• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Anonym (Y)

Nej, du bad inte om det. Men samtidigt hade jag förlåtit om jag vore du trots att jag inte gillar när män anklagar en för att vara hora utan anledning.

Mitt tips är att dra ner på alkoholen.

• Anonym (bs)

Det är extremt allvarligt att använda våld. Det tyder på ett problem hos en person. Du kan inte bota en våldsam person. Det är väldigt svårt att komma tillrätta med sådan problematik, om det ens går kräver det åratal av professionell hjälp.
    Nästan alla kvinnor som blir slagna berättar att mannen var enormt ångerfull efter att han slagit. Han var mycket ömsint och kärleksfull. Det var en orsak till att kvinnan inte lämnade mannen i tid.
    Lämna honom! Ju längre du väntar desto svårare blir det. Och desto större risk att våldet trappas upp.

• Aiyana

Ett sjukt temperament, svartsjuka och slag är en väldigt dålig kombination. 

Din pojkvän kommer säkert vara otroligt ångerfull och lova, lova,lova att han aldrig kommer slå dig igen. Men... en gång är en gång för mycket och hans svartsjuka och temperament kommer med största säkerhet trigga honom att göra det igen. 

Antingen är man typen som slår sin tjej eller så är man det inte. Han har nu visat dig att han är typen som gör det och därför ska du gå på en gång. Väntar du blir det så mycket svårare. Du är så ung och har hela livet framför dig och du är absolut värd bättre. Gör det för din egen skull, för ett bra liv och en bra framtid.

• riboflavin
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:34:26 följande:

Just nu kan jag knappt kolla på honom när han ligger och sover men jag har aldrig sett honom så ångestfylld så en del av mig känner ändå med honom. Är det alltid så, att det aldrig är första och sista gången?

Är du beredd att chansa? Med en svartsjuk man som tidigare enbart varit verbal, som nu eskalerat till fysiskt våld vid "provokation".

Det blir inte lättare att ta sig loss med åren, barn, ekonomi mm.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (b)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 09:03:21 följande:

Nej, du bad inte om det. Men samtidigt hade jag förlåtit om jag vore du trots att jag inte gillar när män anklagar en för att vara hora utan anledning.

Mitt tips är att dra ner på alkoholen.

Varför hade du förlåtit?
    En man som:
    -Är svartsjuk för att man har kompisar
    -Får svartsjukeutbrott
    -Kallar en "hora" under grälen
    -Slår en

Var går din gräns för vad som är okej?
  • Anonym (Y)
    Anonym (b) skrev 2017-12-06 09:20:43 följande:

Varför hade du förlåtit?

En man som:

-Är svartsjuk för att man har kompisar

-Får svartsjukeutbrott

-Kallar en "hora" under grälen

-Slår en

Var går din gräns för vad som är okej?

Jag tycker att det är normalt att bli svartsjuk när ens flickvän stolt berättar vilka hon legat med, när personerna dessutom är med i samma rum. Det var fel att slå men inte fel att reagera/bli sur.

En man som njuter/inte känner något alls när hans flickvän berättar att hon legat med den och den är ingen jag ens skulle titta åt. Så tycker jag.

Min personliga gräns går vid otrohet eller systematisk fysisk misshandel som sker utan anledning, för att han har "lust" att slå bara.
  • pallazathena

Låter som att det inte bara är problem med humör, temperament och impulskontroll utan som att han även blir riktigt elak när han är berusad, vilket är en läskig egenskap. Det du beskriver är inte bara det fysiska slaget utan att tilltala sitt partner på det viset. Att kalla sin flickvän hora liksom, inte okej. Och hela situationen andas ett ägandeskap, väldigt bekymmersamt att det är svartsjuka med i bilden. Låter som så mycket mer än en örfil, vilket skulle varit allvarligt nog.

Jag hade lämnat. Förstår att det kanske inte är ditt första alternativ om ni just flyttat ihop. Det absolut minsta att kräva är att han genast går i samtalsterapi med detta i fokus och visar i handling en vilja att ta tag i detta, och givetvis om det sker igen (i ord eller slag) så går du direkt. En gång är en gång för mycket.

• Anonym (b)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 09:27:02 följande:
    Jag tycker att det är normalt att bli svartsjuk när ens flickvän stolt berättar vilka hon legat med, när personerna dessutom är med i samma rum. Det var fel att slå men inte fel att reagera/bli sur.

En man som njuter/inte känner något alls när hans flickvän berättar att hon legat med den och den är ingen jag ens skulle titta åt. Så tycker jag.

Min personliga gräns går vid otrohet eller systematisk fysisk misshandel som sker utan anledning, för att han har "lust" att slå bara.
    Jag kan också tycka att svartsjuka i det fallet är befogat. Men inte sättet TS kille uttrycker sin svartsjuka på.

Du fattar att systematisk misshandel måste börja med ett enda slag, eller hur?
    Jag tror att du inte har varit i den sortens relation faktiskt. För då hade du vetat att den systematiska nedtryckningen gör det så himla mycket svårare att lämna när misshandeln väl eskalerar.
  • Anonym (Stella)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 09:27:02 följande:

Så om det finns en anledning till den systematisk fysiska misshandeln då skulle du inte lämna ?
  • Anonym (Y)
    Anonym (b) skrev 2017-12-06 09:38:19 följande:

Jag kan också tycka att svartsjuka i det fallet är befogat. Men inte sättet TS kille uttrycker sin svartsjuka på.

Du fattar att systematisk misshandel måste börja med ett enda slag, eller hur?

Jag tror att du inte har varit i den sortens relation faktiskt. För då hade du vetat att den systematiska nedtryckningen gör det så himla mycket svårare att lämna när misshandeln väl eskalerar.

Nej, det måste inte automatiskt vara så att man slår jämt bara för att man gör det en gång. Eller så kan det vara så att man slår några gånger pga olika anledningar, fortfarande inget man gör jämt och utan anledning för att det är kul.

Det gäller iallafall inte varenda man att de på något sätt automatiskt börjar slå utan anledning för att de gjort det en gång. Alla är olika.

Vill inte försvara kvinnomisshandel då det är fel, men ett fel kan bli två fel.
Svar på tråden Min kille slog mig igår