Skywalker skrev 2017-12-27 09:19:04 följande:
Är det ett gemensamt barn ni har, för annars ska en väl ändå kunna få hjälp av landstinget? Nåväl, det kanske inte soelar nån roll nu för ni har ju redan köpt och det känns som att ni har alla förutsättningar att lyckas snarast! Har ni fått nån info kring missfallen? Vi har bara fått höra att det troligen var kromosomfel och bara är otur att det hänt två gånger men att om vi får ett tredje missfall kan vi få utredning. Hoppas verkligen att vi ska slippa gå igenom fler! Det känns verkligen ensamt, alla mina vänner med barn har blivit gravida och fått barn på i princip första försöket. De som inte gått igenom detta kan aldrig förstå hur det är. Läste nånstans att ofrivilligt barnlösa tänker lika ofta på de barn de inte har som personer med narn tänker på sina barn.
Hej!
Det är vårat gemensamma barn.
När det gäller missfallen så säger dom att det nog bara är otur typ. Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett till missfall, usch alltså. Det hoppas jag verkligen ingen här av oss måste genomgå.
Den här bubblan som jag är i just nu vill jag bara komma ur. Precis som du skriver jag tänker på det här varje dag. Det blir värre när dottern frågar och gråter för att hon vill ha ett syskon. Hon skulle bara veta.
Åh stackars dig och det är samma här alla vänner har fått barn och det har gått lätt för alla. Jag har till och med tappat tron om att vi ska bli gravida igen.
Det jag alltid får höra är att jag borde tänka på min dotter så inte hon kommer i kläm ( helt galet hon är ju det bästa som hänt oss) och att jag borde va tacksam att jag iallafall fick ett barn ( det också helt galet, KLART att vi är det) , men vi vill ju ha ett till!! Som sagt svårt att få andra att förstå.
Jag är 36 så jag börjar också bli stressad. Det enda som är positivt är väl att eftersom jag har pco så har jag ju många bra ägg.
Vad har du för ålder? Har ni barn sen innan? Får du bra stöd av nära och kära.
Jag önskar oss alla här all lycka <3