• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Anonym (chockad)

Antingen gör jag mitt livs misstag och stannar men att det kommer bli värre och upprepas eller så gör jag mitt livs misstag som lämnar honom fast det aldrig skulle ske igen och vi skulle leva lyckliga i alla våra dagar. 

Jag vill prata med någon men jag är rädd för reaktionen. Han som är så underbar, hur bar du dig åt för att han skulle tappa det och slå dig? För jag är nog inte heller så lätt att leva med eller ha ett förhållande med, det vet ju folk om.

• Anonym (chockad)
    Anonym (oftast sant) skrev 2017-12-06 12:21:53 följande:
    Du är absolut, helt klart, skyldig till att ni började bråka. Men, du har inget som helst ansvar för hur han hanterade saker och ting (genom att slåss). 

Det är därför ni behöver gå i terapi TILLSAMMANS och ensamma. Och att NI BÅDA ger faan i alkoholen om ni ska fortsätta tillsammans.

Det är aldrig ok att säga saker för att såra någon och det är aldrig ok att slå. 

Prata med honom, ta upp om att gå i terapi både som par och enskilt. Ha i åtanke att det kan ske igen och var beredd att dra vid minsta lilla som visar på att han återfaller i banorna att kalla dig fula saker. 
    Ja total avhållsamhet från alkohol, iaf i varandras sällskap, och terapi hoppas jag verkligen kan få denna natt att aldrig upprepas.

Så länge jag slipper vara rädd eller gå och oroa mig för att våga höja rösten mot honom, att det ändå kan fortsätta som vanligt utan att det blir för ansträngt eller annorlunda så är jag "nöjd". Men det vet jag ju inte nu. Det kommer bli konstigt i början känns det som.
  • Miss Skywalker

Hans misshandel började redan när han kallade dig hora. Psykisk misshandel följs ofta av fysisk.

• Cala

Har han kallat dig hora och liknande förr? Pratat om att du "hoear" runt osv?

Vad kan man möjligtvis se i en sådan man?

• Anonym (Svin)

Jahapp. Så har man förlorat ännu en svagsint tjej till en misshandlande kille. 

Jaja kom inte och gnäll igen om två år när han för hundraelfte gånger slagit dig för att du kollade på en främmande man på gatan bara. 

• Anonym (Lisa)

En sak man bör ha i åtanke är att det finns studier på hur folk beter sig när de är riktigt berusade. Tyvärr är det deras rätta jag som kommer fram då. Det här med att man inte minns nånting, haft en blackout osv är en kass ursäkt.

Han har en dålig kvinnosyn och han är sjukligt svartsjuk. Det försvinner inte bara för att man går i terapi och slutar dricka alkohol.

Det här med nyårsresan låter ju väldigt förutsägbart. Han lär göra vad som helst för att få dig att stanna.

• Anonym (chockad)
    Miss Skywalker skrev 2017-12-06 13:04:50 följande:

Hans misshandel började redan när han kallade dig hora. Psykisk misshandel följs ofta av fysisk.

Att han kallar mig hora, jävla fitta osv det är ju mer regel än undantag när vi bråkar och det tar jag väl inte åt mig så mycket av ärligt talat.

Det jag dock kommer att tänka på är att han kan säga att jag är hjärtlös om jag kollar på en film med hemska scener i eller att jag borde gå och kolla om jag har herpes om jag har ett litet munsår osv. Såna saker tar jag dock åt mig av.

Har inte reflekterat så mycket kring vår relation men det är väl det rätta tillfället nu.

• Ascendere

Lämna skithögen omedelbart! 
    Ingenting att ha. Lämna honom direkt (läs: "idag") och blocka honom på telefon och sociala medier. 
    Det finns INGA URSÄKTER för ett sånt beteende. Det är INTE ok, någonsin. Dessutom tycker jag du ska polisanmäla honom. 

Den här så kallade "killen" har grova problem med sin självkänsla om han reagerar så här på att du "flörtar runt" med andra. Om du sedan verkligen gjort det eller inte är inte intressant, hans reaktion är lika jävla fel oavsett. 

Lämna. Nu. Se dig inte om. Ha ett bra liv framöver utan honom.

• Ascendere
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 13:22:15 följande:

Att han kallar mig hora, jävla fitta osv det är ju mer regel än undantag när vi bråkar och det tar jag väl inte åt mig så mycket av ärligt talat.

Det jag dock kommer att tänka på är att han kan säga att jag är hjärtlös om jag kollar på en film med hemska scener i eller att jag borde gå och kolla om jag har herpes om jag har ett litet munsår osv. Såna saker tar jag dock åt mig av.

Har inte reflekterat så mycket kring vår relation men det är väl det rätta tillfället nu.erregud. 

Herrgud.
    Snälla du, lämna honom. Du förtjänar bättre än en "kille" som kallar dig såna saker. 
    Det är INTE normalt att bråka på det sättet. 
    Kvinnor med PMS kan säga en hel del, men män med så dålig impulskontroll är direkt farliga. Lämna idioten. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 13:22:15 följande:

Har inte reflekterat så mycket kring vår relation men det är väl det rätta tillfället nu.

TS, jag tycker att du ska läsa på om normaliseringsprocessen - googla på det. Att du inte ens bryr dig/tar åt dig av att han kallar dig hora och jävla fitta när ni bråkar är ju hemskt! Du är redan van vid att bli förminskad.

Tycker inte han verkar vara så fantastisk, ärligt talat. Han trycker ju ner dig!
Svar på tråden Min kille slog mig igår