• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • MammaLinda88

Hej alla, hoppas alla mår bra? grattis till er alla som plussat ???? roligt att läsa hur olika alla graviditeter är. Hur man mår. Jag har plussat, är gravid med våran tredje.???? har två pojkar, födda 2010, 2012. Blir spännande att se vad det är för liten filur. Ska på inskrivning på måndag. ????????????

Varit så trött första veckorna, börjat må illa i veckan. Är mest på morgonen, mest för att man är hungrig. Gillar mest bara skräpmat just nu ???????? så kosten är inte bra! Försöker röra på mig det jag orkar ????

• Tokmamma

Bara inse faktum. Vanliga byxor går inte längre. Så nu blev det gravid byxor. Urs jag får så himla ont av vanliga byxor! Jag vet att det lugnar sig om några veckor men jag står inte ut längre.

• Nike_22

Hej alla blivande septembermammor ???? vi plussade på sonens 2-årsdag (den 5/1) och är beräknade till 11/9. Ska bli spännande och se om denna graviditet upplevs likadan som förra. Började iaf lika illa med kraftigt illamående och kräkningar ????

Lycka till alla därute ????

• Smka
    beso skrev 2018-02-06 08:14:49 följande:

Hej mammor. 10+2 och ultraljud o inskrivning gick bra igår. Bebben såg nu verkligen ut som en bebbe och var VILD! :0 ;D Armar o ben vevades runt o det sprattlades för fulla muggar. Den ställde sig på huvet flera gånger o hade sig så hon hade svårt o mäta t.om..lyckades bara mäta en gång av två. Sen när det var dags att ta kort vände h*n ryggen åt o ville inte va med! Jahopp!

Såg framför min 4åring o sjuåring som brukar stöka o stå på huvet i soffan..nu alltså en till som redan håller på inne i magen! ;) Har hela tiden tänkt att det är en tjej..men när jag såg energinivån igår påminde den starkt om mina söner som e betydligt vildare än tjejen..

Järnvärdet och sockret var bra liksom blodtrycket. Tröttheten jag lider av så hon beror på graviditetshormoner men bör gå över om inte allt för många veckor. Höll på somna i väntrummet o när hon ropade upp mig blev jag yr o tog ett snedsteg framför alla där..pinsamt!

Igår kväll blev yrsel värre o rummet snurrade för några sekunder trots att jag låg ner..nu på morgonen är jag fortfarande yr. Blir orolig. Undrar om det är normalt eller om jag fått kristallkula som jag haft förut!? :( Någon annan som är yr eller vet nåt om detta?

Åh mysigt. Jag skall göra il om ca 1,5 vecka. Kommer då vara i 10+4 så då kan jag förvänta mig att se lite mer än bara en "klump" då =)
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-02-05 22:09:33 följande:

Fick brev idag från bm där jag fick tid för inskrivning den 19e, kommer då vara i 10+2. Har även ett privat ul bokat den 20e.

Firade detta med att köpa mina första gravidtröjor! Köpte för 50:-st på rean då jag inte vill lägga nå pengar på sådant IFALL det inte vill sig.... Är i vecka 9 nu.

Nån annan som vågat köpt sig något?

Min mage syns redan och har svårt att dölja den. Köpte några st för jag vill inte känna mig stor som ett hus i bylsiga tröjor HELA TIDEN, så jag köpte några tajta som jag kan ha när jag inte behöver dölja magen.

Jag köpte en trikåklänning på rean på nätet bara för att. Den var hemskt tråkig och inte alls min stil insåg jag när den kom hem. Jag gick i reafällan.

Sist gick jag upp mkt raskt i vikt och hade svårt med byxorna vid det här laget. Den här gången har kroppen varit lugnare och jag kan ha samma kläder, även om magen känns plufsigare, fast det är nog mest julgodis och bullar i ärlighetens namn. Oroar mig nästan för att jag inte är gravid...
  • beso
    Smka skrev 2018-02-06 17:27:48 följande:

Åh mysigt. Jag skall göra il om ca 1,5 vecka. Kommer då vara i 10+4 så då kan jag förvänta mig att se lite mer än bara en "klump" då =)

Ja absolut! Det är en riktig bebis man Ser! Så häftigt! :D Lycka till! Kanske får du kort! :)
  • beso
    Eleonoratösen skrev 2018-02-05 22:12:54 följande:

Hur har det gått?! Fick du någon som följde med?! Tänkt på dig idag!

Tack va gullig du e! :) Gick ju så bra det bara kunde hihi! :)
  • Mimipig
    beso skrev 2018-02-06 08:14:49 följande:

Hej mammor. 10+2 och ultraljud o inskrivning gick bra igår. Bebben såg nu verkligen ut som en bebbe och var VILD! :0 ;D Armar o ben vevades runt o det sprattlades för fulla muggar. Den ställde sig på huvet flera gånger o hade sig så hon hade svårt o mäta t.om..lyckades bara mäta en gång av två. Sen när det var dags att ta kort vände h*n ryggen åt o ville inte va med! Jahopp!

Såg framför min 4åring o sjuåring som brukar stöka o stå på huvet i soffan..nu alltså en till som redan håller på inne i magen! ;) Har hela tiden tänkt att det är en tjej..men när jag såg energinivån igår påminde den starkt om mina söner som e betydligt vildare än tjejen..

Järnvärdet och sockret var bra liksom blodtrycket. Tröttheten jag lider av så hon beror på graviditetshormoner men bör gå över om inte allt för många veckor. Höll på somna i väntrummet o när hon ropade upp mig blev jag yr o tog ett snedsteg framför alla där..pinsamt!

Igår kväll blev yrsel värre o rummet snurrade för några sekunder trots att jag låg ner..nu på morgonen är jag fortfarande yr. Blir orolig. Undrar om det är normalt eller om jag fått kristallkula som jag haft förut!? :( Någon annan som är yr eller vet nåt om detta?

Vad skönt att det såg bra ut! Men jobbigt med yrseln - men eyes on the price...
  • Mimipig

Glöm allt jag sa. Idag mår jag plötsligt illa och allmänt uschligt. Har fått mensvärkskänslor senaste två dagarna. Och svamp. Känner mig svullen och uppblåst. Och trött. Men - vi har kämpat så länge att jag inte ska klaga - jag tar med glädje alltihop bara det blir ett frisk barn av det här...

• beso
    Mimipig skrev 2018-02-07 16:50:10 följande:

Glöm allt jag sa. Idag mår jag plötsligt illa och allmänt uschligt. Har fått mensvärkskänslor senaste två dagarna. Och svamp. Känner mig svullen och uppblåst. Och trött. Men - vi har kämpat så länge att jag inte ska klaga - jag tar med glädje alltihop bara det blir ett frisk barn av det här...

Hehe Grattis då! ;) Eller vad man ska säga!? ;) Försöker själv påminna mig om att det är 'bra! :D haha
Svar på tråden BF September 2018