• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-11 18:36:09 följande:

Vad skönt att de ändå hade vuxit på sig! Du ska se att det har hänt grejer till onsdag med, så var det för mig! Kommer gå strålande ska du se, jag upplevde inte mitt äggplock jobbigt. Gjorde inte ont alls men vet att det är väldigt individuellt!

Åh hoppas du har rätt! Hur går det för dig, dags för FET snart? :)
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2017-12-11 16:04:12 följande:

Nu har jag varit på mitt sista ul. Hade tre äggblåsor på typ 20 mm vilket väl är den storek som de ska vara? Dessutom hade några till växt på sig, en på 17 mm och ett par på 14-15. Beskedet från kliniken är att jag ska ta ägglossningssprutan ikväll och så blir det äggplock på onsdag. Önskar lite att de mindre blåsorna hade fått chans att växa lite mer men antar att kliniken vet vad de gör. Fy så nervöst allt är.

Åh, så skönt att höra att det går i rätt riktning, då kanske du ändå hinner få till fem mogna ägg och det är väl ändå inte så dåligt, eller? Det är ju det där med att egentligen bara behöva ett, men jag förstår helt att man ändå blir stressad och orolig! Och nervös! Men heja dig, det kommer gå superbra, jag fortsätter hålla tummarna för dig på onsdag!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-11 19:29:31 följande:

Åh hoppas du har rätt! Hur går det för dig, dags för FET snart? :)

Det går bra, väntar på att få omslag på stickan! Borde bli imorgon senast! Allt känns ju lite enklare nu när man gör FET men vi har ju bara ett i frysen så sätter min tilltro till detta annars är det att ladda om i januari. Lycka till imorgon!
  • Percafluviatilis

Nu har jag varit på mitt sista ul. Hade tre äggblåsor på typ 20 mm vilket väl är den storek som de ska vara? Dessutom hade några till växt på sig, en på 17 mm och ett par på 14-15. Beskedet från kliniken är att jag ska ta ägglossningssprutan ikväll och så blir det äggplock på onsdag. Önskar lite att de mindre blåsorna hade fått chans att växa lite mer men antar att kliniken vet vad de gör. Fy så nervöst allt är.

Det låter ju jättebra! De kommer säkert hinna växa till sig :) Håller tummarna! <3
  • mikalela86

Vi har också äggplock imorgon . Vilken klinik går ni till? :)
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-12 07:51:00 följande:

Det går bra, väntar på att få omslag på stickan! Borde bli imorgon senast! Allt känns ju lite enklare nu när man gör FET men vi har ju bara ett i frysen så sätter min tilltro till detta annars är det att ladda om i januari. Lycka till imorgon!

Spännande, håller tummarna för att det går bra! Skönt med FET. :)
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-12 09:19:22 följande:

Det låter ju jättebra! De kommer säkert hinna växa till sig :) Håller tummarna! <3

Tack! <3 Hur känner du dig?
  • Skywalker
    mikalela86 skrev 2017-12-12 16:16:31 följande:

Vi har också äggplock imorgon . Vilken klinik går ni till? :)

Åh kul att vi är två! :) Vi går på Carl von Linné i Uppsala, ni?
  • mikalela86

Vi går i Falun. Hoppas det går bra för oss båda :) Vi får följas åt här och uppdatera varandra.

• Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-12 16:19:19 följande:

Tack! <3 Hur känner du dig?

Jag försöker att inte känna efter men det ilade i vänster äggstock hela dagen igår. Eller i magmusklerna, så kan ha varit en sträckning. Du vet ju säkert hur det är med att känna efter. Jag är på ruvardag 6 iallafall och embryot är 8 dygn. Sa jag förresten att det andra som odlades vidare lyckades till blastocyst? Det är nedfryst nu! :)
Svar på tråden IVF nov-dec 2017