• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Isavanna1
    998877 skrev 2018-01-23 11:44:19 följande:

Förstår nästan inte hur jag ska orka hålla ut tills på torsdag. Ber till högre makter att det finns ett tickande hjärta. Men trots man ser det, så är det några veckor till vecka 13 då missfallsrisken minskar... :(

Men har man väl sett hjärtat så minskar ju risken redan där, iallafall lite. Det är snart torsdag ska du se.
  • Isavanna1
    Orkide skrev 2018-01-23 11:49:24 följande:

Ånej villet jobbigt besked. Stark du är som orkar gå till jobbet!! Jättekram

Tack så mycket. Ja det var jätte tråkigt, men läkaren och bm var inte så positiva för två veckor sen så jag var ändå lite beredd även om jag verkligen hoppades. Nästan skönare att vara på jobb i stället för att vara hemma och tycka synd om mig själv. Här har jag ju något att fokusera på. Ikväll när barnen lagt sig så ska jag ge mig tid att vara ledsen. Jag vet ju helt praktiskt att det blev såhär pga att där var fel på fostret. Jag kunde inte gjort något annorlunda och det behöver inte betyda att det händer igen.

Men visst hade jag tänkte mig att vara gravid, att till hösten ha en ny liten människa att älska.
  • boggielo

Någon mer som inte har några symtom? Är i v 7 och mår som vanligt. Enda är väl att jag är lätt irriterad och att jag har lite svårt för att öppna kylen kl6 på morgonen utan att bli illamående

• Orkide
    boggielo skrev 2018-01-23 12:40:03 följande:

Någon mer som inte har några symtom? Är i v 7 och mår som vanligt. Enda är väl att jag är lätt irriterad och att jag har lite svårt för att öppna kylen kl6 på morgonen utan att bli illamående

Jag har inga symptom heller. Molvärken är också borta, jag är i v 6 (5+5).
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 11:11:19 följande:

Visst är det så. Jag har ju tre friska barn så jag vet ju att det går. Men jag är ju ändå ledsen såklart.

Fan! Så ledsen för din/er skull. Vilken v är du i? Har läst om dom som fått samma besked som du men att fostret bara varit yngre än vad man trott/vara möjligt. Dom som väntat 1-2 v o så här ett hjärta setts slå till läkarnas förvåning! Jag har läst om flera sådana fall. Var o en får ju besluta vad som är rätt för dom..men jag hade nog väntat eftersom ett hjärta i v6 inte alltid ses slå.. Kanske dumt o ev ge falska förhoppningar..men pga vad jag läst så kan foster t.om efter ivf växa oförklarligt långsamt i början ibland fast läkarna inte än förklara det.. Jag hade nog väntat nån vecka iaf och absolut tagit ett extra vul innan jag fick hjälp att ta ut det. Hoppas ingen blir arg på mig nu...

Stor kram
  • josgos
    Orkide skrev 2018-01-23 12:42:58 följande:
    Jag har inga symptom heller. Molvärken är också borta, jag är i v 6 (5+5).
    Mina symptom - som molvärk tex - kommer och går, men ömma bröst försvinner icke! Bröstvårtorna har också blivit mer framträdande och vårtgårdarna större. Och den nya formen på brösten har ju liksom inte gått tillbaka. Är i v 5+3
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-23 14:24:43 följande:

Fan! Så ledsen för din/er skull. Vilken v är du i? Har läst om dom som fått samma besked som du men att fostret bara varit yngre än vad man trott/vara möjligt. Dom som väntat 1-2 v o så här ett hjärta setts slå till läkarnas förvåning! Jag har läst om flera sådana fall. Var o en får ju besluta vad som är rätt för dom..men jag hade nog väntat eftersom ett hjärta i v6 inte alltid ses slå.. Kanske dumt o ev ge falska förhoppningar..men pga vad jag läst så kan foster t.om efter ivf växa oförklarligt långsamt i början ibland fast läkarna inte än förklara det.. Jag hade nog väntat nån vecka iaf och absolut tagit ett extra vul innan jag fick hjälp att ta ut det. Hoppas ingen blir arg på mig nu...

Stor kram

Klart jag inte blir arg. Jag gjorde ett för två veckor sen och blev satt till v 6. Och inget hjärta. Idag två veckor senare så var fostret lika stort och inget hjärta så jag känner mig säker på att allt hopp är ute. Om jag var i v6 då borde det vara V8 nu och då kan man ju se...

Tack för stöd och tankar.

Kram
  • hanna8911
    josgos skrev 2018-01-22 23:36:35 följande:

Åh så roligt att läsa! Tog ni bilder?

Ska själv på VUL när jag kommer vara i 7+5, men det dröjer ett par veckor.

Pappret var slut men vi tog ett kort på skärmen! Man ser ett svart hålrum med vätska och i den ligger en liten böna med en liten liten sträng till gulekroppen! Är ju ingen moderkaka ännu!
  • Nostalgity

Nån som har något bra tips på medicin mot illamående?

Jag mår illa heeeela tiden! Måste ha något att äta på hela tiden och det är inte hållbart eftersom jag jobbar med det jag gör.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-01-23 17:14:32 följande:

Nån som har något bra tips på medicin mot illamående?

Jag mår illa heeeela tiden! Måste ha något att äta på hela tiden och det är inte hållbart eftersom jag jobbar med det jag gör.

Man brukar börja med att pröva postafen som finn receptfritt på apoteket hjälper inte det får man ringa vårdcentralen och så brukar dem skriva ut lergigan comp
Svar på tråden BF September 2018