• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • beso
    Mimipig skrev 2018-02-08 10:41:24 följande:

När jag var på tidigt ul i förra veckan mätte de fostret till en hel v yngre. Jag hade förstått det fullkomligt om jag hade haft min vanliga långa cykel, men faktum är att jag vet exakt när ÄL var och det stämmmer exakt med två v efter mens, dvs med standarduträkninhen som bm gör. Kan fostret verkligen vara en hel v efter i utvecklingen? Startar inte utveckingen så snart befruktningen skett? Och den måste ju inträffa inom ett dygn efter ÄL. Eller börjar utvecklingen först när ägget fäst? Jag håller på med hårklyverier nu gissar jag... blev lite orolig och fundersam bara.

Jag förstår dig! Har inte fattat det där helt själv heller tyvärr. Men har läst om många som gjort t.om ivf och vet exakt när ägget sätts in men ändå legat ca 1v efter i utvecklingen o allt gått bra! :0
  • beso
    998877 skrev 2018-02-09 07:49:58 följande:

Tjejer. Om ni hade sett ett hjärta slå i vecka 8-9 och ni inte hade blött någonting. Hade ni varit lite lugna och kunnat hoppas på att allt kommer gå vägen fram tills kuben i vecka 13-14?

Om jag inte haft en massa mf i bagaget så hade jag varit ganska lugn iaf. Men inte helt..
  • beso
    hondär skrev 2018-02-09 09:08:48 följande:

Nu hoppar jag in och svarar i denna tråd fast jag inte ens hör hit. Men vad skulle de kunna bli för skillnad tror du? Det är ditt tredje barn, klart huden får det jobbigare och jobbigare att dra ihop sig men de hade den fått oavsett förlossnings sätt. Däremot kanske du kan uppleva ett litet veck precis vid snittet, vet inte hur jag Ska förklara riktigt men låt säga att det ser lite ut som att snittet är fastsytt i vävnad hela vägen innifrån och går ju inte ner i vikt kan de nog uppfattas som att det hänger över lite. Även om du inte har trosor som klämmer åt så de hänger över kommer de se ut som du har de om du står naken i profil. Hänger du med?

Jag har fått så att när jag e tjock blir jag bara fet över ärret.. E jag smal syns inget
  • beso
    emhu skrev 2018-02-09 08:51:42 följande:

Åh, idag är jag så himla orolig! Inga ömmande bröst, knappt något illamående. Känner mig sjukt ogravid helt enkelt. Igår spydde jag 2 gånger och mådde konstant illa hela dagen. Hur kan det vara förändra sig så där pang bom över en natt? Är i 8+2 idag och såg ett litet hjärta och normal hinnsäck och storlek för en vecka sedan...inga blödningar...men kan inte släppa oron...någon som känner igen sig?

Har läst om många som är med om samma men att det går bra. Jag mår alltid piss men det varierar väldigt från dag till dag o även över dagen.
  • emhu
    beso skrev 2018-02-09 14:32:49 följande:

Har läst om många som är med om samma men att det går bra. Jag mår alltid piss men det varierar väldigt från dag till dag o även över dagen.

Ja, Jag har också läst om massor där det har gått bra trots symtom som varierar i styrka och varierar över tiden. Men man blir ju ändå orolig såklart...man kan ju ha otur att vara dom där få procenten som sett ett hjärta men ändå förlorat graviditeten...har ett ma i bagaget också där symtomen försvann men där jag även blödde under flera veckor och aldrig såg något hjärta. Suck..denna oro kan ta kål på vem som helst.
  • Evianna
    Cheerful skrev 2018-02-09 08:37:25 följande:

Är du under 30år är risken 2% eller mindre för missfall om du har sett ett hjärtslag efter 8 hela veckor.

Är det sant? Var kommer den faktan ifrån?
  • Marie357
    Evianna skrev 2018-02-09 15:40:28 följande:
    Är man närmare 40 år ökar risken till 3,2 - 4 % sägs det men enligt min gyn så ligger mer oddsen på 70%
    nouw.com/denöppnakampen
  • 998877
    Evianna skrev 2018-02-09 15:40:28 följande:

Jag har också läst att det är så på vissa sidor, men på andra sider står det ingenting om att risken minskar för att man sett ett hjärtljud.
  • beso
    emhu skrev 2018-02-09 15:02:25 följande:

Ja, Jag har också läst om massor där det har gått bra trots symtom som varierar i styrka och varierar över tiden. Men man blir ju ändå orolig såklart...man kan ju ha otur att vara dom där få procenten som sett ett hjärta men ändå förlorat graviditeten...har ett ma i bagaget också där symtomen försvann men där jag även blödde under flera veckor och aldrig såg något hjärta. Suck..denna oro kan ta kål på vem som helst.

Jag vet samma här. Har haft 8mf i rad på två år innan denna graviditet! :/ Det sjuka är att efter ett av mf mådde jag fortfarande illa..så jag trodde det levde..men allt hade blött ut! :(
  • Hellan

Är det någon här inne som gjort kub ul tidigare?

Jag ska söka ledigt för mitt och funderar över hur lång tid jag skall uppskatta att besöket tar?

I övrigt mår jag sisådär, trött, mår illa om jag äter för mycket, eller om det går förlängt mellan målen. Tarmarna sväller upp så fort jag äter så jag ser gräsligt tjock ut/gravid, å nu har jag naturligtvis dragit på mig en redig förkylning med allt vad det innebär, orkeslös, halsont, hes, hosta, onda bihålor.

Sen har jag en fundering till. I natt vaknade jag och skulle vända mig i sängen men då fick jag en mycket kraftig skarp smärt attack nere till höger i magen, så pass att jag trodde att något brast i mig och att jag skulle måsta ta ambulans till akuten men den varade bara i kanske 5 SEK och efter det har det inte smärtat mer men om jag trycker där så är jag öm.. vad kan det vara?!

Svar på tråden BF September 2018