• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Anonym (Nej)

Ts, du har inget ansvar eller ingen del i att han slog dig. Det ligger bara på honom. Den enda som ska skämmas är han.

• Anonym (chockad)
    Anonym (ta dig loss!) skrev 2017-12-06 10:29:11 följande:
    Så om nån är sårad får den ge den andra en käftsmäll? Nice relation ni har. Nej TS. Sluta hitta förklaringar till vad som skedde. Oavsett vad du gjorde innan har man alltid ett val att INTE slåss! 

Det är tyvärr någon slags mänsklig reaktion att skämmas trots att det var den andre som gjorde värre. Precis som vid våldtäkter då offret inte anmäler, väldigt ofta av skam, vilket vi andra kan tycka låter väldigt konstigt men det verkar fungera så rent psykiskt. 
    Jag skulle ju kunna ge honom ett val att aldrig mer dricka en droppe alkohol eller att gå och prata med någon men det klart jag är rädd att det ändå ska hända igen. Jag tror inte att jag gjorde något värre men jag vet att jag inte var oskyldig om man säger så. Det är förstås ändå ingen anledning men han har ingen annan dålig egenskap förutom den där jävla svartsjukan som kommer fram ibland.. han är rolig, omtänksam, givmild, överraskar ofta med saker eller upplevelser, smart osv. Jag känner inte någon som inte tycker om honom.
  • Anonym (Lisa)
    BossHoss skrev 2017-12-06 10:34:05 följande:
    Antar du säger till mig?
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:16:38 följande:

säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm.

Skulle skämmas otroligt om jag sagt så till fyllan till min tjej/kille. Förstår inte varför man skall slänga in förnedrande saker i argument för att "sänka" den andra bara för att den är korkad.
    Ja det var taskigt sagt och kanske onödigt men det berättigar vare sig att hon förtjänar en käftsmäll eller att hon "borde skämmas". Vilket trams.
  • Anonym (Nej)

Det hörs ju att du kommer att sopa detta under mattan och bara förlåta honom, för att han är bra på papper. Du är redan halvt hjärntvättad om att du är delvis skyldig till detta.

Jag skulle kunna säga precis vad som helst till min man, full eller inte, och han skulle aldrig lägga en hand på mig.

Är han svartsjuk och nu uppenbarligen hsr gått över gränsen till fysiskt våld, så kommer det hända igen. Och igen. Och "skälen" han anser sig behöva kommer att bli fler och fler. Och nej, det är ingen friskrivning eller förmildrande omständighet att han var full. Det kanske triggade honom mer den här första gången, men våldstendensen finns där även utan alkohol.

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:40:06 följande:
    Jag skulle ju kunna ge honom ett val att aldrig mer dricka en droppe alkohol eller att gå och prata med någon men det klart jag är rädd att det ändå ska hända igen. Jag tror inte att jag gjorde något värre men jag vet att jag inte var oskyldig om man säger så. Det är förstås ändå ingen anledning men han har ingen annan dålig egenskap förutom den där jävla svartsjukan som kommer fram ibland.. han är rolig, omtänksam, givmild, överraskar ofta med saker eller upplevelser, smart osv. Jag känner inte någon som inte tycker om honom.
    Fast (och nu menar jag verkligen INTE att din kille är det) men, psykopater brukar också vara omtyckta av alla eftersom de är manipulativa och ser till att allt är snyggt utåt. Jag menar med detta att det spelar inte så stor roll att alla andra gillar honom, de ser honom inte hela tiden. 

Men du får väl ta ett snack med honom. Han kanske är villig att gå i terapi för att det här aldrig ska ske igen? Eller att inte dricka, man kan faktiskt leva ett fullt normalt och bra liv utan sprit. 
    Om han bara lovar att det inte kommer ske igen men inte gör någon förändring i sitt liv eller inte tar tag i det tex via en terapeut, så kommer det i princip garanterat ske igen. Kanske  inte nu, kanske inte på jättelänge, men jag tror inte på att bara säga och lova, man måste visa i praktiken att man verkligen gör en förändring. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:31:18 följande:
    Det stör mig själv att jag inte är argare än vad jag är. Att jag ju vill ge honom en till chans redan nu och inte vill något hellre än att det ska bli bra igen.

