BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag hade vid något tillfälle brunaktig flytning min första gravidit. Det var ingen fara då.
Om du inte hade varit gravid och fortsatt på din normala menscykel, skulle du isåfall haft mens nu ungefär då?
Graviditetshormonet ligger kvar i kroppen och kan visa positivt på ett gravtest trots missfall/abort. det tar en stund för kroppen att få ut all hormon.
Lycka till!
Tänk om det fanns ett test som man kunde kissa på ?Kommer det gå vägen?-testet?. Vad skönt det skulle vara Jag har också tid nästa onsdag. Klockan 09, villen tid har du?
Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenet men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.
Någon som kännt samma sak o vet mer om det?
Jag hade det i sista graviditeten , fast de sista 4 veckorna och då kliade det över HELA kroppen, fick lägga mig i iskalla bad för att lindra. Då skulle jag ta leverprover men han hann komma ut och klådan försvann
Mår ff inte lika dåligt som jag brukar i mina andra graviditeter. Men jag mår verkligen skit ändå. Ligger mest i soffan hela tiden. Grymt trött o yr o jätteillamående som kommer o går. Känns ändå bra att ha fixat morgonen med frukost o påklädning o lämning av tre barn. Vinglade på vägen hem när jag sniglade mig fram! Såg en kvinna tittade konstigt på mig o jag försökte le från mitt likbleka ansikte men fick inget tillbaka..undrar vad hon tänkte egentligen! ;)
Känns som ett jätteprojekt att hänga tvättmaskinen jag håller på o tvättar. Ska sova några timmar först. Idag har jag lovat barnen att vi ska baka till min födelsedag imorgon. Dom måste ju få ha kul fast jag e dålig. Kämpa kämpa. Och hur ska jag lyckas dölja mitt mående o graviditet för familjen imorgon. Funderar på att ställa in i sista sekund ev..men både jag o barnen vill ju ha mysigt med släkten o ser fram mot det. Kämpa kämpa. Tänk om magen syns som e svullen..måste klä mig i stora kläder. ;) Nu orkar jag inte ens hålla i mobilen längre. Godnatt/godmorgon! Zzzz...! ;)
Hu, stackare som mår så kymigt. Jag har bara ett ytterst lätt illamående, knappt ens värt att orda om. Tänk vad märkligt att kroppen gör så mot sig själv...
Hej tjejer. Är i vecka 8 nu och börjar mer o mer frukta för hur ja ska berätta för chefen. Det är många som slutat nyligen och hon anställde mig för att hon såg det som långsiktigt då jag då bara var 22 år och hon trodde väl att jag ville få fart på karriären och att barn skulle komma vid 30års ålder som de flesta andra på avdelningen. Kan föreställa mig hennes min av besvikelse då jag berättar. Hon hamnar i en svår sits då hon inte får anställa folk just nu. Hon har ganska stora planer på mig på allt jag ska lära mig tills sommaren. Tycker det är så jobbigt att gå runt o tänka på det.
Ja det hade varit fantastiskt!! Hade sålt bra ;) härligt med en morgontid! Jag har tid 15.30. Hur långt gången kommer du vara då tror du?
Hej tjejer. Är i vecka 8 nu och börjar mer o mer frukta för hur ja ska berätta för chefen. Det är många som slutat nyligen och hon anställde mig för att hon såg det som långsiktigt då jag då bara var 22 år och hon trodde väl att jag ville få fart på karriären och att barn skulle komma vid 30års ålder som de flesta andra på avdelningen. Kan föreställa mig hennes min av besvikelse då jag berättar. Hon hamnar i en svår sits då hon inte får anställa folk just nu. Hon har ganska stora planer på mig på allt jag ska lära mig tills sommaren. Tycker det är så jobbigt att gå runt o tänka på det.
Åh jag känner igen mig. Jag börjar en ny anställning 1/3, då jag är i v 12. Ny chef, nya kollegor och en bemanning som redan går på knäna. Känns riktigt jobbigt att börja så, särskilt då tjänsten varit väldigt attraktiv med många sökanden och lång rekryteringsprocess. Jag tänker att de kommer tänka att de skulle valt nån annan.
Samtidigt ska jag på vul nästa v och är livrädd för ma. Skulle bli totalt knäckt om nåt är fel, tar 1000 ggr hellre en dålig start på jobbet och ett friskt barn än en toppenstart men ett ma/mf....