Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Åh, skönt att inte vara ensam om det! Med sonen gick jag upp runt 25 kilo och nu låg jag på + 28 kilo vid senaste vägningen. Ska väga mig när jag kommer in på förlossningen också för att få en sista vikt.
Jaa, första graviditeten tyckte jag det va jättejobbbigt att gå upp så mycket men nu när jag vet att det kommer försvinna relativt fort (det mesta iallafall) så känns det inte lika farligt :) har också haft en bra BM som aldrig sagt ett ord om min vikt så säkert därför jag har noll ångest också.
Ja precis, så är det nog för mig med. Min BM har väl nån gång nämnt att det drog iväg lite mellan två vägningar men annars har hon inte sagt nåt. Det gjorde hon inte förra gången heller. Och som du skriver, det mesta försvinner relativt snabbt.
Väger ni alla er hos MVC? Jag har inte vägt mig en enda gång med mina barn på MVC, har haft bra värden vid alla prov så vet inte om det hade varit annorlunda om det dykt upp något på nått prov. Har hittills gått upp 15 kg vilket är som med de andra två ungefär
Min bm brukar fråga om jag vägt mig och har jag det så skriver hon in vikten. Men är inte varje gång och hon verkar inte så fixerad vid det. Har gått upp 21 kg. Nästan 1 kg per vecka de senaste 15 veckorna.
Ja hos mig är det också rutin att vägas varje besök, tycker det är märkligt att det är så olika beroende på var man bor!? Bltr och urin har dom kollat varje gång sen typ v 24 och blskr o Hb kollade dom också titt som tätt.
Ja hos mig är det också rutin att vägas varje besök, tycker det är märkligt att det är så olika beroende på var man bor!? Bltr och urin har dom kollat varje gång sen typ v 24 och blskr o Hb kollade dom också titt som tätt.
Urin kollade dom bara på inskrivningen för mig. Frågade senast och hon sa att rekommendationerna i Stockholm nu är att kolla urinen endast om bt är högt. Ja, verkligen olika! Järn tror jag dom kollat varje gång efter typ v 30.
Det beräknade datumet är här, har inte känt något idag, usch så tråkigt! Jag vet att det är vanligt att gå över tiden, men ändå! Gråter inombords, snälla GE mig smärta och värkar! Låt musslan öppnas och ge oss våran son! Haha usch...