Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
12 dagar över nu.
Igår slet jag i trädgården, på kvällen hoppade jag på pilatesbollen och sen testade jag "nipplestimulation".
Just nu har jag "mensvärk". Vilket jag inte haft på minst en vecka. Nipplestimulation verkar vara det enda som funkar.
Sen försöker jag tänka på att jag har nästan alla kriterier för att gå över tiden så den kommer när den kommer.
Har du fått tid för igångsättning?
Känner mig lite instängd. Vill inte gå utomhus eftersom det är 30 grader och känner mig lite för håglös för att ta tag i något hemma. Borde göra matlådor till första tiden med barnet men vill inte göra det varmare inne med att ha ugnen på.
Känner mig lite instängd. Vill inte gå utomhus eftersom det är 30 grader och känner mig lite för håglös för att ta tag i något hemma. Borde göra matlådor till första tiden med barnet men vill inte göra det varmare inne med att ha ugnen på.
Men ni har åtminstone svalare inne än ute? Här kör vi 30 grader ute och 28 grader inne, trots korsdrag. Ute får man iaf en mild bris emellanåt.
Usch, jag tycker så synd om våra marsvin nu, jag har nog aldrig sett dem så slappa :/
Har bf samma dag som du och tänker likadant. Kan vi hoppas att det blir lite svalare när vi kommer till bf och att dom vill titta ut då? :)
Värmen tar kol på mig!
Klass 2 varning och vi som är gravida ska vara extra försiktiga. Jag har bosatt mig i källaren nu på eftermiddagen.
Önskar att hon kommer ut nu. Orkar inte värmen och vill ju kunna röra mig lite igen.
Uhh ja gärna första bästa dag när temperaturerna kryper under 25 igen. Idag hittade jag räddningen i en handduk med kallvatten som jag använde som täcke på min lunchvila, toppen
Ja bra tips med handduken! Vi har bevattningsförbud och får inte bada. Annars hade jag nog gjort det varje dag också. Men har iaf en fläkt i sovrummet som står på hela natten. Annars hade det inte gått att sova.
Idag beställde vi förresten babyskyddet. OCH monterade spjälsängen. Nu återstår bara bb-väskan. Men inte lär ju inte titta ut förrän om en månad ändå så det är ingen brådska. Men lite tur kanske det är svalare då så man slipper oroa sig för en överhettad bebis.
Hur går det för er som fått era små? Är värmen väldigt hemsk för er och bebisarna?
Värmen tar kol på mig!
Klass 2 varning och vi som är gravida ska vara extra försiktiga. Jag har bosatt mig i källaren nu på eftermiddagen.
Önskar att hon kommer ut nu. Orkar inte värmen och vill ju kunna röra mig lite igen.