• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Anonym (chockad)
    Anonym (Nej) skrev 2017-12-06 10:45:06 följande:

Det hörs ju att du kommer att sopa detta under mattan och bara förlåta honom, för att han är bra på papper. Du är redan halvt hjärntvättad om att du är delvis skyldig till detta.

Jag skulle kunna säga precis vad som helst till min man, full eller inte, och han skulle aldrig lägga en hand på mig.

Är han svartsjuk och nu uppenbarligen hsr gått över gränsen till fysiskt våld, så kommer det hända igen. Och igen. Och "skälen" han anser sig behöva kommer att bli fler och fler. Och nej, det är ingen friskrivning eller förmildrande omständighet att han var full. Det kanske triggade honom mer den här första gången, men våldstendensen finns där även utan alkohol.

Men är jag inte delvis skyldig till detta då? Försöker bara tänka mig in i situationen istället för från enbart min sida. Jag vet ju att han är impulsiv och ibland inte tänker sig för, oftast är det roligt och positivt men inte igår. Om jag var i samma situation och får reda på att han legat med två tjejer i samma rum och sen ignorerar mig resten av kvällen så skulle jag bli as irriterad. Om jag sedan vill prata om det, men säger det på ett ganska omoget sätt för att jag är ledsen och då får till svar att han inte är bra i sängen (vet inte ens var det kom ifrån för det tycker jag ju inte) ja jag skulle ju absolut inte ge han en smocka i ansiktet men sen så är ju inte jag en impulsiv berusad kille. 
  • Anonym (chockad)

Glömmer styckeindelning vet hur irriterande det är men är så trött

• Anonym (Nej)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 11:23:19 följande:

Men är jag inte delvis skyldig till detta då? Försöker bara tänka mig in i situationen istället för från enbart min sida. Jag vet ju att han är impulsiv och ibland inte tänker sig för, oftast är det roligt och positivt men inte igår. Om jag var i samma situation och får reda på att han legat med två tjejer i samma rum och sen ignorerar mig resten av kvällen så skulle jag bli as irriterad. Om jag sedan vill prata om det, men säger det på ett ganska omoget sätt för att jag är ledsen och då får till svar att han inte är bra i sängen (vet inte ens var det kom ifrån för det tycker jag ju inte) ja jag skulle ju absolut inte ge han en smocka i ansiktet men sen så är ju inte jag en impulsiv berusad kille. 

NEJ, du är inte skyldig till något. Sjuklig svartsjuka från hans sida. Han vill gärna trycka ner dig, vilket visar på att han inte har respekt eller tillit för dig. So what att du hade ex-ligg i rummet. Då kund han ha gått hem. Sluta skydda juni med "berusad kille", det finns många berusade killar som aldrig skulle slå, hur arga de än blir.
  • riboflavin

Till bråket som uppstod? Absolut, men hur han väljer att agera är helt och hållet hans ansvar. Säger som många andra sagt, min sambo skulle i en liknade situation bli arg, ledsen, besviken och anse att mitt svar var omoget och elakt. Han skulle aldrig kalla mig hora, han skulle aldrig slå mig, aldrig.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Gaskarl

Sluta omedelbart att rättfärdiga vad han gjorde, det är inte på ngt sätt ditt fel.. Män som slår och kallar dig för hora är små kryp.. Lämna.

• Anonym (oftast sant)
    Du är absolut, helt klart, skyldig till att ni började bråka. Men, du har inget som helst ansvar för hur han hanterade saker och ting (genom att slåss). 

Det är därför ni behöver gå i terapi TILLSAMMANS och ensamma. Och att NI BÅDA ger faan i alkoholen om ni ska fortsätta tillsammans.

Det är aldrig ok att säga saker för att såra någon och det är aldrig ok att slå. 

Prata med honom, ta upp om att gå i terapi både som par och enskilt. Ha i åtanke att det kan ske igen och var beredd att dra vid minsta lilla som visar på att han återfaller i banorna att kalla dig fula saker. 
  • Anonym (chockad)

Ja, han har skrivit ett milslångt meddelande nu där det bland annat står att han fick en black out och knappt minns någonting.

Han är villig att göra precis vad som helst för att jag ska förlåta honom och kan gå och prata med en psykolog (jag hade inte ens hunnit föreslå det).

Han skriver också att han vill bjuda på en resa över nyår och att vi måste bli bättre på att prata med varandra nyktra.. Att han gjort sitt livs misstag och att han inte har något att leva för utan mig...

Jag vet inte. Jag kommer iallafall inte förlåta honom imorgon eller om en vecka.

• riboflavin
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 12:22:48 följande:

Ja, han har skrivit ett milslångt meddelande nu där det bland annat står att han fick en black out och knappt minns någonting.

Han är villig att göra precis vad som helst för att jag ska förlåta honom och kan gå och prata med en psykolog (jag hade inte ens hunnit föreslå det).

Han skriver också att han vill bjuda på en resa över nyår och att vi måste bli bättre på att prata med varandra nyktra.. Att han gjort sitt livs misstag och att han inte har något att leva för utan mig...

Jag vet inte. Jag kommer iallafall inte förlåta honom imorgon eller om en vecka.

Ett mycket sunt tankesätt, jag hoppas att du fortsätter inse ditt egenvärde. Att förlåta är fint, och om du tror han menar allvar så driver du genom att ni ska ta stöd utifrån.

Men ha i bakhuvudet att han inte får fortsätta behandla dig så. Hade jag varit du så hade jag dessutom varit lite försiktig med att acceptera gåvor just nu, det är en ganska typisk kontrollmetod, att bjuda på något för att i efterhand kunna hävda tacksamhetsskuld.

Jag vet att jag är skeptisk men jag har sett för många såna här scenarion för att blunda för de uppenbara mönsterna.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 11:24:23 följande:

Glömmer styckeindelning vet hur irriterande det är men är så trött

Jag tycker du ska logga ut härifrån och försöka komma fram till hur du själv känner kring allt detta. Alla här kommer ha en stark åsikt om saken men det kommer bara förvirra dig. Stäng ner och lyssna till din inre röst, så kommer du veta vad du behöver göra.
  • Anonym (Nej)
    riboflavin skrev 2017-12-06 12:28:59 följande:

Ett mycket sunt tankesätt, jag hoppas att du fortsätter inse ditt egenvärde. Att förlåta är fint, och om du tror han menar allvar så driver du genom att ni ska ta stöd utifrån.

Men ha i bakhuvudet att han inte får fortsätta behandla dig så. Hade jag varit du så hade jag dessutom varit lite försiktig med att acceptera gåvor just nu, det är en ganska typisk kontrollmetod, att bjuda på något för att i efterhand kunna hävda tacksamhetsskuld.

Jag vet att jag är skeptisk men jag har sett för många såna här scenarion för att blunda för de uppenbara mönsterna.

Exakt! Nu ska han vara så ödmjuk och bjuda på resa och prata stort om hur ledsen han är och hur mycket hjälp han ska söka. När detta lagt sig kommer samma mönster upprepas igen och igen.
Svar på tråden Min kille slog mig igår