• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Studentpappa

Han nitar dig sen får han ligga? Här på FL brukar det räcka att inte hjälpa till med disken för att bli utan...

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • riboflavin
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:56:57 följande:

Varför vi var ute igår var för att vår gemensamma kompis fyllde 25 så vi brukar inte dricka till vardags. Men han skulle dock aldrig röra mig ifall han va nykter. Jag ska försöka sova nu så jag kan tänka mer klart sen

Det brukar de flesta tro, att det berodde på alkoholen. Men det är sällan alkoholen som är grundproblemet och förr eller senare släpper spärrarna även nykter.

Att ni precis gått genom en större förändring i livet är också en klassisker, våldet startar i regel då. En flytt, en graviditet, ett barn, att den i paret som tidigare studerat får jobb etc.

Bli inte en statistik, stå upp för dig själv. Kräv att han går i terapi eller lämna.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (chockad)
    Anonym (L Ä M N A) skrev 2017-12-06 08:00:11 följande:

Ta dina saker och gå, direkt. Första slaget är aldrig det sista. En man som gått över den gränsen kommer göra det igen.

Du är ung, det finns så många bra och fina män.

Just nu kan jag knappt kolla på honom när han ligger och sover men jag har aldrig sett honom så ångestfylld så en del av mig känner ändå med honom. Är det alltid så, att det aldrig är första och sista gången?
  • Anonym (chockad)
    Anonym (H) skrev 2017-12-06 08:07:29 följande:

Helg eller vardag vad spelar det för roll? Nyktert och mysigt en onsdag och fylla, gräl  och stryk på helgen? Vad är det för liv? Ingen förtjänar att få stryk men att folk inte ser vad spriten gör med de som inte hanterar det är fan bedrövligt.

Det här var som sagt första gången och han har aldrig lagt ett finger på mig tidigare hur mycket vi än har skrikit på varandra
  • Anonym (oftast sant)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:34:26 följande:
    Just nu kan jag knappt kolla på honom när han ligger och sover men jag har aldrig sett honom så ångestfylld så en del av mig känner ändå med honom. Är det alltid så, att det aldrig är första och sista gången?
    Oftast är det sant att första gången inte är den sista.

Det ni behöver göra nu, om ni ska ha tillstymmelsen till att ha en chans tillsammans utan att det eskalerar är att be om hjälp utifrån. Familjerådgivning, terapi, både enskilt och tillsammans.

Plus att i princip sluta med alkoholen eftersom det är den som triggar alla andra underliggande känslor tills ni fått ordning på det övriga. Alkoholen är inte orsaken, det är bara katalysatorn som gör att spärrarna släpper.
  • Anonym (b)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:34:26 följande:
    Det brukar inte vara så, nej. När det första slaget kommer har den som slår passerat över en tröskel. När den passerat över den tröskeln en gång blir det lättare att göra det igen. Och för varje gång blir det lättare.
    Jämför med att han kallar dig hora. Det gjorde han förmodligen inte när ni träffades. Det gick sannolikt en hyfsad tid innan han kallade dig för det. Men när han väl gjort det kom det oftare och oftare?
    Likadant med svartsjukan. Säkert inget han visade i början, men när han väl gjort det en gång så eskalerade det.

Det är klart han kan vara ångestfylld. Var han inte det efter att han kallade dig "hora" första gången? Eller första gången han fick ett svartsjukeutbrott? 
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:38:56 följande:
    Det här var som sagt första gången och han har aldrig lagt ett finger på mig tidigare hur mycket vi än har skrikit på varandra

Det finns ju alltid en första gång.
    Om du visar honom att du har så mycket självkänsla och självbevarelsedrift att du inte står ut med ens ett slag och lämnar honom så KANSKE det kan leda till ett uppvaknande. Väntar du tills du har blivit mer nertryckt av honom (vilket du verkar vara på god väg att bli) så kommer det bli svårare för dig att gå och han kommer inte ha någon respekt kvar för dig.
  • Anonym (chockad)
    riboflavin skrev 2017-12-06 08:09:03 följande:

Den som tar till våld när den blir provocerad kommer göra det igen, har man dessutom kommit undan med det en gång så finns ingen anledning att hålla tillbaka.

Dock tycker jag nästan att ett ännu värre problem är hans svartsjuka, att han (regelbundet?) inte tvekar att anklaga dig för saker du inte gjort och att han kallar dig nedsättande tillmälen.

Jag har erfarenheter av liknande situationer, och det blir aldrig bättre. Han behöver jobba med sig själv.

Han är svartsjuk för att vi bor i staden jag vuxit upp i och jag känner därför många här som jag umgås med, som med vilka kompisar som helst.

Varför han blev arg igår var för att hemma hos vår gemensamma kompis så befann sig alla jag umgåtts med under tonåren och under den så kallade pekleken så kom det fram att jag legat med två killar som var där. Det var inte något jag hade tänkt på för det var ungefär fem år sedan när jag var 16-17 och vi har umgåtts som vänner efter det. En kul grej vi skrattar åt idag. Jag förstod dock att han inte tyckte det var ett dugg kul och att det var därför han tog avstånd resten av kvällen, med full förståelse..
  • Anonym (Stella)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:29:20 följande:

Vi har precis köpt vår första lägenhet tillsammans. Det känns som en mardröm alltihopa.

Det är väl därför han börjar nu. Han vet att det är svårt för dig att lämna. Våldet brukar eskalera efter att man får första barnet också. Det är konstigt det där med kvinnomisshandlare. De förlorar kontrollen, men de kan alltid kontrollera sig när någon utomstående ser. Hur går det ihop ?

Jag förstår att det här är en mardröm för dig men se till att vakna nu. Låt inte mardrömmen fortsätta och förstöra ditt liv.
  • Anonym (b)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:53:34 följande:
    Han är svartsjuk för att vi bor i staden jag vuxit upp i och jag känner därför många här som jag umgås med, som med vilka kompisar som helst.

Varför han blev arg igår var för att hemma hos vår gemensamma kompis så befann sig alla jag umgåtts med under tonåren och under den så kallade pekleken så kom det fram att jag legat med två killar som var där. Det var inte något jag hade tänkt på för det var ungefär fem år sedan när jag var 16-17 och vi har umgåtts som vänner efter det. En kul grej vi skrattar åt idag. Jag förstod dock att han inte tyckte det var ett dugg kul och att det var därför han tog avstånd resten av kvällen, med full förståelse..
    Men du förstår väl rent logiskt att det inte är någon anledning till svartsjuka?
    Jag har många gånger varit i den situationen (flyttat till en kille långt bort där jag inte känner någon annan). Visst kan det vara trist och det kräver att man själv är aktiv med att skaffa vänner. Men svartsjuka? Nej.

Kanske inte superkul situation att hamna i men det är ingen ursäkt för svartsjukeutbrott och definitivt inte för att slå dig.
  • Anonym (oftast sant)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 08:53:34 följande:

Nej, det är inte "full förståelse" för att det råkade vara med några ex-ligg till dig på festen. HAN har problem med svartsjuka, HAN behöver söka hjälp för det. DU ska inte ursäkta hans svartsjuka. 

Att då dessutom dricka så mycket att man fortfarande är full kl 7 på morgonen är bara helt sinnes. Alkohol och svartsjuka är en vansinnigt dålig kombo.
Svar på tråden Min kille slog mig igår