• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2017-12-12 16:20:32 följande:

Åh kul att vi är två! :) Vi går på Carl von Linné i Uppsala, ni?

Va kul! Vi går också på Carl von Linne i Uppsala. Gjorde äggplocket den 7/12 och Idag har jag fått göra återförandet. Frös in några också.

Lycka till! Till er båda
  • Skywalker
    mikalela86 skrev 2017-12-12 16:56:37 följande:

Vi går i Falun. Hoppas det går bra för oss båda :) Vi får följas åt här och uppdatera varandra.

Ja kul! Hur gick det idag? För oss gick det bra, tyckte inte det gjorde ont alls. Var så nervös innan men vi blev väldigt väl omhändertagna. :)
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-12 17:41:24 följande:

Jag försöker att inte känna efter men det ilade i vänster äggstock hela dagen igår. Eller i magmusklerna, så kan ha varit en sträckning. Du vet ju säkert hur det är med att känna efter. Jag är på ruvardag 6 iallafall och embryot är 8 dygn. Sa jag förresten att det andra som odlades vidare lyckades till blastocyst? Det är nedfryst nu! :)

Haha ja jag känner igen det väl även om jag tycker jag blivit bättre på att inte känna efter ju längre tiden gått. Har ju plussat två gånger och då inte känt nåt annorlunda förutom att spottings och mensen inte kommit. :) Men vad kul att ni fick frysa ett embryo! Har ju nu förstått att det är långt ifrån nån självklarhet. Härligt! :)
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2017-12-12 20:12:51 följande:

Va kul! Vi går också på Carl von Linne i Uppsala. Gjorde äggplocket den 7/12 och Idag har jag fått göra återförandet. Frös in några också.

Lycka till! Till er båda

Åh vad kul! Jag känner mig väldigt nöjd med kliniken, vi kände oss väl omhändertagna. (Då vi bor i en annan stad har vi gjort alla tidigare besök och ul på vår lokala klinik.)
  • Skywalker

Hej allihop! Jag var ju på äggplock idag och det gick bra. Det var nervöst men jag tyckte inte det gjorde ont alls. Och knäppaste är att efter all min oro om för få blåsor fick de ut åtta st! Lite chockad. Nu återstår att se hur många som blir befruktade och utvecklas o.s.v... ja ni vet ju. :)

• mikalela86
    Skywalker skrev 2017-12-13 11:49:10 följande:

Ja kul! Hur gick det idag? För oss gick det bra, tyckte inte det gjorde ont alls. Var så nervös innan men vi blev väldigt väl omhändertagna. :)

Fick ut 15 ägg men dom kan ej stoppa tillbaka något. Så dom ska frysa ner dom som blir befruktade och sen ska vi stoppa tillbaka dom i en normal menscykel i februari. Sånt som kan hända tydligen. Men dom sa att om dom skulle stoppa tillbaka nu så kommer det nog inte ta sig. Men det finns stor chans till det i februari. Så jag litar på dom. Även fast jag vart ledsen såklart.
  • zuces
    mikalela86 skrev 2017-12-13 13:58:08 följande:

Fick ut 15 ägg men dom kan ej stoppa tillbaka något. Så dom ska frysa ner dom som blir befruktade och sen ska vi stoppa tillbaka dom i en normal menscykel i februari. Sånt som kan hända tydligen. Men dom sa att om dom skulle stoppa tillbaka nu så kommer det nog inte ta sig. Men det finns stor chans till det i februari. Så jag litar på dom. Även fast jag vart ledsen såklart.

Handlar det om överstimulering eller?
  • mikalela86
    zuces skrev 2017-12-13 14:24:39 följande:

Handlar det om överstimulering eller?

Ja dom är väl rädd för det antar jag. Asså ville dom sjukskriva mig i 2 veckor. Men de kan dom glömma jag ska jobba imorgon haha :)
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

• Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-13 11:57:03 följande:

Hej allihop! Jag var ju på äggplock idag och det gick bra. Det var nervöst men jag tyckte inte det gjorde ont alls. Och knäppaste är att efter all min oro om för få blåsor fick de ut åtta st! Lite chockad. Nu återstår att se hur många som blir befruktade och utvecklas o.s.v... ja ni vet ju. :)

Jag sa ju att det skulle gå bra! Hur mår du nu? Hur går det för äggisarna?

Jag har testat igår och idag. Väldigt tidigt. Ser något på testen men det är så svagt så svagt... Vågar inte ta ut något i förskott så nu ska jag vänta med test till söndag åtminstone.
Svar på tråden IVF nov-dec 2017