BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Vad är era bästa sovställningar? Nu försöker jag sova på sidan mot vänster. Inte alltid skönast men det ska bara bäst för barnet
Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.
Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)
Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...
Hej igen! Skriver lite då och då för att alla ska ha möjlighet att se :). Vill ni gå med i vår superhemliga Facebookgrupp för bf september (som ingen kan söka fram och inga av era vänner ser) så skicka er mailadress till mig (den som är kopplad med ert FB konto) via ett privat meddelande till mig. Lättast är att klicka på mitt användarnamn här och sen vidare till meddelade. Fungerar dock bara på familjeliv.se och inte via appen.
Vi är nu uppe i ca 85 medlemmar och vi håller en god och fin ton. Alla bär ju på en hemlighet så vi respekterar varandras hemlighet. Om någon inte lyckas skicka ett meddelade till mig så svara i tråden att jag vill vara med så skickar jag ett meddelande till dig.
Alla ni som är vakna på natten, hur gör ni för att somna om?
Vid 04 brukar jag vakna o vara pigg. Ligger o vrider o vänder tills jag somnar om efter kanske en timme. Men nu är klockan 02.35 och jag har varit vaken i 40 min och är fortfarande så pigg. Får dock ont i benen av att ligga på sidan och kan inte ligga på rygg. Ska upp 05.44..
Hej igen på er! Fick ju en blödning i måndags kväll och tänkte att det var kört. Men det kom liksom inget mer, lite färgade flytningar dagen efter men inget mer färskt blod alls sedan den kvällen (och aldrig några klumpar eller så). Nu vet jag inte vad jag ska tro?? Har tid för VUL onsdag nästa vecka, men det känns ju långt dit... blir helt snurrig av det här! Ena stunden beställer jag hem bröllopsklänningar (vi ska ju egentligen gifta oss i slutet på augusti) och i nästa kollar jag mammakläder och googlar barnvagnar...
Tänk om man bara kunde se in i framtiden, hade varit väldigt trevligt!! ;)
Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.
Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)
Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...
OROLIG!
Idag har jag fått brunaktiga flytningar. Har läst att det är väldigt vanligt och behöver inte alls betyda att missfall är på g. Men blir såå orolig!
Någon som varit med om liknande?
Är i vecka 5+6 idag.
Tog grav-test idag bara för att se, och starkt positivt.
Jag hade vid något tillfälle brunaktig flytning min första gravidit. Det var ingen fara då.
Om du inte hade varit gravid och fortsatt på din normala menscykel, skulle du isåfall haft mens nu ungefär då?
Graviditetshormonet ligger kvar i kroppen och kan visa positivt på ett gravtest trots missfall/abort. det tar en stund för kroppen att få ut all hormon.
Lycka till!
Jag hade vid något tillfälle brunaktig flytning min första gravidit. Det var ingen fara då.
Om du inte hade varit gravid och fortsatt på din normala menscykel, skulle du isåfall haft mens nu ungefär då?
Graviditetshormonet ligger kvar i kroppen och kan visa positivt på ett gravtest trots missfall/abort. det tar en stund för kroppen att få ut all hormon.
Lycka till!
Lycka till!