• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-12-03 19:13:39 följande:

Hej!

Det var ett tag sen jag skrev nu men har varit så förbannat nervös inför mitt äggplock. Igår plockade de 24 ägg och fler fanns men var inte fullt utvecklade. Snacka om att vara överstimulerad. Sammantaget sågs ett 40-tal äggblosor. Hursom, om några dagar får vi reda på om det lyckats bli något till frysen. De gör en så kallad totalfrys, så ingen återföring i denna cykel pga överstimuleringen. Äggplocket var smärtsamt och jag märker att det är väldigt individuellt, eftersom tjejen som log i samma rum innan och efter äggplocket sjöng och verkade opåverkad efter äggplocket medan jag stönade och grät efteråt. Fick stark smärtlindring och väldigt mycket morfin under äggplocket. Idag mår jag bättre och är supernöjd med teamet som hjälpe mig igår. Jag var verkligen i trygga händer. 

Åh vad jobbigt att bli överstimulerad och tvingas vänta ännu en gång, men håller tummarna att ni får flera fina embryon! Känns ju som det borde vara goda odds till det.
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-04 13:08:50 följande:

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst. Hur går det för er andra?

Åh vad nervöst. Hoppas så för er!

Det går bra för mig, har tagit fyra sprutor nu och tycker det gått smidigt. Känner dock inga "biverkningar" av det vilket man kanske borde? Känner mig som vanligt. På onsdag är det dags för första ul.
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-04 14:00:46 följande:

Åh vad nervöst. Hoppas så för er!

Det går bra för mig, har tagit fyra sprutor nu och tycker det gått smidigt. Känner dock inga "biverkningar" av det vilket man kanske borde? Känner mig som vanligt. På onsdag är det dags för första ul.

Tack! Otroligt nervöst idag. Hoppas så att de inte ringer.

Jag kände inte mycket biverkningar heller. Huvudvärk och efter kanske 7-8 dagar med sprutorna började det spänna i magen lite. Hoppas det går bra på ulet! Du får uppdatera om hur det gick sen :)
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-05 06:43:20 följande:

Tack! Otroligt nervöst idag. Hoppas så att de inte ringer.

Jag kände inte mycket biverkningar heller. Huvudvärk och efter kanske 7-8 dagar med sprutorna började det spänna i magen lite. Hoppas det går bra på ulet! Du får uppdatera om hur det gick sen :)

Tänker på dig idag! Håller tummarna.

Jag kom just från mitt ultraljud och känner mig, precis som du gjorde, lite orolig. Tre blåsor var över 10 mm och så fanns det fyra mindre. Nytt ultraljud på fredag.
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-06 09:33:12 följande:

Tänker på dig idag! Håller tummarna.

Jag kom just från mitt ultraljud och känner mig, precis som du gjorde, lite orolig. Tre blåsor var över 10 mm och så fanns det fyra mindre. Nytt ultraljud på fredag.

Åh, jag tror inte du behöver oroa dig! Hur många dagar har du sprutat nu?
  • Bebi1981
    Percafluviatilis skrev 2017-12-04 13:08:50 följande:

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst. Hur går det för er andra?

Tänker på dig idag och håller tummarna för er!

Vi ska göra äggplock imorgon torsdag. Jag har mått ok ändå om jag jämför med hur jag mådde med mina hormonbehandlingar med letrozol och lutinus måste jag säga.

Jag är nervös inför imorgon!
  • Skywalker

Hej alla!

Jag var på första ul idag och har nu fått höjning av dos gonal f, från 300 till 375. Och har såklart läst att utfallet av IVF är sämre om man är svårstimulerad vilket jag uppenbarligen är.. Så känner mig deppig.

• zuces
    Skywalker skrev 2017-12-06 14:25:08 följande:

Hej alla!

Jag var på första ul idag och har nu fått höjning av dos gonal f, från 300 till 375. Och har såklart läst att utfallet av IVF är sämre om man är svårstimulerad vilket jag uppenbarligen är.. Så känner mig deppig.

Bli inte ledsen än! det kan fortfarande funka, hur vet man om man är svårstimulerad? De gav dig ganska hög dos från början också tänker jag, har det med lågt amh-värde  eller ålder att göra?
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 10:19:00 följande:

Åh, jag tror inte du behöver oroa dig! Hur många dagar har du sprutat nu?

Har sprutat 6 dagar. Usch, mycket känslor alltså.

Hur mår du? Hur gick det för dig idag? <3
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2017-12-06 13:59:13 följande:

Tänker på dig idag och håller tummarna för er!

Vi ska göra äggplock imorgon torsdag. Jag har mått ok ändå om jag jämför med hur jag mådde med mina hormonbehandlingar med letrozol och lutinus måste jag säga.

Jag är nervös inför imorgon!

Spännande och nervöst, heja heja!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017