• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Lillflickan

Första sprutan tagen. Så nervös och skakig så jag inte kan sova. Man kan ju tro att jag aldrig gjort det här förut.

Börjar du med Lutinus innan insättningen? Kletet är ingen höjdare. Men hade nåt annat som var värre vid tidigare försök. Man skulle då ta tre gånger om dagen och ligga en halvtimme. Supersmidigt på jobbet där det inte fanns något ordentligt vilrum...

• KattenH81

Japp, gör en stimulerad FET och började med Lutinus igår. Kör i fem dagar och på den sjätte dagen blir det förhoppningvis återföring! Sen tror jag att man måste fortsätta ganska länge... Tror man måste ta till TD och ev längre!

• Lillflickan

Jag har aldrig gjort stimulerad FET. Jag har bara haft lutinus från insättning till testdagen.

Håller tummarna för återföring och plus på det!

• KattenH81

Detta är första gången med stimulerad fet för mig. Dessförinnan två fet ostimulerat och en av dem (den efter mf:en) med lutinus från fet-dagen!

Lycka till med alla sprutorna!!

• BinniBoo

Hej

Hoppar in här om det är ok.

Har två barn. Det äldsta som kom till på naturlig väg och yngsta genom IVF år 2014. Då fick vi två ägg till frysen så planerar att sätta in ett nu.

Vi skulle ha gjort ett FET i naturlig cykel i september men fick aldrig utslag på ägglossningstestet. Det tog rätt hårt då men nu i efterhand vet vi att det berodde det på att mensen hux flux bestämde sig för att komma över en vecka senare så jag fick inget utslag pga att jag slutade testa för tidigt då mensen var sen men det var ju svårt att veta då. Vi bestämde oss iaf för att vänta till november men skulle ändå testa med stickorna i oktober för att se om jag har ägglossning. Men även denna gång fick jag inget utslag. Det visade sig bero på att jag denna gång fick mensen en vecka tidigare än vanligt! Så då började jag testa för sent istället! Min mens som alltid varit punktlig ska självklart börja strula just nu.. gaaaah! Idag måndags kom den iaf och har tagit letrozol nu för att stimulera ägglossning då vi inte vet om jag har nån eller inte. Bättre att ta det säkra före det osäkra denna gång. Så snart drar jag igång med äggkossningstester igen.. det är numera en mardröm för mig.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • KattenH81

Binniboo - min höst har varit lite likadan, två för korta cykler (min läkare ville inte att vi skulle göra fet på cykler kortare än 25 dar) och en som var så lång så att jag gav upp hoppet!
    När det till sist blev en perfekt cykel blev det helgkrock..... Gah! Då bestämdes att vi skulle göra en stimulerad fet istället. Tror mina embryon tinades idag... hoppas att de (eller iaf ett) överlever till torsdag! Vågar knappt hoppas men vill så gärna så gärna!!

• Lillflickan

Binniboo, jag missade ditt inlägg eftersom vi skrev samtidigt!

Jobbigt när kroppen bråkar. I maj i år hann jag bli nervös när inte ägglossningen kom när jag trodde, men för mig kom den några dagar senare i alla fall. Jag har också fegat massa och börjat testa väldigt mycket tidigare än nödvändigt bara för att vara säker på att jag inte ska missa. Fy så jobbigt att inte få utslag!

Hoppas det löser sig den här gången så du får sätta in nu! Har aldrig fått nåt för att stimulera ägglossning så vet inte hur det fungerar. Får man ägglossning när man brukar? Eller kan man styra på nåt sätt?

• ET86

Hej hej!

Hoppar gärna och in här också för att få ventilera lite med er andra i samma situation.

Har nyligen gjort en ostimulerad FET, så steg ett var ju att blastocysten klarade upptidningen.

Så nu väntar vi på testdag (och tiden går så segt) men kan ju inte göra något för att påverka det.

Ingen efterbehandling denna gång, verkar som många fått nån typ av efter behandling men det kanske bara är efter ET man får det.

• KattenH81

ET86- jag får Lutinus både före och efter men det är för att jag gör en stimulerad FET.

Förra gången jag gjorde FET var det ostimulerat men då fick jag ändå Lutinus efter eftersom jag haft tre mf. Man vet inte om d hjälper men jag fick det för att jag bad om det.

När har du td?

Själv sitter jag o väntar på att Ackis ska ringa upp. Vill höra hur det går för embryona!

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17