• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • BossHoss
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:05:03 följande:

Den största känslan jag har inom mig nu är att jag skäms. Jag drar mig för att ens säga detta till min bästa kompis. Folk kommer att fråga varför och jag känner att jag gjort bort mig på flera sätt. Det skulle vara enklare om det kom helt oprovocerat och jag inte varit delaktig i att framkalla det. 

Du skall inte skämmas för att du blir slagen. 
    Däremot skall du skämmas för att du säger sådana saker till honom.

Du gör fel, helt klart men det betyder INTE att han skall få göra mer fel. Ni borde sluta med alkohol båda två.
  • Anonym (Lisa)

Va? Vad ska HON skämmas för? Låter helt sjukt i mina öron.

• Anonym (chockad)

Jag sa inte det till honom självmant om du nu trodde det. Vi körde "pekleken" och frågan var "vem i rummet har legat med någon i detta rum" och på så sätt kom det fram. Så nej, jag skröt inte om mina ligg.

Varför jag har dåligt samvete är för att jag inte förklarade för honom att det var längesedan och aldrig något seriöst utan istället så ignorerade jag det bara och sa sen så som jag gjorde hemma fast jag märkte att han redan var "sårad". 

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 09:54:42 följande:

Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, min släkt tycker han är perfekt, jag står hans familj väldigt nära, vi har gemensamma vänner nu och jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar honom.

Jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska ta mig till. Han var dessutom dyngrak vilket inte är en ursäkt men det hade varit värre om han var nykter. Jag trodde aldrig jag skulle vara med om det här, att jag var en bra människokännare, men där fick jag. 

Allt du rabblar upp är vad ANDRA tycker! Det är inte DE som lever med honom i vardagen, det gör du och därför är det bara vad du tycker som räknas! 

Din tvekan är redan nu för stor, du säger du inte vet vad du ska göra men alla problem med det praktiska går att lösa. Att resonera som du gör är den farliga inkörsporten till att stanna, testa lite till, ja han hade ju druckit han är inte sån egentligen och bla ,bla, bla.
    Det kan ju hända det inte sker igen på ett halvår och då "glömmer" du det här, tänker att det var en engångsföreteelse men så sker det igen, då är du ännu mer insyltad i att ni ju bott ihop längre då, du blir mer involverad i hans släkt osv. Då känns det bara ännu svårare att lämna. Bättre dra av plåstret fort, som det heter, än att långsamt försöka lirka bort det under en lång tid och tro det inte ska göra så ont. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:25:36 följande:

Jag sa inte det till honom självmant om du nu trodde det. Vi körde "pekleken" och frågan var "vem i rummet har legat med någon i detta rum" och på så sätt kom det fram. Så nej, jag skröt inte om mina ligg.

Varför jag har dåligt samvete är för att jag inte förklarade för honom att det var längesedan och aldrig något seriöst utan istället så ignorerade jag det bara och sa sen så som jag gjorde hemma fast jag märkte att han redan var "sårad". 

Så om nån är sårad får den ge den andra en käftsmäll? Nice relation ni har. Nej TS. Sluta hitta förklaringar till vad som skedde. Oavsett vad du gjorde innan har man alltid ett val att INTE slåss! 

Det är tyvärr någon slags mänsklig reaktion att skämmas trots att det var den andre som gjorde värre. Precis som vid våldtäkter då offret inte anmäler, väldigt ofta av skam, vilket vi andra kan tycka låter väldigt konstigt men det verkar fungera så rent psykiskt. 
  • Anonym (chockad)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-12-06 10:12:04 följande:
    Skam är konstigt nog en vanlig känsla för dem som blivit utsatta för våld. Men skammen borde inte finnas hos dig alls. Du har INTE någon del eller ansvar för detta. Det var INTE ditt fel.

Tror faktiskt inte andra människor kommer fråga ut dig om varför han slog. Du är omtumlad känslomässigt nu och tänker inte helt klart eftersom du älskar honom.

Försök våga berätta för någon. Det kommer kännas lite lättare efteråt.
    Det stör mig själv att jag inte är argare än vad jag är. Att jag ju vill ge honom en till chans redan nu och inte vill något hellre än att det ska bli bra igen.

Det känns som att när jag har berättat det för nån så finns det ingen återvändo sen.. då blir allt också mer verkligt. Många av mina närmsta var ju dessutom med under kvällen och tänker kanske att det är lite rätt åt mig. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 10:09:43 följande:
    Du missförstår nog.

Min poäng är att man kan slå en gång eller FLER gånger pga olika anledningar.

Jag säger bara emot att mannen blir ett monster efter första slaget vilket kommer resultera i att han inte kan kontrollera sig mer och slår utan anledning. Som att första slaget skulle få något inom honom att växa och då blir han provocerad av allt.

