• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2017-12-27 22:42:39 följande:

Hej!

Det är vårat gemensamma barn.

När det gäller missfallen så säger dom att det nog bara är otur typ. Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett till missfall, usch alltså. Det hoppas jag verkligen ingen här av oss måste genomgå.

Den här bubblan som jag är i just nu vill jag bara komma ur. Precis som du skriver jag tänker på det här varje dag. Det blir värre när dottern frågar och gråter för att hon vill ha ett syskon. Hon skulle bara veta.

Åh stackars dig och det är samma här alla vänner har fått barn och det har gått lätt för alla. Jag har till och med tappat tron om att vi ska bli gravida igen.

Det jag alltid får höra är att jag borde tänka på min dotter så inte hon kommer i kläm ( helt galet hon är ju det bästa som hänt oss) och att jag borde va tacksam att jag iallafall fick ett barn ( det också helt galet, KLART att vi är det) , men vi vill ju ha ett till!! Som sagt svårt att få andra att förstå.

Jag är 36 så jag börjar också bli stressad. Det enda som är positivt är väl att eftersom jag har pco så har jag ju många bra ägg.

Vad har du för ålder? Har ni barn sen innan? Får du bra stöd av nära och kära.

Jag önskar oss alla här all lycka <3

Åh vad jobbigt! Tycker det har varit jobbigt nog när mina (högt älskade) syskonbarn frågar om kusiner. Jag hade inte räknat med att de skulle hinna bli så stora under tiden vi försökte...(nu 5 och 7)

Jag är 33 år och jag fick en kris när jag fyllde år här i höstas. Jag var 31 år när vi började försöka och det känns som att tiden bara sprungit ifrån mig, samtidigt som den går jättesakta. Vi har inga barn sen innan. En gång i tiden ville jag ha tre barn men som du säger börjar ju tron försvinna... hur ska vi hinna? Men min läkare säger hela tiden att jag är ung... Har verkligen ingen lust att leva som barnlös längre!

Jag har väl okej stöd... Vet att det är många som hoppas för mig. Men de kan ju som sagt inte förstå hur det är på riktigt. De säger bara "det kommer gå". Har dock inte berättat om detta IVF-försök för nån annnan än min syster.

Vilka okänsliga kommentarer du fått! Att du är ledsen och orolig över att inte få ett till barn har ju inget att göra med att du skulle vara "otacksam" för din dotter!? Men ibland vet inte folk vad de ska säga antar jag...

En av mina kompisar har PCO och hon har fått information att kvinnor med PCO ofta kan få barn högre upp i åldrarna. :) det borde iaf att vara positivt med många ägg! Har också läst att om orsaken till att det är svårt att lyckas på egen hand är spermierna eller ägglossningen brukar chanserna vara goda med IVF.

Hur mår du i övrigt? Jag känner mig helt knäpp, ena stunden är jag positiv och hoppfull, andra känns allt bara hopplöst, som att det är en helt omöjlig dröm att få barn. Min sambo vill vänta till testdagen med att testa (på söndag) men tjatade så igår att han gick med på att vi kunde testa då... men då fick jag ist kalla fötter och vågade inte. Så nu har vi enats om att testa imorgon. Har iaf inte fått mens än, bim skulle normalt varit igår, men antar att lutinus kan skjuta på den.

Hoppas också för alla här inne! Vill se fler plus i tråden nu. <3
  • Karinnan

Hm. Nu börjar jag få ljusrosa flytningar. Kan va mensen som är på gång. Har som mensvärk i magen..

vi får se vars detta slutar. Är ju drygt två veckor sen jag tog ägglossningssprutan.

• Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-28 13:29:39 följande:

Hm. Nu börjar jag få ljusrosa flytningar. Kan va mensen som är på gång. Har som mensvärk i magen..

vi får se vars detta slutar. Är ju drygt två veckor sen jag tog ägglossningssprutan.

Hur går det? Hoppas det inte är mensen!
  • Skywalker

Jag har nu tagit ett test och det blev positivt. Jag är gravid igen. Hoppas nu bara på tredje gången gillt. <3

• hanna8911
    Skywalker skrev 2017-12-29 08:33:48 följande:

Jag har nu tagit ett test och det blev positivt. Jag är gravid igen. Hoppas nu bara på tredje gången gillt. <3

Stort grattis!! Vad härlig present Såhär i slutet på året!! Håller tummarna att allt ska gå vägen!

Själv har jag inte vågat testa ännu. Testdag 3/1 men mensen ska komma imorgon. Dock brukar jag ha spottings 2 dagar innan men ännu inget. Känner dock inget i magen...hade Molvärk från början men nu har det varit lugnt. Hur känner du dig i kroppen?
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-29 09:24:21 följande:

Stort grattis!! Vad härlig present Såhär i slutet på året!! Håller tummarna att allt ska gå vägen!

Själv har jag inte vågat testa ännu. Testdag 3/1 men mensen ska komma imorgon. Dock brukar jag ha spottings 2 dagar innan men ännu inget. Känner dock inget i magen...hade Molvärk från början men nu har det varit lugnt. Hur känner du dig i kroppen?

Tack! Jag hoppas så att den här graviditeten ska sluta lyckligt. Det känns dock väldigt overkligt efter det vi varit med om detta år... men måste väl försöka tro.

Jag har egentligen inte känt något annorlunda förutom ömma bröst, men det har jag haft sen innan äp och har alltid det mellan ägglossning och mens. Jag har alltid spottings två dar innan mens och hade i en normal cykel haft bim i onsdags så började få en positiv känsla nu onsdag-torsdag. Men tänkte samtidigt att det kanske var lutinus som höll spottings och mens borta. Var livrädd för att ta testet jag med. :)
  • zuces

Grattis!!! Hoppas allt går bra :)
  • Karinnan
    Skywalker skrev 2017-12-29 03:43:24 följande:

Hur går det? Hoppas det inte är mensen!

Tyvärr är det nog mensen. Men jag tar väl ändå testet som planerat 1/1. Eller om jag gör ngt innan så det kanske får bli bubbel i glaset på nyår....
  • Karinnan

Fantastiskt!! Grattis!!! Håller alla tummar & tår. Hoppas allt går vägen nu.
  • Bebi1981

Men åååååh va kul stort stort grattis :0) !!!!!!

Nu får den hålla sig kvar där inne. Så glad för er skull <3
Svar på tråden IVF nov-dec 2017