• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • ostbågen
    Iowhannah skrev 2018-07-14 15:49:28 följande:

Ja, jag är så fruktansvärt less och trött och frustrerad! Att det ska ta sån tid att föda barn!

Ja jag kan verkligen tänka mig att det måste vara så segt och jobbigt att gå över tiden såpass, speciellt när din kropp "luras" som den gör så att du tror att det är på G.

Jag har 9 dagar kvar till bf, har dock ställt in mig på att den kommer i augusti för att inte bli "besviken" men ändå så tänker man så fort man får en liten känning att nu kanske.. så lustigt att man funkar så även om man vet att det datumet bara är en riktlinje. Men efter såhär lång väntan och i denna värme så vill man ju bara få ut sin lilla.
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2018-07-14 15:49:28 följande:

Ja, jag är så fruktansvärt less och trött och frustrerad! Att det ska ta sån tid att föda barn!

Lider verkligen med dig :( jobbigt med en sådan energiurladdning redan innan den riktiga förlossningen drar igång.

13 dagar kvar till BF här och nu vill jag nog nästan att han stannar kvar ett tag där inne för det enda värre än att vara höggravid i denna värme känns som en varm bebis PÅ mig dygnet runt i denna värme. Nu kan jag iaf gnälla i min ensamhet medan maken sköter hushållet
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-14 17:40:45 följande:

Lider verkligen med dig :( jobbigt med en sådan energiurladdning redan innan den riktiga förlossningen drar igång.

13 dagar kvar till BF här och nu vill jag nog nästan att han stannar kvar ett tag där inne för det enda värre än att vara höggravid i denna värme känns som en varm bebis PÅ mig dygnet runt i denna värme. Nu kan jag iaf gnälla i min ensamhet medan maken sköter hushållet

Extremt jobbigt! Men jag tänker också att det kan innebära att själva förlossningen går relativt snabbt. Nåt ljus måste finnas i allt det här.
  • Perpen

Hehe sådär har jag också tänkt. Det är hemskt att vara gravid i denna värme. Men bebisen har det nog bättre i magen än utanför. Usch för en varm bebis och att behöva oroa sig över att det lilla livet kanske blir för varm.

Sen är vi ännu inte redo för förlossningen. Spjälsängen är inte ens monterad. Babyskyddet är fortfarande inte köpt och bb-väskan är inte packad. Haha! Jag har tydligen inte särskilt bråttom denna gång. Sen har jag ju jobbat tills nu också så jag har inte orkat. Ska ta tag i det till veckan.
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2018-07-14 17:55:25 följande:

Extremt jobbigt! Men jag tänker också att det kan innebära att själva förlossningen går relativt snabbt. Nåt ljus måste finnas i allt det här.

Hoppas verkligen att du får din bebis snart, som du kämpar!

Vad olika det är olika dagar här hemma tycker jag. Maken är fortfarande inte bra i nacken och var vaken nästan hela natten. Så då sov jag inte heller jättebra men i min egen säng iaf. Idag har jag orkat laga riktig mat för första gången på länge och känner mig faktiskt rätt okej trots dålig sömn, inte alls så slö och ont som igår. Har varit ute och krattat i kaninburen, bäddat, fixat och donat i lugn takt. Hoppas bara att jag får sova bättre i natt så är jag snart mitt vanliga jag tror jag!
    BF 16/7
  • Längtar17

Har bf samma dag som du och tänker likadant. Kan vi hoppas att det blir lite svalare när vi kommer till bf och att dom vill titta ut då? :)
  • 3hjärtan
    Perpen skrev 2018-07-14 18:43:59 följande:

Hehe sådär har jag också tänkt. Det är hemskt att vara gravid i denna värme. Men bebisen har det nog bättre i magen än utanför. Usch för en varm bebis och att behöva oroa sig över att det lilla livet kanske blir för varm.

Sen är vi ännu inte redo för förlossningen. Spjälsängen är inte ens monterad. Babyskyddet är fortfarande inte köpt och bb-väskan är inte packad. Haha! Jag har tydligen inte särskilt bråttom denna gång. Sen har jag ju jobbat tills nu också så jag har inte orkat. Ska ta tag i det till veckan.

När har du bf?
  • Perpen
    3hjärtan skrev 2018-07-15 02:33:44 följande:

När har du bf?

Jag har bf den 31 juli. Så det är ca veckor kvar (och 2 dagar om jag ska vara petig. Jag räknar dock med att gå över tiden). Detta är tredje barnet så är nog därför jag inte haft så bråttom med att fixa allt (med första var allt klart i vecka 36). Men kombon av att jag gjort allt detta förr och att jag jobbat heltid fram till i fredags samt inte mått helt bra har gjort att jag helt enkelt skjutit upp en del saker. Har inte orkat.

Jag har dock tittat på babyskydd i över en månad för att komma underfund med vilket vi bör köpa. Så jag har ju inte struntat i det helt. :)
  • Twoblirthree

Hur går det för dej då Hermioney (bf 3/7), som inte heller verkar få någon bebis ännu? Jag har gått över 5 dar nu och det börjar kännas som det inte kommer någon bebis...

BF 10/7
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-07-15 09:54:08 följande:

Hur går det för dej då Hermioney (bf 3/7), som inte heller verkar få någon bebis ännu? Jag har gått över 5 dar nu och det börjar kännas som det inte kommer någon bebis...

12 dagar över nu.
    Igår slet jag i trädgården, på kvällen hoppade jag på pilatesbollen och sen testade jag "nipplestimulation".
    Just nu har jag "mensvärk". Vilket jag inte haft på minst en vecka. Nipplestimulation verkar vara det enda som funkar.
    Sen försöker jag tänka på att jag har nästan alla kriterier för att gå över tiden så den kommer när den kommer.