Nu känner jag inte ts kille, men troligtvis kommer han slå igen ifall hon skryter om sina ligg igen eller gör något annat dumt. Han anser att det är en legitim anledning. Antingen lämnar man eller så förstår man att framför honom tar jag inte upp si och så. Inte svårare än så.

Men folk får det att låta som att en man som slår pga en anledning han anser legitim kommer slå jämt och bara för att, för att dörren är en millimeter öppen eller för att kvinnan råkade ställa sig framför honom vid fel tillfälle. Självklart sker det men det innebär inte att det är så majoriteten män som slår funkar.

Vissa män använder helt enkelt våld i "uppfostringssyfte", dvs pga olika anledningar (innebär som sagt inte att det är rätt).
    Fast jag håller inte med. 
    Om jag skulle hamna i läget att jag av någon anledning sårade min man  skulle han aldrig SLÅ mig! Ingen kille jag någonsin varit ihop med skulle ha gjort så. Det finns med andra ord olika personlighetstyper. Så jag tycker man definitivt ska se det som en kraftig varningssignal att slå första gången. Det finns garantera mängder med män och kvinnor som skulle kunna hejda en impuls att slå. 
  • riboflavin
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 10:09:43 följande:

Du missförstår nog.

Min poäng är att man kan slå en gång eller FLER gånger pga olika anledningar.

Jag säger bara emot att mannen blir ett monster efter första slaget vilket kommer resultera i att han inte kan kontrollera sig mer och slår utan anledning. Som att första slaget skulle få något inom honom att växa och då blir han provocerad av allt.

Nu känner jag inte ts kille, men troligtvis kommer han slå igen ifall hon skryter om sina ligg igen eller gör något annat dumt. Han anser att det är en legitim anledning. Antingen lämnar man eller så förstår man att framför honom tar jag inte upp si och så. Inte svårare än så.

Men folk får det att låta som att en man som slår pga en anledning han anser legitim kommer slå jämt och bara för att, för att dörren är en millimeter öppen eller för att kvinnan råkade ställa sig framför honom vid fel tillfälle. Självklart sker det men det innebär inte att det är så majoriteten män som slår funkar.

Vissa män använder helt enkelt våld i "uppfostringssyfte", dvs pga olika anledningar (innebär som sagt inte att det är rätt).

Problemet är ju att det inte finns någon gräns för när det är ok att slå någon, denna gång var det för att han fick reda på att TS har ett sexuellt förflutet, nästa gång kan de vara för att hon var artig mot kassören på ICA, eller dricksade bartendern.

Den som slår kommer alltid att legitimera sitt slag, ingen jag känner som blivit slagen har blivit det för att förövaren tycker det är kul. Precis som du säger har det alltid funnits ett, i förövarens ögon, legitimt syfte, det är så det funkar.

Allt från inköp av fel shampo (Om du bara lärde sig någon gång så hade jag sluppit slå dig för såna skitsaker, ditt eget fel) till att man köpt ett nytt klädesplagg (varför? Ska du ut på stan och visa upp dig ditt jävla luder?) har varit anledningar när jag fått rycka ut och rädda vänner som lever i misshandelsrelationer.

I exemplet med schampot hade han våldfört sig sexuellt på min väninna, med sagda shampoflaska. Och förklarat för henne att han gjorde så för att hon lättare skulle lära sig. Hon ringde mig när han senare samma dag hade ställt fram rätt shampo bredvid den felaktiga flaskan och bett henne upprepade gånger att omväxlande peka på flaskorna, när hon pekat på fel flaska fick hon en örfil, när hon pekat på rätt flaska fick hon en kram.

Det är en framtid jag inte önskar någon.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Svin)

Det låter som att hans psykiska misshandel gått över fysisk och det kommer bara bli värre.

Ja han kanske har andra jättefina sidor och kanske älskar dig men misshandel är en tillräckligt stor anledningen att överväga alla fina sidor. Finns gott om fina killar där ute som har samma fina sidor som inte slår sina tjejer.

Du vet nu att han saknar den spärr vanliga människor har och det finns ingen anledning att tro att han inte gör om det. Nästan alla killar som misshandlar sina tjejer bryter ihop och blir jätteledsna efteråt, speciellt första gången.

Du har inte provocerat fram det här och har noll skuld i vad han gjorde. Hans beteende är totalt oacceptabelt.

• BossHoss
    Anonym (Lisa) skrev 2017-12-06 10:20:28 följande:

Va? Vad ska HON skämmas för? Låter helt sjukt i mina öron.

Antar du säger till mig?
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:16:38 följande:

säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm.

Skulle skämmas otroligt om jag sagt så till fyllan till min tjej/kille. Förstår inte varför man skall slänga in förnedrande saker i argument för att "sänka" den andra bara för att den är korkad.
Svar på tråden Min kille slog mig igår