Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Den 10 juli kom våran prinsessa <3 vägde 3.920kg och var 52 cm lång. Var då i 39+4. Denna förlossning varade längre än med min första. Åkte in kl 5 på morgonen och ute var hon vid 6 tiden på dagen. Dom fick ta hål på hinnorna och lägga värk stimulerande då jag öppnade mig så segt. Fick eda men dom fick sticka den två gånger då första gången stack dom den i själva benet istället för mellan kotorna eller vad det ska nu vara. Otroligt jobbigt just då och hade värkar medan dom höll på och var tvungen att sitta blickstilla och jag bröt ihop totalt och grät bara. Ska tillägga att har nålfobi oxå. Men allt gick bra tillslut fast hon var stor och fastnade lite grann. Men denna belöning. . Är så kär i henne <3 lycka till till alla andra som väntar på era små hjärtan !
Den 10 juli kom våran prinsessa <3 vägde 3.920kg och var 52 cm lång. Var då i 39+4. Denna förlossning varade längre än med min första. Åkte in kl 5 på morgonen och ute var hon vid 6 tiden på dagen. Dom fick ta hål på hinnorna och lägga värk stimulerande då jag öppnade mig så segt. Fick eda men dom fick sticka den två gånger då första gången stack dom den i själva benet istället för mellan kotorna eller vad det ska nu vara. Otroligt jobbigt just då och hade värkar medan dom höll på och var tvungen att sitta blickstilla och jag bröt ihop totalt och grät bara. Ska tillägga att har nålfobi oxå. Men allt gick bra tillslut fast hon var stor och fastnade lite grann. Men denna belöning. . Är så kär i henne <3 lycka till till alla andra som väntar på era små hjärtan !
Födda:
28/6 malikan
29/6 Horisonten
1/7 Utvandraren2
1/7 tiiitti
1/7 Sofiaaa94
2/7 Anastacia80
5/7 Moorii
7/7 Mamma till S
10/7 mamadada
Beräknad Förlossning:
3 - Hermioney
5 - Trolliboll
6 - 13mila
7 - Iowhannah
9 - tellismom
10 - twoblirthree
11 - ritualz
14 - Åttionio89
16 - kattnos
18 - Meeda1
19 - Fins mamma
23 - ostbågen
24 - BlueOrchid
27 - Sopp, Sissij79, Längtar17
31 - Perpen
In igen-värkat och inte sovit i natt.
Men fick sova med tablett. Sov i 3 h sen åkte vi hem ;). 2 Cm m öppen men trappen 2 cm kvar på typ okcså. Sk ä
Grattis vad roligt! Skönt att det gick bra för er. :)
att få EDA tycker jag var hemskt. Fick det med första barnet. Hade intensiva värkar utan uppehåll så de avlöste varandra hela tiden. Det var ju ren tortyr att behöva sitta stilla och sitta i den ställningen de ville utan paus i värkarna. Usch usch usch. Att behöva sitta stilla var värre än nålsticket tyckte jag. Kan inte minnas att jag ens kände nålen.
Jag håller med, att vara stilla var det absolut värsta! Jag minns att de sa till mig flera gånger och jag skrek nåt i stil med att det var lätt för dem att säga...
Hade ytterligare en kväll med ordentliga värkar, såpass att jag kunde klocka dem, men som vanligt så gick det över när jag somnade.
I går var jag helt säker på att det var bebisdags! Jag hade konstant stark molvärk, regelbundna sammandragningar med ett enormt tryck nedåt, och det gjorde ont att sitta. Jag var så redo! Men inget.
Nu har jag lite värkar igen så jag ska ta en promenad och se om de får fart. Så jäkla jobbigt att kroppen håller på så här, och så länge! Sedan måndags kväll har den tjafsat med mig, och nu är det lördag!
BF+7 nu... Vi börjar tro att det inte finns nån bebis.
Hade ytterligare en kväll med ordentliga värkar, såpass att jag kunde klocka dem, men som vanligt så gick det över när jag somnade.
I går var jag helt säker på att det var bebisdags! Jag hade konstant stark molvärk, regelbundna sammandragningar med ett enormt tryck nedåt, och det gjorde ont att sitta. Jag var så redo! Men inget.
Nu har jag lite värkar igen så jag ska ta en promenad och se om de får fart. Så jäkla jobbigt att kroppen håller på så här, och så länge! Sedan måndags kväll har den tjafsat med mig, och nu är det lördag!
BF+7 nu... Vi börjar tro att det inte finns nån bebis.
Fy vad trist, hoppas verkligen att det drar igång på riktigt idag och att bebis kommer ut!