• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Orkide

Vad det skrivs flitigt här inne. Jättekul för alla er som varit på ultraljud och fått se era små liv där inne. Nästa onsdag är vår tur.

Har dock inte haft ett enda symptom sen i fredagskväll hmm..

• Marie357
    beso skrev 2018-01-22 12:43:47 följande:
    Oj beklagar! :( Men det gick bra för honom Sen?

Hur mkt tar du per dag?

Jag får trombyl pga många tidiga mf
    Han mådde bra efter endast 1 dygn i kuvös och blev utskriven efter en månad. Är lång för sin ålder 15 år och 183 cm lång + 47 i skostorlek.
    Dock mår han inte bra pga andra skäl. Men det gick vägen, min moster förlorade sin lilla dotter i magen 6 månader senare pga samma problem.
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    beso skrev 2018-01-22 12:43:47 följande:
    Oj beklagar! :( Men det gick bra för honom Sen?

Hur mkt tar du per dag?

Jag får trombyl pga många tidiga mf
    Glömde ju skriva att jag tar 1 tablett per dag, men inte ännu...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Mimipig skrev 2018-01-22 22:10:43 följande:
    Förlåt, men jag förstår inte. Vill du hellre vänta nio månader på resultatet?
    Nej kanske inte.... Men samtidigt känner jag inget stort behov av att veta
    nouw.com/denöppnakampen
  • beso
    ABbf2018 skrev 2018-01-23 05:28:22 följande:

Hoppas det! Åh kan inte ens föreställa mig den känslan! Måste va helt otroligt! Vilken vecka var du i då?

Först slarviga dr med dålig utrustning såg inget foster v 6+5. Så jag trodde d var ofostrig o va så ledsen. Men 5 dagar senare hos min ordinarie dr såg dom fostret p 13mm o slående hjärta i v 7+3a :)
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 06:52:26 följande:

Nu sitter jag här med en jätte klump i magen och väntar på att klockan ska bli 8.30 så jag äntligen kan få besked på om jag är gravid eller det var ma... gud vad jag mår dåligt just nu!

Håller tummarna för dig! Vet d e så jobbigt! Förhoppningsvis kommer du glatt skutta därifrån! :)
  • beso
    Orkide skrev 2018-01-23 07:12:51 följande:

Vad det skrivs flitigt här inne. Jättekul för alla er som varit på ultraljud och fått se era små liv där inne. Nästa onsdag är vår tur.

Har dock inte haft ett enda symptom sen i fredagskväll hmm..

Man blir tokig på dessa symptom som kan komma o gå alltså! D e pest eller kolera typ! Håller tummarna hårt! :)
  • beso
    Marie357 skrev 2018-01-23 07:46:10 följande:

Glömde ju skriva att jag tar 1 tablett per dag, men inte ännu...

Samma här på 75mg då jag haft 8 tidiga mf o dom tror d kan vara pga just proppar..
  • Marie357

Haft lite jobbiga dagar, sambons första barn och nojjar sig för allt och är skitnervös.

Fått tid till Bm den 29/1 och då ska han med, sedan har jag ett VUL den 5/2 som jag hoppas få se ett Hjärta ticka.

nouw.com/denöppnakampen
  • Mimipig
    Marie357 skrev 2018-01-23 08:02:48 följande:

Nej kanske inte.... Men samtidigt känner jag inget stort behov av att veta

Aha. Nä, om barnet är välkommet oavsett, så finns det ju ingen anledning att göra provet. Jag tillhör kvoten som gjort både nipt och mkp och fått ett dåligt svar, fostret visade sig ha kromosomförändringar, och jag valde då att avbryta graviditeten. Det var rätt beslut för mig (om än en väldigt jobbig process), men jag respekterar givetvis andra synsätt. Jag har stor ångest inför nipt/mkp och provsvarsväntan den här gången, men jag tänker gå igenom det igen. Jag frågar för jag tycker att det är intressant att höra hur andra resonerar, absolut inte för att övertala någon att tänka som jag.
Svar på tråden BF September 2018