• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-07 09:39:11 följande:

Fick höjd dos gonal f igår, från 300 till 375, och hjälp vad dåligt jag mår idag. Huvudvärk och illamående. Vaknade imorse och kände mig bakis (efter en dröm där jag fick plus på stickan).

Oj, du kanske borde säga till dom om det är så illa, så det inte övergår till något farligt? Eller är det vanliga biverkningar?
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-12-07 10:48:55 följande:

Jaa men jag tycker faktiskt inte att det är så negativt! Jag är så ung, 22 år. Så en mysig nyår med lite drickande med min man och vänner kan vara ett bra avslut på alkohol drickandet ett bra tag därefter :)

Ah skönt att du känner så! Och vilken lyx att vara så ung. :)

Det verkar vara vanliga biverkningar... Men får ta upp det imorgon när jag träffar läkaren. Blev så stor skillnad från inga biverkningar alls till detta nu med den höjda dosen.
  • Skywalker

Idag mår jag bra igen (fysiskt) så kanske var det nåt annat som gjorde mig dålig igår. Däremot har jag bara tre äggbåsor av bra storlek så känner mig rätt förstörd. De andra verkar inte ha växt alls.

• hoppfullsolstråle1117

Hej! De hittills fem längsta dagarna i mitt liv är över haha. Att invänta besked på hur många som befruktats är pest och pina! De plockade som sagt 24 ägg, alla befruktade inte och det blev 8 blastocyster till frysen. De gjorde en totalfrys på grund av överstimulering så FET (frozen embryo transfer) sker i nästa år, jan-feb. :)

• JeOh
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 18:58:06 följande:

Ja, man ska inte googla för mycket! Jag tror det kommer gå utmärkt för dig :)

Nä, jag har testdag 17 dagar efter äggplock, dvs 21/12, hehe. Men jag tror nog jag vill testa innan beräknad mens vilket är 16/12. Så kanske testar jag 11 dagar efter äggplocket! Jag får se hur det känns då. Har aldrig gillat att få mensen som en överraskning.

Vi har samma dagar, spännande att följa någon.

Vårt första ivf, fick ut 3 ägg, ett direkt till mig och ett till frysen. Det 3e var spermierna för snabba så det simmade in flera st. Har du några biverkningar? Känner mig fortfarande rätt svullen och öm..,
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-08 09:36:56 följande:

Idag mår jag bra igen (fysiskt) så kanske var det nåt annat som gjorde mig dålig igår. Däremot har jag bara tre äggbåsor av bra storlek så känner mig rätt förstörd. De andra verkar inte ha växt alls.

Som jag då, och det har ju gått bra hittills :) Det räcker ju med ett bra embryo! Tror det kommer kännas bättre när du fått tillbaka ett. För det kommer du! Min oro släppte då. Nu kan jag inte göra mer alls och det är skönt. Ta hand om dig <3
  • Percafluviatilis
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-12-08 11:03:30 följande:

Hej! De hittills fem längsta dagarna i mitt liv är över haha. Att invänta besked på hur många som befruktats är pest och pina! De plockade som sagt 24 ägg, alla befruktade inte och det blev 8 blastocyster till frysen. De gjorde en totalfrys på grund av överstimulering så FET (frozen embryo transfer) sker i nästa år, jan-feb. :)

Shit! Åtta stycken! Grattis, vad härligt! :)
  • Percafluviatilis
    JeOh skrev 2017-12-08 19:16:46 följande:

Vi har samma dagar, spännande att följa någon.

Vårt första ivf, fick ut 3 ägg, ett direkt till mig och ett till frysen. Det 3e var spermierna för snabba så det simmade in flera st. Har du några biverkningar? Känner mig fortfarande rätt svullen och öm..,

Ja, vad spännande! Känner du av plocket fortfarande? Jag har inga känningar av det men däremot av Lutinus! Svullen och brösten ömmar. Magen spänner. Sover lite dåligt. Som en riktig dålig pms typ. Lär inte bli lätt att känna några graviditetssymtom tänker jag, haha!
  • JeOh
    Percafluviatilis skrev 2017-12-08 20:52:06 följande:

Ja, vad spännande! Känner du av plocket fortfarande? Jag har inga känningar av det men däremot av Lutinus! Svullen och brösten ömmar. Magen spänner. Sover lite dåligt. Som en riktig dålig pms typ. Lär inte bli lätt att känna några graviditetssymtom tänker jag, haha!

Nä nu är det nog mest Lutinusen som ställer till det och samma symtom här plus huvudvärk och att det kryper i benen men det har nog med obefintligt koffein och nikotinintag men det är det värt, ????????
  • Percafluviatilis
    JeOh skrev 2017-12-09 08:33:46 följande:

Nä nu är det nog mest Lutinusen som ställer till det och samma symtom här plus huvudvärk och att det kryper i benen men det har nog med obefintligt koffein och nikotinintag men det är det värt, ????????

Haha! Jag har knappt heller druckit något kaffe. Dagen innan insättning drack jag så mycket för att jag visste att sen var det nog, en halv mugg om dagen får jag nu :( Slutade snusa för två månader sen och det är lättare (slutade faktiskt när vi började försöka hösten -16 men fick ett litet återfall i somras när allt kändes skit). Jag har också huvudvärk! Vi får hoppas att lidandet leder till något bra :)
Svar på tråden IVF nov-dec 2017