• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • ET86

Va roligt katten,

Jag väntar nog tills testdagen för att testa.

Mensen har inte dykt upp ännu iaf, så får väl se vad testet säger sen.

• KattenH81

Hur många dar efter fet har du testdag? Jag har 18 dagar efter!!

Hade planerat att ta test söndag då bim är då men då kroppen kändes så övertygad blev jag nyfiken...

Tar nog digital nästa vecka och sen en till 4/12 som då är den officiella td.

• ET86

Har också td 18dagar efter fet, så den 28/11 är det dags.

Känns som man känner efter lite extra om man har några symtom, så vet inte om man inbillar sig för att man önskar att de ska vara sant.

• KattenH81

Men då låter det ju extremt lovande! Om din td är om fyra dar och du satte in blasto o ska vänta 18 dar! Du borde väl fått din mens för typ tre dar sen (bim) om du kör ostimulerad o har en cykel på ca 28 dar!!

• ET86

Ja den borde ha kommit i måndags, kört ostimulerad. 14dagar sen jag satte in en blasto.

Men tar inte ut något i förskott, får invänta plusset.

Men hoppas på de bästa.

• BinniBoo

Grattis Katten!
    Min testdag är 15 dagar efter FET, alltså 8/12. BIM 4/12. Kommer nog börja testa 1/12 om inte tidigare. Har svårt att hålla mig. Flört Jag plussade rätt tidigt när jag väntade sonen.. kommer dock inte ihåg när jag testade då. Funderar så det knakar på om jag kan ha lyckats skriva ner det nånstans. Jag vet att det var några dagar innan BIM jag plussade i alla fall.

Vet inte om min kropp blivit chockad över att ha fått ett embryo inkört för jag har mått konstigt till och från hela dagen! Kan inte ens beskriva hur jag har mått för jag har aldrig mått så innan.. men typ som en blandning mellan milda sammandragningar/håll i nedre delen av magen fast ingen smärta, utan mer obehag. Och en blandning mellan illamående och halsbränna.. fast typ bara svagt av bägge delar men ändå så jag mått så pass illa så jag knappt kunnat äta nåt idag.. och i nästa veva blir jag sugen på både det ena och det andra sötsliskiga men efter en tugga mår jag illa igen. Helskumt! Har i alla fall fått i mig lite Ceasar sallad nu i alla fall. Är ju rätt lätt mat så tänkte att det kanske funkar och det gjorde det, lite i alla fall :)

Min matlust har ju varit dålig de senaste veckorna så kan vara nåt med det. Mina godaste maträtter vill jag knappt ha när de står framför mig. Vet inte vad det är med mig men kan få såna perioder ibland.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • ET86

Tjuvtestade idag ändå och det visar negativt (rd15)

Blev lite låg kan man väl säga, med detnäe ju en resa både upp och ner. Tar väl ett nytt test på tisdag på den officiella testdagen.

Undrar dock vart mensen kan ha tagit vägen.

• KattenH81

ET86- va skumt! Och vad trist... Jag tar ett nytt på måndag innan min läkare ringer mig (vi ska prata dos levaxin för mitt tsh- just nu självmedicinerar jag kan man ju säga!) Så osäker på vad det ska visa.. tog ju ett i torsdags med svagt svagt andra streck. Sen tog jag ett nytt igår som ff var svagt med möjligen lite starkare. Sen tyckte jag att det var lite lite färg på lutinusklegget o blev då lite deppig. Nu är det googlingsförbud och ej ta tester i onödan som gäller så jag inte blir knäpp!

• ET86

Ja det känns ju rätt konstigt.

Har regelbunden mens i vanliga fall & ostimulerad FET, får väl se hoppet är det sista som överger en.

Vid IVF:en dottern blev till på så hade man ju rätt mycket hormoner i kroppen efter sprutor och vagitorier.

Denna gången är det ju tänkt att kroppen skulle ?klara? det själv.

Vet inte om man har tillräckligt med hormoner på egenhand heller.

Men som sagt kan inte göra mycket mer än att hoppas iaf.

Ja Google gör en knäpp

• Lillflickan

Skumt ET86.

Äggplock i morgon. Nervös trots att det är femte gången. Hoppas det är den sista.

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17