Skolan nekar ledighet
Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?
Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.
Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?
Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.
Vi har släkt utomlands och åker nästan varje år. vi brukar vara borta minst två till tre veckor. Nu har vi endast ett skolbarn än så länge och har hållt oss till sommarlovet men det kommer säkert bli tillfällen då vi kanske kan behöva åka vid annan tidpunkt tex om någon blir sjuk och liknande.
Då kommer vi i alla fall åka ändå oavsett vad som sägs. Vår familj är väldigt värdefull för vår familj.
Man får väl se till att jobba i kapp om man inte kan få med sig uppgifter.
Mitt barn har inte varit hemma en enda dag från skolan på de fem terminerna han gått där. Barn som har sjukdagar lär väl också missa en del i så fall?
Vi skulle ALDRIG ens snuddat vid tanken att låta våra barn skolka! Liksom vilka signaler ger man barnen då? "Typ" det skolan och läraren tycker och menar kan vi skita i fullständigt?
Ja..? Antingen åker man på loven, eller så åker man inte alls. Men någon jäkla gång borde det ju gå att få till det. Inte helt omöjligt.
Vi har släkt utomlands och åker nästan varje år. vi brukar vara borta minst två till tre veckor. Nu har vi endast ett skolbarn än så länge och har hållt oss till sommarlovet men det kommer säkert bli tillfällen då vi kanske kan behöva åka vid annan tidpunkt tex om någon blir sjuk och liknande.
Då kommer vi i alla fall åka ändå oavsett vad som sägs. Vår familj är väldigt värdefull för vår familj.
Man får väl se till att jobba i kapp om man inte kan få med sig uppgifter.
Mitt barn har inte varit hemma en enda dag från skolan på de fem terminerna han gått där. Barn som har sjukdagar lär väl också missa en del i så fall?
Kag vet inte hur det är gör dig men för mig var det viktigt att få i hop en gemensam ledighet med barnen på två veckor i alla fall en gång per år. Där kan man säkert ha olika behov och ambitionsbehov, men jag tror det är bra för barn att ha ledig tid gemensamt i alla fall en gång per år.
Du kan inte ta ena veckan när det är lov och andra när det är skola, då blir det bara 1 vecka borta och den kan man ju jobba igen när man är på semester? 3 timmar per dag i 2 veckor. Så gör vi, har fått ledigt för långresa.
Finns lov till det. Luktar bortförklaring.
Du vill inte läsa eller först märker jag. Jag fick det året inte ledigt under barnens lov då jag blev inbeordrad.
Skippa resan då.