• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Fins Mamma
    ostbågen skrev 2018-07-12 19:09:03 följande:

Undrar också.. känns som att många ändå blivit undersökta där nere såhär i slutet? Ska till bm 18/7 då är det 5 dagar till BF, men tycker hon borde nämnt något om det på förra besöket isf så man är lite förberedd. Av vad jag förstått är mitt landsting ett utav få där man inte blir igångsatt innan 42+0 (såklart annorlunda om det är medicinska skäl) men känns segt att de ska vänta så länge. Hur stor skillnad kan det vara på 41+0 och 42+0 mer än att barnet bara blir större...

Vad har du för landsting?
    ?
  • Iowhannah

Två timmar kvar till bm-besök och hinnsvepning. Jag är rätt nervös faktiskt.

Hoppas vi får träffa vår bebis i dag! :D

• Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-07-13 06:05:13 följande:

Håller tummarna!
    ?
  • 3hjärtan

Håller tummarna!

Vilken vecka är du i nu?
  • Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-07-13 06:23:01 följande:

Håller tummarna!

3hjärtan skrev 2018-07-13 06:44:04 följande:

Håller tummarna!

Vilken vecka är du i nu?

Tack så mycket!

Jag är i v 40+5 i dag. Snacka om att senaste veckan har varit lååååång!
  • Twoblirthree

Håller tummarna att det drar igång. Uppdatera gärna här. :)
  • Åttionio89

Håller också tummarna! Berätta gärna om hinnsvepnigen sen :)
  • Iowhannah

Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)

Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.

Så spännande! :D

• Åttionio89
    Iowhannah skrev 2018-07-13 09:11:09 följande:

Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)

Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.

Åh vad roligt! Lycka till!!
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-07-13 09:11:09 följande:

Härligt! All lycka till :)