Det känns som att när jag har berättat det för nån så finns det ingen återvändo sen.. då blir allt också mer verkligt. Många av mina närmsta var ju dessutom med under kvällen och tänker kanske att det är lite rätt åt mig. 
    Skuldbelägg inte dig själv för hur/vad du känner nu.

Du har inte gjort något fel! Du skriver själv att du visste att han har ett sjukt temperament. Nu har han klippt till dig.

Dina kompisar kommer inte att tycka att du får skylla dig själv. Självklart har man rätt att känna en viss svartsjuka inför partnerns gamla ligg, det är mänskligt! Men att det leder till att man blir kallad hora och blir slagen är INTE ok. Din sambo har begått en brottslig handling.

Förstår verkligen att det tar emot att berätta för någon och ja, det blir mer verkligt då. Men vad är alternativet? Att du tiger, fortsätter skämmas, lär dig tassa på tå hemma för att inte provocera honom? Att du går omkring med en ständig rädsla för att det händer igen? Att varje gång han dricker ha ont i magen av oro över att han ska få ett spel och börja skrika och slå?
  • BossHoss
    Anonym (Lisa) skrev 2017-12-06 10:42:41 följande:
    Ja det var taskigt sagt och kanske onödigt men det berättigar vare sig att hon förtjänar en käftsmäll eller att hon "borde skämmas". Vilket trams.
    Vad snackar du om?

Jag sa INTE att hon förtjänade det, jag försvarade INTE killen. Jag sa att båda bode skämmas för sitt uppförande. Sedan att han var mycket värre idiot, än henne betyder inte att hon inte också gjorde fel i situationen.
  • hjärnladyn

[quote=78250697][quote-nick]Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 09:54:42 följande:[/quote-nick]Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, min släkt tycker han är perfekt, jag står hans familj väldigt nära, vi har gemensamma vänner nu och jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar honom.

Jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska ta mig till. Han var dessutom dyngrak vilket inte är en ursäkt men det hade varit värre om han var nykter. Jag trodde aldrig jag skulle vara med om det här, att jag var en bra människokännare, men där fick jag. [/

Tror du verkligen att din familj tycker att han är perfekt om de visste att han hade slagit dig?

Ta chansen nu och lämna! Du verkar ha ett stort socialt nätverk runt om dig. Använd dem, be att få flytta in hos dina föräldrar eller någon vän för en period. Gör det nu innan våldet har eskalerat och han har brutit ned dig. En relation med våld är aldrig sund.

• Anonym (chockad)

Jag vet varken in eller ut just nu. Åkte till min syster och han har försökt ringa mig konstant och jag får ont i hjärtat för jag kan bara ana hur han känner sig. Samtidigt känner jag mig så svag för att jag blir så påverkad av hans mående. Jag håller med om att det jag sa igår var riktigt elakt och det skulle vara värre att få höra det av någon än att t.ex. bli kallad hora eftersom man då vet att det inte är sant och bara används för att man är arg. Det jag sa tar ju mer på psyket. Jag var så nära att stanna hemma igår, om man ändå gjort det.

• Cala
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 11:13:32 följande:

Jag vet varken in eller ut just nu. Åkte till min syster och han har försökt ringa mig konstant och jag får ont i hjärtat för jag kan bara ana hur han känner sig. Samtidigt känner jag mig så svag för att jag blir så påverkad av hans mående. Jag håller med om att det jag sa igår var riktigt elakt och det skulle vara värre att få höra det av någon än att t.ex. bli kallad hora eftersom man då vet att det inte är sant och bara används för att man är arg. Det jag sa tar ju mer på psyket. Jag var så nära att stanna hemma igår, om man ändå gjort det.

Du har en kille med extremt dålig kvinnosyn, som kallar dig hora. Det gör inte vem som helst, det visar på att han i sina grundläggande värderingar tycker att det är helt ok. Han är svartsjuk och tål inte att du haft ett liv innan honom. Han slår dig.

Är det en person du kan tänka dig spendera ditt liv med? Är det en sådan person du vill ska vara pappa till dina framtida barn?
Svar på tråden Min kille slog mig igår