• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Karinnan
    Skywalker skrev 2017-12-22 09:58:29 följande:

Jag har också väldigt ömma bröst, men det har jag alltid efter äl. Annars känner jag inget speciellt, förutom massa tankar och sömnlöshet då. :) Jag tycker tiden hittills gått över förväntan (då jag förväntade mig att jag skulle vara ett vrak) men det blir väl mer nervöst ju närmare mens och td en kommer.

Ja hur ska man kunna hålla dig till 1 jan?

Vi åker till Finland över julen till svärföräldrarna så då får man väl lite annat att tänka på.

En fundering. Man ska ju leva som vanligt nu (men äta som man är gravid och ta folsyra och så) och inte träna till typ ett maratonlopp. De sa oxå att jag inte skulle rida häst. Stämmer detta med hästar?
  • Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-22 10:50:19 följande:

Vi åker till Finland över julen till svärföräldrarna så då får man väl lite annat att tänka på.

En fundering. Man ska ju leva som vanligt nu (men äta som man är gravid och ta folsyra och så) och inte träna till typ ett maratonlopp. De sa oxå att jag inte skulle rida häst. Stämmer detta med hästar?

Tror du att ni kommer tjuvtesta tidigare? Jag hoppas också att julfirandet hjälper till att distrahera lite. Har ni berättat för nån att ni gör IVF?

Det enda läkaren sa till mig är att så länge man har ont och är svullen ska man ta det lite lugnt men annars går det bra att träna och allt sånt.
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-22 05:00:10 följande:

Kul! Jag gjorde ju återföringen 18/12. Hur känner du dig? Jag ligger uppenbarligen sömnlös... :)

Hej! Jag gjorde också återföring nu i veckan av en blasto, den 20! Känner nadan och noll men det är väl som de ska så här tidigt! Ändå lite tacksam att det är jul vilket gör att det finns annat kul att tänka på!
  • hanna8911
    Karinnan skrev 2017-12-22 10:50:19 följande:

Så sa de till mig med! Men det med ridning är säkert på grund av den rörelse som blir i kroppen, framför allt om du gjort äp och din äggblåsor återfyllts så är risken att äggledarna snor om sig själv vi för mycket hopp!
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-22 13:37:03 följande:

Hej! Jag gjorde också återföring nu i veckan av en blasto, den 20! Känner nadan och noll men det är väl som de ska så här tidigt! Ändå lite tacksam att det är jul vilket gör att det finns annat kul att tänka på!

Åh kul! Då är vi fyra stycken tror jag som gjorde ET/FET förra veckan. Spännande. <3
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-22 16:31:50 följande:

Åh kul! Då är vi fyra stycken tror jag som gjorde ET/FET förra veckan. Spännande. <3

Ja! Kul att kunna följas åt! Tycker du att du känner något?
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-23 10:45:09 följande:

Ja! Kul att kunna följas åt! Tycker du att du känner något?

Nej jag känner inget särskilt. Haft ömma bröst men det har jag som sagt alltid efter äl och idag har det dessutom avtagit. Jag har tillåtit mig att vara positiv och tro på det men idag är en sån där jobbig dag då det känns som att det aldrig kommer gå.

Känner du nåt?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-23 17:35:57 följande:

Nej jag känner inget särskilt. Haft ömma bröst men det har jag som sagt alltid efter äl och idag har det dessutom avtagit. Jag har tillåtit mig att vara positiv och tro på det men idag är en sån där jobbig dag då det känns som att det aldrig kommer gå.

Känner du nåt?

Okej, lite som här då! Har aldrig ömma bröst och samma nu. Dock har jag idag börjat få Molvärk så det känns som om det är kört tyvärr... annars inget alls. Ska du testa innan? Jag kommer nog ta ett test innan nyår om mensen inte kommit.
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-23 18:04:07 följande:

Okej, lite som här då! Har aldrig ömma bröst och samma nu. Dock har jag idag börjat få Molvärk så det känns som om det är kört tyvärr... annars inget alls. Ska du testa innan? Jag kommer nog ta ett test innan nyår om mensen inte kommit.

Jag vet inte... TD är på nyårsafton och min sambo vill att vi väntar... men det känns väldigt långt bort. Dessutom känns inte så kul om det blir negativt att få det på nyårsafton. Vet inte om mensen brukar komma som vanligt eller bli sen p.g.a lutinus?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-23 21:15:51 följande:

Jag vet inte... TD är på nyårsafton och min sambo vill att vi väntar... men det känns väldigt långt bort. Dessutom känns inte så kul om det blir negativt att få det på nyårsafton. Vet inte om mensen brukar komma som vanligt eller bli sen p.g.a lutinus?

Okej, Nej det kan jag förstå att du inte vill vänta. Blir ju ingen kul nyår precis med negativt. Funderar på att ev testa mån-tis. Så vet jag att om det är negativt så kommer mensen sen. När jag gjorde ET så hade jag kutinus och då kom mensen lite sent. Idag har jag haft jätte mycket mensvärk så känns som att det är kört!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017