossningen.
Vad spännande med hinnsvepning! Hoppas det drar igång förlossningen för dig. :) Hur går det till när man får en sån inbokad? Alltså ber man om hinnsvepning eller föreslog din bm det?
Och ni som haft koll på hur öppna ni varit.. Har bm gjort gynundersökning på eget bevåg eller ber man om det?
Undrar också.. känns som att många ändå blivit undersökta där nere såhär i slutet? Ska till bm 18/7 då är det 5 dagar till BF, men tycker hon borde nämnt något om det på förra besöket isf så man är lite förberedd. Av vad jag förstått är mitt landsting ett utav få där man inte blir igångsatt innan 42+0 (såklart annorlunda om det är medicinska skäl) men känns segt att de ska vänta så länge. Hur stor skillnad kan det vara på 41+0 och 42+0 mer än att barnet bara blir större...
Vad spännande med hinnsvepning! Hoppas det drar igång förlossningen för dig. :) Hur går det till när man får en sån inbokad? Alltså ber man om hinnsvepning eller föreslog din bm det?
Och ni som haft koll på hur öppna ni varit.. Har bm gjort gynundersökning på eget bevåg eller ber man om det?
Men är det inte regel att man sätter igång i v 42+0? Det trodde jag..