• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Bullen11

Fick en liten blödning igår på kvällen.. tänkte att det var kört, men sen har det inte blivit mer. Inga klumpar eller så... får se om det kommer igång inom de närmsta dagarna. Annars har jag haft sparsamma blödningar i början av graviditeten med båda mina barn. Har ett vul inbokat 31/1 så om inget händer innan dess får vi i alla fall svar då

• beso
    Bullen11 skrev 2018-01-23 08:30:22 följande:

Fick en liten blödning igår på kvällen.. tänkte att det var kört, men sen har det inte blivit mer. Inga klumpar eller så... får se om det kommer igång inom de närmsta dagarna. Annars har jag haft sparsamma blödningar i början av graviditeten med båda mina barn. Har ett vul inbokat 31/1 så om inget händer innan dess får vi i alla fall svar då

Åh fy så nervöst. Men hoppfullt då d slutade direkt. Håller tummarna. Själv hade jag en störtblödning från ingenstans i v 10 med sonen där t.om en blodklump på 1dm kom ut..meeeen..han låg kvar o allt såg bra ut!! :0 Så förvirrande med allt när man är gravid! Håller tummarna!
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 06:52:26 följande:

Nu sitter jag här med en jätte klump i magen och väntar på att klockan ska bli 8.30 så jag äntligen kan få besked på om jag är gravid eller det var ma... gud vad jag mår dåligt just nu!

Hur går det?
  • Bullen11
    beso skrev 2018-01-23 08:48:28 följande:

Åh fy så nervöst. Men hoppfullt då d slutade direkt. Håller tummarna. Själv hade jag en störtblödning från ingenstans i v 10 med sonen där t.om en blodklump på 1dm kom ut..meeeen..han låg kvar o allt såg bra ut!! :0 Så förvirrande med allt när man är gravid! Håller tummarna!

Oj! Och så sent som v.10 också! Förstår att du blev orolig då!! Tycker det är så jobbigt att det aldrig någonsin bara kan flyta på, det finns hela tiden något att oroa sig för :P fick mensvärk till och från igår på kvällen så trodde det skulle dra igång, men det kom inget mer utom lite rosa på pappret... Och än så länge inte mer idag heller. Är bara att vänta och se....
  • Isathe
    Bullen11 skrev 2018-01-23 08:55:27 följande:
    Oj! Och så sent som v.10 också! Förstår att du blev orolig då!! Tycker det är så jobbigt att det aldrig någonsin bara kan flyta på, det finns hela tiden något att oroa sig för :P fick mensvärk till och från igår på kvällen så trodde det skulle dra igång, men det kom inget mer utom lite rosa på pappret... Och än så länge inte mer idag heller. Är bara att vänta och se....
    Jag har också mensvärk/molvärk till och från, tror de är livmodern som växer. Jag har inte haft någon blödning eller rosa på pappret.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-23 08:49:39 följande:

Hur går det?

Tyvärr så var där inget levande foster, så nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig med en tid till sjukhuset för att få tabletter och stöta ut det. Precis kommit till jobb så det känns som att det kan bli en lång dag idag.
  • Cheerful
    Mimipig skrev 2018-01-22 22:14:38 följande:

... och över 30 då? Vad säger den om kvinnor som är, låt säga, 37-38?

Den säger 5-10% for mammor över 30, och att i allt är det 3%
    Försöker med första barnet sedan november-16
  • Abla

Här fick jag en blödning igår. Först gammalt, sen inget på några timmar, sen lite färskt, inget i natt och lite gammalt igen idag så jag antar att tredje missfallet är på gång här tyvärr Rynkar på näsan. Hade inga blödningar alls med de två första barnen när jag var i 30-års åldern och nu närmare 40-års åldern så är det tredje missfallet och nu så känner jag att jag nog inte kommer gå igenom det här igen. Först hopp vid bra äl, lycka när det väl lyckats ta sig och sen rakt ned i avgrunden igen efter någon vecka. Har haft alla mina missfall 6-7 veckan. 

• Abla
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 09:23:17 följande:
    Tyvärr så var där inget levande foster, så nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig med en tid till sjukhuset för att få tabletter och stöta ut det. Precis kommit till jobb så det känns som att det kan bli en lång dag idag.
    Usch så tråkigt , förstår precis hur det känns. Jag har inte följt de senaste sidorna. Vilken vecka var du i?
  • Isavanna1
    Abla skrev 2018-01-23 09:31:04 följande:

Här fick jag en blödning igår. Först gammalt, sen inget på några timmar, sen lite färskt, inget i natt och lite gammalt igen idag så jag antar att tredje missfallet är på gång här tyvärr . Hade inga blödningar alls med de två första barnen när jag var i 30-års åldern och nu närmare 40-års åldern så är det tredje missfallet och nu så känner jag att jag nog inte kommer gå igenom det här igen. Först hopp vid bra äl, lycka när det väl lyckats ta sig och sen rakt ned i avgrunden igen efter någon vecka. Har haft alla mina missfall 6-7 veckan. 

Åh beklagar. Så hemskt med den känslomässiga berg och dalbanan.
Svar på tråden BF September 2018