• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • KattenH81

Två av tre embryon överlevde upptiningen igår... idag har de inte tittat till dem ännu. Så gäller att ha is i magen o va beredd på det värsta men hoppas på det bästa!!!

• ET86

Hoppas på det bästa för er skull.

Har td den 28/11 (vilket känns långt bort, 2veckor dit ju)

Hoppas på det bästa även där :)

Trodde jag skulle få dom också men så va det visst inte nu vid ostimulerad, håller tummarna för att de ska gå bra ändå.

• BinniBoo

KattenH81 - Åå då är jag inte själv. Nåt i höstluften kanske? Haha.

Egentligen nu i efterhand var det nog bra att det inte blev nåt i september.. fick reda på att sambons bror och sambo väntar barn nr2 i slutet på maj.. Å jag hade haft bf i början av juni. Hade kanske slutat på bb tillsammans då haha.

Håller tummarna att de klarar upptiningen!

Själv började jag med ägglossningstest i morse. Dag 9 för att inte missa om den kommer tidigare denna gång. Nu SKA jag inte missa ägglossningen!

Lillflickan - Ja det var hemskt jobbigt att inte träffa ägglossningen nån av gångerna men speciellt första gången tog det mig väldigt hårt och jag mådde jättedåligt över det. Nu vet jag ju varför jag missade så har slutat anklaga mig själv över det. Nu började jag testa tidigare för att inte missa.

Vet inte riktigt hur det funkar med stimulerad faktiskt. Men tror man får ägglossningen när man ska ha den så det är väl inget som kan tidsbestämmas med tabletterna tror jag. För i såna fall hade jag ju inte behövt testa med ägglossningstest för då hade dom ju vetat när ägglossningen kommer.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • KattenH81

Alltså nu är jag helt matt! Precis fått tillbaka testvärde på tsh som jag tagit privat. Ligger på 3,0. Så högt låg jag inte ens efter sista missfallet! Och jag som vill göra en frysåterföring på torsdag!!

Förbannar mig själv att jag inte testat tidigare o då kunnat justera min medicinering! Förbannar min jäkla gynläkare som först i mitten av okt meddelade att jag borde börja gå på VC för att följa upp detta...

Nu höjer jag dosen på eget bevåg o får ta ett snack m kliniken imorn. Är det lika bra att avbryta??

• Så vit

KattenH81: Men har inte din klinik gjort något sådant test? Det var det enda testet de gjorde på vårt återbesök inför planeringen av FET (ja förutom HIV och sjukdomstesterna som tydligen bara fick vara si eller så gamla). Eller är det att du redan vet om att det ligger högt och du har en kontakt på VC?

• KattenH81

Nej, enda ggn de testade mig på mig var (iofs inför FET) förra året efter att jag berättade att jag hade haft missfall. Då hade jag 2,4 och de skickade bara ett brev som sa att det var helt ok...

Sen fick jag två mf till och mf-utredning. Då hade jag 2,6 och min gyn då menade på att jag bör ligga runt 1,0. Fick då Levaxin. Efter en månad låg jag på 1,0. Tjatade mig till av henne att få ta ny test i april o hade då 0,4.

På eget bevåg tagit 50mg/25mg varann dag sen maj. I okt när jag skulle förnya recept, då- efter ett år på medicin hasplar sjuksköterskan ur sig att jag istället borde ta detta till vc för att följas...

Har inte hunnit kontakta dem o testade mu privat. Var helt säker på att jag skulle ligga lågt igen men icke!

Pratade med kliniken idag, bm snackade med läkare o ringde sen upp. Hon menade att det idealiska är att ligga under 2,5 men att "den väldigt erfarna läkaren" menade på att det var lite överdrivet detta med något höga tsh-värden. Så länge man ligger under 4 så är det inga problem. (Vet inte vad jag ska tro på - verkar vara lite olika åsikter om detta bland läkare!!)

Hon tyckte dock att det var bra att jag höjt dosen. Ev kan det vara progynolen som gör att det kanske ökat senaste två veckorna!

Hon visste inget om hur mina sista två embryon mådde idag. Får hoppas att de inte ringer imorn!

• KattenH81

Nu ruvar jag på en perfekt liten blasto iaf! Den andra var steget efter- är den fin imorn så fryser de om den.

• Lillflickan

Härligt katten!

Själv ska jag ta dubbla sprutor ikväll och koll i morgon för att se om det blir några ägg. Fick svar på AMH och FSH(heter det så?) och de var bra. Lite orolig att åldern skulle påverka men verkar bra så här långt.

• ET86

Spännande Katten :)

Ett steg framåt & nu till lite väntan & endel hopp.

?Räknar? ni också i steg, alltså tar en etapp i taget?

Många små steg är det på vägen & ganska lång väntan där emellan.

• BinniBoo

Nu närmar det sig! Men jag blir så osäker på detta när det gäller fertilitetsmonitorn från clearblue.. Jag ska väl inte ringa nu när den är hög utan när den är maximal? Men sen känner den ju av ägglossningen 24-36 timmar innan. Så ska jag ringa på första maximal dagen eller andra? Fattar nada av detta haha.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17