• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-15 09:48:45 följande:

Jag sa ju att det skulle gå bra! Hur mår du nu? Hur går det för äggisarna?

Jag har testat igår och idag. Väldigt tidigt. Ser något på testen men det är så svagt så svagt... Vågar inte ta ut något i förskott så nu ska jag vänta med test till söndag åtminstone.

Åh jag har tänkt på dig, hoppas hoppas att det blir tydligt positivt d närmsta dagarna! <3 Vilken rd är du på nu?

Ja du hade rätt. :) Jag blev väldigt positivt överraskad. De ringde igår och berättade att av åtta ägg hade sju blivit befruktade. Så det blev jag också väldigt glad över! Nu återstår bara att se hur det ser ut på måndag när återföringen ska ske... Hoppas att det blir nån fin blastocyst att återföra. Det finns ju inga garantier men har känt mig lite mer (försiktigt) positiv sen igår. :)
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-15 10:47:46 följande:

Åh jag har tänkt på dig, hoppas hoppas att det blir tydligt positivt d närmsta dagarna! <3 Vilken rd är du på nu?

Ja du hade rätt. :) Jag blev väldigt positivt överraskad. De ringde igår och berättade att av åtta ägg hade sju blivit befruktade. Så det blev jag också väldigt glad över! Nu återstår bara att se hur det ser ut på måndag när återföringen ska ske... Hoppas att det blir nån fin blastocyst att återföra. Det finns ju inga garantier men har känt mig lite mer (försiktigt) positiv sen igår. :)

Igår fick jag en lätt blödning och tänkte att nu kommer mensen. Ingen värk och blödningen avtog. Fick upp hoppet igen så testade i morse på rd12 men nej, inte en tillstymmelse till streck tyvärr. Testdag på fredag men det borde visat något nu tycker jag. Embryot skulle vara 14 dagar idag om det hade levt och då brukar man ju kunna se något. Så idag har vi varit hemma och deppat och nu får vi invänta Sahlgrenska i april.

Grattis till ditt fina resultat! Tror säkert att det kommer gå jättebra och att ni får några att frysa också :)
  • hanna8911
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:00:13 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

Lyssnade idag! Så mycket igenkänningsfaktor på allt ni pratar om så gick där och småskrattade lite föd mig själv!!
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-18 16:33:23 följande:

Igår fick jag en lätt blödning och tänkte att nu kommer mensen. Ingen värk och blödningen avtog. Fick upp hoppet igen så testade i morse på rd12 men nej, inte en tillstymmelse till streck tyvärr. Testdag på fredag men det borde visat något nu tycker jag. Embryot skulle vara 14 dagar idag om det hade levt och då brukar man ju kunna se något. Så idag har vi varit hemma och deppat och nu får vi invänta Sahlgrenska i april.

Grattis till ditt fina resultat! Tror säkert att det kommer gå jättebra och att ni får några att frysa också :)

Ånej! Jag är så ledsen. Jag har googlat runt (som man ju tyvärr gör) och funderar på hur ovanligt det ör att lyckas på första försöket. Känslan är att det är jätteovanligt. Men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå.

Vi var på återföring igår. Så märklig känsla tycker jag! Fick se embryot på en skärm och allt.
  • Karinnan

Jag gjorde oxå återföring idag. Så häftigt. Nu väntar en tid av förväntan även om jag är ödmjuk inför det hela.

Detta är försök ett. 39 år och högt BMI men under gränsen för vad som är högsta iaf. Går i Falun.

Av fem ägg (åtta äggblåsor) blev fyra befruktade. Plocket gjorde mycket ont tyckte jag. Men de tog det lugnt och varsamt ändå.

Testdag 1 jan om jag kan hålla mig dit......

• Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-19 06:46:47 följande:

Ånej! Jag är så ledsen. Jag har googlat runt (som man ju tyvärr gör) och funderar på hur ovanligt det ör att lyckas på första försöket. Känslan är att det är jätteovanligt. Men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå.

Vi var på återföring igår. Så märklig känsla tycker jag! Fick se embryot på en skärm och allt.

30-35% chans per försök har läkarna sagt till oss att man har. Håller tummarna för dig! Har fortfarande en lätt blödning men inget mer. Har inte testat mer heller. Ganska säker på att detta är kört även om nån liten gnutta hopp finns kvar fram till testdagen.
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-19 06:46:47 följande:

Hur många blastocyster frös de ner åt er? :D
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-19 18:52:39 följande:

30-35% chans per försök har läkarna sagt till oss att man har. Håller tummarna för dig! Har fortfarande en lätt blödning men inget mer. Har inte testat mer heller. Ganska säker på att detta är kört även om nån liten gnutta hopp finns kvar fram till testdagen.

Din "riktiga" td är imorgon va? Åh hoppas på ett julmirakel! <3
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-12-19 21:55:14 följande:

Hur många blastocyster frös de ner åt er? :D

Vi fick fyra till frysen vilket känns helt otroligt!

Hört nåt mer om när det blir uppstart för dig?
  • Bunny on speed
    Karinnan skrev 2017-12-19 18:41:40 följande:

Jag gjorde oxå återföring idag. Så häftigt. Nu väntar en tid av förväntan även om jag är ödmjuk inför det hela.

Detta är försök ett. 39 år och högt BMI men under gränsen för vad som är högsta iaf. Går i Falun.

Av fem ägg (åtta äggblåsor) blev fyra befruktade. Plocket gjorde mycket ont tyckte jag. Men de tog det lugnt och varsamt ändå.

Testdag 1 jan om jag kan hålla mig dit......

Hur högt bmi? Jag försöker gå ner lite innan vi ska börja, Har ångest för vikten.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017