• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-20 06:07:26 följande:

Din "riktiga" td är imorgon va? Åh hoppas på ett julmirakel! <3

Nej, på fredag. Men det blöder ju och jag fick negativt på embryots 14e dag så det borde vara kört.
  • Karinnan
    Bunny on speed skrev 2017-12-20 06:29:10 följande:

Hur högt bmi? Jag försöker gå ner lite innan vi ska börja, Har ångest för vikten.

34.6

Gränsen för att landstinget skulle remittera va 35.
  • zuces
    Skywalker skrev 2017-12-20 06:09:24 följande:

Vi fick fyra till frysen vilket känns helt otroligt!

Hört nåt mer om när det blir uppstart för dig?

Såå gött!! Jaa vi ska börja med korta protokollet med januari mensen :) vilket borde komma där runt 13e januari!
  • Bunny on speed
    Karinnan skrev 2017-12-20 14:49:35 följande:

34.6

Gränsen för att landstinget skulle remittera va 35.

Lycka till! Ligger också på 34 nånting
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-12-20 15:22:51 följande:

Såå gött!! Jaa vi ska börja med korta protokollet med januari mensen :) vilket borde komma där runt 13e januari!

Skönt att göra korta, då går det ju rätt snabbt. Jag tyckte långa kändes som en halv evighet.
  • Karinnan
    Skywalker skrev 2017-12-20 19:56:50 följande:

Skönt att göra korta, då går det ju rätt snabbt. Jag tyckte långa kändes som en halv evighet.

Ja det går undan.

Jag började med gonal-f 4/12 och 19/12 återfördes bladtocyst.
  • Karinnan
    Bunny on speed skrev 2017-12-20 17:25:53 följande:

Lycka till! Ligger också på 34 nånting

Har iof gått ner 25 kg med LCHF. Sen har jag stått still och +-3 kg.

Kämpa! Du fixar det!!!
  • Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-20 21:14:06 följande:

Ja det går undan.

Jag började med gonal-f 4/12 och 19/12 återfördes bladtocyst.

Kul! Jag gjorde ju återföringen 18/12. Hur känner du dig? Jag ligger uppenbarligen sömnlös... :)
  • Karinnan
    Skywalker skrev 2017-12-22 05:00:10 följande:

Kul! Jag gjorde ju återföringen 18/12. Hur känner du dig? Jag ligger uppenbarligen sömnlös... :)

ont i brösten av lunitus, lite ont i äggstockarna då äggblåsorna återfyllts med vätska. Men i övrigt som vanligt.

Du då?

Natten innan återföringen drömde jag att det va kromosomfel på embryona. Och nu vaknar jag varje natt vid 3-4 och är kissnödig. Är nog mycket som rör sig i huvudet.
  • Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-22 09:49:13 följande:

ont i brösten av lunitus, lite ont i äggstockarna då äggblåsorna återfyllts med vätska. Men i övrigt som vanligt.

Du då?

Natten innan återföringen drömde jag att det va kromosomfel på embryona. Och nu vaknar jag varje natt vid 3-4 och är kissnödig. Är nog mycket som rör sig i huvudet.

Jag har också väldigt ömma bröst, men det har jag alltid efter äl. Annars känner jag inget speciellt, förutom massa tankar och sömnlöshet då. :) Jag tycker tiden hittills gått över förväntan (då jag förväntade mig att jag skulle vara ett vrak) men det blir väl mer nervöst ju närmare mens och td en kommer.
Svar på tråden IVF nov-dec 2017