BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Iv 7 ändrades molvärken under w dagar o kändes mer som mensvärk. Var övertygad om mf va på g. Men d gick över. På vul va allt bra. Nu känner jag nästan inget i v 9
Läser många trådar ang kost. Ser bara folk som skriver att dom äter kvarg, müsli, frukt, gröt, maaaassa grönsaker etc. Till frukost och mellis....
Sen kommer jag med mina mackor, loops, mjukost, leverpastej och oboy, typ haha.
Är det nån mer än jag som inte är ett hälsomonster?
Jag äter inga grönsaker och i fruktväg endast äpplen.
Får inte i mig godis pga illamåendet så jag småäter mariekex för att hålla illamåendet borta.
Tack! Det har gått över lite.. såå rädd att det ska komma igen! Det värsta är nog att man inte kan påverka, ska nog boka in ett tidigt vul så jag slipper denna oro!!
Läser många trådar ang kost. Ser bara folk som skriver att dom äter kvarg, müsli, frukt, gröt, maaaassa grönsaker etc. Till frukost och mellis....
Får inte i mig godis pga illamåendet så jag småäter mariekex för att hålla illamåendet borta.
Vid mina tidigare graviditeter vägde jag 35-40 kg mer så jag tycker på många sätt det ska bli intressant. Dela om det kommer kännas mindre tungt ( jag hade inte direkt några komplikationer eller foglossning) och känna och se mer på magen. Men framför allt bemötande på MVC, förlossning och vid ultraljud. Folk tror de kan säga vad som helst till överviktiga personer!
Så jag försöker hålla vikten. Mkt grönsaker och frukt. Tränar knappt något längre men för mig rätt mkt på jobbet och började dansa den här terminen (vilket visst rekommenderas som motionsform) fast det kändes i höfterna kan jag säga....
Men man borde kanske träna mer, och vara mer strikt med maten. Jag är oerhört svag för choklad och fika och tyvärr verkar jag gilla det fortfarande. Känner mig dock mer mätt och hungrig på samma gång. Mkt skumt.
Är det någon som får sura uppstötningar? Jag hade för mig att man fick det sent?!
Hej! Jag plussade tidigare idag, hade kommit överens med sambon att testa på fredag men kunde inte vänta så övertalade honom att köpa med ett test hem efter jobbet. Min känsla var väldigt stark för en graviditet men ville ha ett tydligt bevis genom ett test också.
Väldigt tydligt och snabbt positivt test efter mindre än 30 sekunder, + strecket hann visa sig innan kontrollstrecket tom!
Om graviditeten fortsätter som vi hoppas så blir det vårat 3e barn. Har tidigare en dotter född mars -14 och en son född oktober -16.
Detta är en lite ?händer det så händer det? graviditet, inget planerande men inte heller något skydd. jag gissar på att jag närmar mig v 8 men min mens har varit lite oregelbunden då jag fortfarande ammar sonen.
Finns det fler gravid som ammar här i tråden?
Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenet men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.
Någon som kännt samma sak o vet mer om det?
Va skönt att ha gått ner i vikt! :) Jag brukar gå upp o ner mkt i vikt ca 30kg utan att va gravid. Nu e jag fetare än någonsin o oroar mig för inskrivningen 2 feb. En jag kände som var överviktig blev utskälld o ifrågasatt för dom så det var så farligt. Allt gick dock bra iaf. Vad så dom till dig när du var överviktig?
Jag fick sura uppstötningar tidigt när jag va gravid i oktober. Redan innan Bim! Galet! När jag väntade min äldsta son hade jag fruktansvärt mkt halsbränna länge..minns inte riktigt när det började dock. Men förstod då varför det kallas heartburn på engelska! :( Nu är jag i v 8+3 och kände lite i några sekunder bara igår. Brukar dricka gaviscon direkt ur flaskan när jag får mkt halsbränna när jag är gravid. Har du redan fått det?
Jag äter som en bortskämd 5-åring typ. Ensidigt och ingen sallad och sällan frukt. När jag var gravid med första barnet så fick jag avsmak för flera av mina favoriter (Coca-Cola o.s.v.) och blev tokig i Loka. Något jag aldrig i livet skulle dricka annars.
Den här gången går det sämre. Jag tvingar i mig Loka bara för att det dämpar illamåendet, men jag tycker inte det är gott. Däremot är godis, chokladbollar och tårta gott trots att jag får världens äckligaste eftersmak och mående av det.. Jag låtsas som att jag inte vet det och äter ändå.