• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • fruseverin

Hoppar in här! Hade hoppats att jag skulle kunna stänga av hjärnan o inte googla... men nä ;)

Har två döttrar från ett tidigare förhållande som kom till utan Ivf och en pojke född 2016 som blev till efter 1 färskförsök o 3 fet. Alla var 2 dagars. Den omgången gav 6 embryon så vi hade två kvar när vi nu började syskonförsöket. Första FET tog sig inte.

20/11 gjorde vi ett till FET, 2 dagars odlat. Vi gjorde insättningen sent på dagen och då hade embryot delat sig till 6celligt vilket läkaren tyckte var positivt, jag tar Crinone 2 ggr/dag och den bidrar ju till att kroppen känns som en tickande mensbomb :/ så jag vete 17 om det har tagit sig.

Testdag 4/12.

Med sonen testade jag svagt positivt rd 7 och tydligt rd 9 med testa tidigt test. Är livrädd och vågar inte testa nu. Ska hålla mig till rd 11, 1/12. Får se om den kvällens fest blir att dränka sorgerna...

Jag hade aldrig kunnat ana hur fruktansvärt jobbigt Ivf är! Och hade inbillat mig att jag skulle bli mindre ledsen när jag hade fått min son, men nej :( längtan river lika starkt.

• ET86

Idag var min TD och testet visade lika negativt som tidigare.

Så får helt enkelt ringa in resultatet och ta en paus.

Lycka till alla ni andra

• Lillflickan

Konstigt ET! Och mensen har fortfarande inte kommit? Tycker du ska kontakta sjukvården och ta blodprov och följa upp.

• ET86

Nej mensen lyser med sin frånvaro (men av det man googlat fram så kan de ju hända)

Känns bara så konstigt när den vart regelbunden sen den kom tillbaka när dotter fötts.

Sen helt plötsligt när vi gör ett FET så försvinner den, ska ringa Uppsala imorgon för att meddela resultatet iaf.

• ET86

Nu har jag ringt innovationer meddela mitt resultat, svaret jag fick när jag berätta att mensen inte kommit ännu va.

-den kommer.

Jaja, paus för oss en stund men kikar nog in ändå här i tråden.

Önskar er alla andra lycka till

• Lillflickan

Jag tycker ändå du ska söka dig till sjukvården så det inte är något annat skumt som händer i din kropp.

• BinniBoo

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt. 

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • Så vit

Binniboo jag tycker nog allt att det syns ett streck, så grattis!!! :)

• BinniBoo

Är väldigt märkligt detta. Fick svagt plus torsdags kväll. Feting negativt fredag morgon. Svagt plus fredag kväll. Och nu feting negativt i morse. Alla var tidiga graviditetstester från babyplan. Tog även ett clearblue digitalt igår kväll men det var negativt. Dock är ju inte det lika känsligt men jag plussade med ett sånt på RD 9 med sonen och jag är ju på RD 9 idag så nu börjar man fundera på om det verkligen har tagit sig.. tycker ju att det borde visas positivt nu snart om det är det då jag har Bim på måndag/tisdag. Börjar bli nojjig ja..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17