• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-01-24 18:11:00 följande:

Hatar bubbelvatten, men funkar loka för att dämpa ditt illamående? Är det just loka eller tror du det funkar med egengjort i typ sodastreamer?

• Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-01-24 18:11:00 följande:

Hatar bubbelvatten, men funkar loka för att dämpa ditt illamående? Är det just loka eller tror du det funkar med egengjort i typ sodastreamer?

Mina båda tidigare graviditeter har jag haft extremt illamående och båda gångerna har det hjälpts med vilket sorts bubbelvatten som helst. Både köpt och egen sodastream.
  • Bullen11

Hej igen på er! Fick ju en blödning i måndags kväll och tänkte att det var kört. Men det kom liksom inget mer, lite färgade flytningar dagen efter men inget mer färskt blod alls sedan den kvällen (och aldrig några klumpar eller så). Nu vet jag inte vad jag ska tro?? Har tid för VUL onsdag nästa vecka, men det känns ju långt dit... blir helt snurrig av det här! Ena stunden beställer jag hem bröllopsklänningar (vi ska ju egentligen gifta oss i slutet på augusti) och i nästa kollar jag mammakläder och googlar barnvagnar...

Tänk om man bara kunde se in i framtiden, hade varit väldigt trevligt!! ;)

• Evianna
    Elina22 skrev 2018-01-24 09:05:31 följande:

Exakt samma här. Vill ju få det bekräftat. Tror inte på det trots flera graviditetstester. Är vul något du ska göra på privat klinik? Tror inte landstinget här erbjuder det :(

Nej det är vanliga mödravården. Har väldigt oregelbundna cykler och huvudsyftet med vul är därför tidsbestämning. Har även ett ma bakom mig och flera mf, så det var inte så svårt att få tid.
  • mli82

Hej hej!

Har BF 28/8 med mitt 3:e barn. Med tanke på hur det gick med de två första skulle jag gissa att jag snarare får runt den 5-6/9. Så jag hoppas jag kan vara med i den här gruppen. Vill gärna vara med i Facebookgruppen :)

• beso
    Eleonoratösen skrev 2018-01-24 17:52:35 följande:

Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.

Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)

Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...

Fy fn va kränkande! :( Riktigt ledsen o arg att höra hur illa behandlad du blev! :( Är lite orolig för detta själv. Är ju oftast inget man väljer att vara utan brukar finnas ibland rätt tuffa orsaker bakom ibland som dom inte har en aning om! :(
  • beso
    Bullen11 skrev 2018-01-24 18:31:18 följande:

Hej igen på er! Fick ju en blödning i måndags kväll och tänkte att det var kört. Men det kom liksom inget mer, lite färgade flytningar dagen efter men inget mer färskt blod alls sedan den kvällen (och aldrig några klumpar eller så). Nu vet jag inte vad jag ska tro?? Har tid för VUL onsdag nästa vecka, men det känns ju långt dit... blir helt snurrig av det här! Ena stunden beställer jag hem bröllopsklänningar (vi ska ju egentligen gifta oss i slutet på augusti) och i nästa kollar jag mammakläder och googlar barnvagnar...

Tänk om man bara kunde se in i framtiden, hade varit väldigt trevligt!! ;)

Hej. Förstår du har det jobbigt! :( Kan du inte ringa o be om att få komma tidigare om du mår så dåligt!? :(
  • beso
    mli82 skrev 2018-01-24 18:52:22 följande:

Hej hej!

Har BF 28/8 med mitt 3:e barn. Med tanke på hur det gick med de två första skulle jag gissa att jag snarare får runt den 5-6/9. Så jag hoppas jag kan vara med i den här gruppen. Vill gärna vara med i Facebookgruppen :)

Hej o välkommen! Grattis! :)
  • Imra

OROLIG!

Idag har jag fått brunaktiga flytningar. Har läst att det är väldigt vanligt och behöver inte alls betyda att missfall är på g. Men blir såå orolig!

Någon som varit med om liknande?

Är i vecka 5+6 idag.

Tog grav-test idag bara för att se, och starkt positivt.

• nyfikenkvinna

Vad är era bästa sovställningar? Nu försöker jag sova på sidan mot vänster. Inte alltid skönast men det ska bara bäst för barnet

Svar på tråden BF September 2018