• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • BinniBoo

RD 12 idag och fortfarande negativt test medan kroppen har graviditetssymptom som jag brukar ha. Känns som att det är kört men varför alla dessa symptom och ingen mens i sikte.. testdag på fredag dock men det borde ju varit positivt redan om jag var gravid. Testade ju positivt med sonen på RD 9.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • ET86

BinniBoo bara för att du plussade på RD 9 med sonen betyder det ju inte att du plussar tidigt med andra :)

Och inte för att vara negativ, kroppen kan luras (var nyss där själv, och mensen kom 2veckor sent)

Lycka till på fredag, Håller tummarna för att ni får ett plus

• Så vit

Efter missfallet kom kroppen igång snabbt och bra igen precis som vanligt. Ägglossningen har redan varit så vi kör igång nu med ett nytt FET på direkten, så får vi se vad som händer. Så jag blir ruvare igen om ett par dagar. Just nu känns allt rätt meningslöst och som om man lika gärna kunde elda upp en massa pengar. Men det är ju inte känslan som avgör om det blir en bebis eller inte, så vi gör ett försök nu ändå.

• Så vit

Förresten sa läkaren som vi träffade nu efter missfallet (och inför planering av nya försöket) att det är något högre risk för missfall efter IVF eftersom naturen är bättre på att välja ut embryon på naturlig väg. Alltså jag har aldrig hört det utan har bara hört att det är lika stor(/liten) risk för missfall vid IVF som vid naturliga graviditeter. Vad har ni hört? Läkaren sa också att tre missfall är helt normalt under sina fertila år. Jag är helt med på att två missfall, som jag har haft, är vanligt men fler än så ska väl inte räknas som normalt?

• KattenH81

Har aldrig hört att det skulle vara större risk för mf! Snarare fått höra tvärtom! Jag blev gravid tre ggr naturligt mellan dottern och denna FET-graviditet, mf alla tre gångerna. Läkaren som gjorde mf-utredningen menade på att ivf kunde vara vägen att gå för oss!

• Jullan

Hur går det för er här inne?

Jag är på rd 7 och håller på att bli galen av denna berg och dalbana i känslor. Bröt ihop i tisdags kväll och kände mig helt övertygad om att det inte kommer gå vägen denna gång. Nu har jag lugnat ner mig och försöker intala mig att jag inte kan känna det än.

Så vit - jag har hört att det numera är samma risk för missfall vid ivf som vid naturliga graviditeter.

• Lillflickan

Jag känner mig uppgiven. Väntar bara på att mensen ska komma. Känns omöjligt att det någonsin ska gå. Blev så knäckt av att det inte blev något till frysen. Testdag 15/12.

• Jullan
    Lillflickan skrev 2017-12-07 18:20:11 följande:

Jag känner mig uppgiven. Väntar bara på att mensen ska komma. Känns omöjligt att det någonsin ska gå. Blev så knäckt av att det inte blev något till frysen. Testdag 15/12.

Åh vi fick inte heller något till frysen. Blev också helt knäckt.
  • Lillflickan

Tråkigt Jullan.

Känner bara efter och tror att mensen kommer hela tiden. Kan de inte komma på något bättre än det äckliga, rinnande lutinuskletet.

• Jullan

Började blöda imorse. Det får bli nya tag i januari. Vi ger inte upp än men jag vet inte hur länge till jag orkar försöka.

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17