• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Lillflickan

Jag har tid i morgon på morgonen. Så sjukt nervös. Vet inte vad jag tar mig till om det går dåligt.

Går det bättre med illamåendet? Jag har mått dåligt ett par dagar nu. Hoppas verkligen det är ett bra tecken.

Hur går det för dig katten?

• KattenH81

Åh, stort lycka till!

Jag har inskrivning hos BM imorn men det är ju ganska odramatiskt.

Mår faktiskt lite bättre och de bruna flytningarna är färre så det känns bra. Magen börjar stå som en stor spärrballong och brösten ömmar konstant. Behöver ofta vila en liten stund på dan men får sen ny energi!

• KattenH81

Lycka till idag Lillflickan!! Jag hoppas du får se ett tickande hjärta! Vilken vecka och dag är du i? Jag är 9+5

• Lillflickan

Tack!

Det gick bra idag, vecka 7+4. Stämde perfekt med förväntad storlek och hjärtat slog. Kan det gå vägen den hör gången?

• KattenH81

Men så underbart att höra!

Kunde de se eller svara på vad de färgade flytningarna kommer ifrån?

• Lillflickan

Jag frågade inte. Det har ju inte kommit något på några dagar igen nu så jag tror inte det gåt att se något.

Hade dock förstorade äggstockar och lite vatten kvar så ska ta det lugnt lite till.

• KattenH81

Ok! Jag hade ju min inskrivning idag men det hade tydligen blivit något fel så den som bokat hade bara bokat in något kortare hälsosamtal. Vi skyndade dock på så mycket som möjligt- har fått remiss till kub (lämnar nog prov imorn), har fått tid till läkare som kommer följa min sköldkörtel och ha koll på min medicinering samt fått en ny tid till bm för att göra klart inskrivning! Känns ju bra att allt är på G nu!
    Inser dock att jag snart behöver prata med min arbetsgivare eftersom jag behöver vara borta ibland...

• Så vit

Vad kul att höra att det går bra för er andra . Jag har vul nästa vecka. Har hittills inte blött nånting, så jag hoppas att allt ser bra ut där inne. Jag vågar inte tro nånting än, och vågar nog inte tro något även om vul ser bra ut, med tanke på att jag ändå har haft mf i vecka 11 trots att vi sett hjärtat slå tidigare. Med sonen bokade vi in ett privat ul i v 12 bara för att se så allt fortfarande var bra, jag tror att jag vill göra det denna gången också, om vi kommer så långt.

• KattenH81

Bra med vul snart Så vit!

Det är verkligen skräcken för mig- att på kub få ett ma konstaterat trots att man sett hjärta slå två gånger.

Eftersom vi har ett ul via kub så kommer vi inte boka in ett extra vul/ul. Hade kanske gärna gjort det men finns ingen privat gyn på orten. Sen tänker jag även att det kanske är lila bra att jag försöker slappna av lite i det hela och inte oroa mig. Även om det är jättesvårt!

Mina två senaste mf kom sannolikt ganska direkt. Möjligen en veckas fördröjning andra ggn. Det första mf:et var nog ett ma men som ändå startade av sig själv i v9 (hade bara hcg 8000 då och det borde ju ha varit mycket högre)

• Så vit

Har varit på vul i veckan och allt såg bra ut. Ett hjärta som slår och rätt förväntad storlek. Det blir lite mer verkligt när man får se att det verkligen finns något där. Ibland tänker jag att vi är knäppa som vill gå igenom bebis stadiet igen precis nu när man har blivit någorlunda självständig. Men det är ju en så kort period så man får stå ut, för ungens skull om man vill ge ett syskon ????

• KattenH81

Vad skönt att allt såg bra ut!

Känner som du- man har det lyxigt nu och för in lite kaos igen i livet! Men jag älskade att ha en liten bebis så jag riktigt längtar och tycker tiden går så långsamt! V10+5 idag!!

• Sodergok

Idag börjar vi med sprutorna igen.. det känns ganska hoppfullt ändå. Det blir vår tredje ivf på ett år, och denna gång har jag lite andra tankar som maler.. Jag funderar på om det finns långvariga biverkningar av dessa behandlingar, finns det någon forskning över huvud taget? Jag som i vanliga fall knappt äter konventionell mat utan helst ekologiskt.

Så härligt att läsa om er som lyckats! Längtar såå till att få vara gravid igen, med allt vad det innebär ;)

• Sodergok

Igår var vi iväg och fick tillbaka en fin blastocyst :) Det blev tyvärr inget till frysen denna gången men det känns ändå rätt så hoppfullt... som det brukar göra, tills man vet.. Ja herregud vad livet bjuder på berg och dalbanor alltså..

• KattenH81

Tråkigt att det inte blev ngt till frysen men väldigt bra att nu fick tillbaka en blasto! Hur många dar har ni tills ni har testdag? Kommer ni testa innan? Hur gammalt är ert äldsta barn?

• Sodergok

Nu har vi testdag den 14e. Vid förra försöket klarade jag faktiskt att inte tjuvtesta utan väntade in mensen istället.. tror lite att jag kände på mig hur det skulle gå. Nu hoppas vi på bättre resultat ;)

Vår dotter är 2,5 år

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17