BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Finnar! Igår på jobbtoan såg jag plötsligt att hela pannan är knottrig. På ett dygn har jag fått flera stora onda finnar med huvud, finnar bakom öronen, på kinderna, längs käken och lite på bröstet. Är 8+2. Hade jättefin hy med sonen. Vissa säger ju att finnar betyder att man väntar en tjej, men jag tänker mest att det är en hormonstorm. Någon mer? Ska det vara så här nu och resten av graviditeten eller är det en fas tro?
Samma här! Eller för mig är det snarare så att jag har en jättestor öm finne som flyttar runt lite var stans på kroppen. När den försvinner på ett ställe pluppar det upp en ny någon annan stans. Just nu sitter den på undersidan av mitt vänstra bröst, aj! När jag väntade sonen hade jag som du jättefin hy. Har också hört att sämre hy betyder tjej, men min magkänsla säger mig att det blir en pojke till av nån anledning.
Finnar! Igår på jobbtoan såg jag plötsligt att hela pannan är knottrig. På ett dygn har jag fått flera stora onda finnar med huvud, finnar bakom öronen, på kinderna, längs käken och lite på bröstet. Är 8+2. Hade jättefin hy med sonen. Vissa säger ju att finnar betyder att man väntar en tjej, men jag tänker mest att det är en hormonstorm. Någon mer? Ska det vara så här nu och resten av graviditeten eller är det en fas tro?
Ja, må det gå väl den här gången. Gravidsymptomen hopar sig i alla fall.
Tack för ditt svar!
Då kan jag räkna med att jag behöver vara ledig hela dagen, då jag kanske kan hinna tillbaka till jobbet när jag har typ 30 min kvar av dagen, och den stressen för 30 min jobb tar jag inte.
[quote=78452902][quote-nick]beso skrev 2018
Hugget i sidan av magen är med största sannolikhet ligamenten som töjer sig och är väldigt känsliga för vissa rörelser. Jag e i v 10+6 o har fått så ca 5ggr hittills. Gör skitont men går fort över. Oftast i samband med att jag ska resa mig upp tex. En gång fick jag det när jag nös..! :/
[/quote]
Tack för dina tankar!
Just då blev jag fruktansvärt rädd att det skulle vare ett till utomkveds, men då smärtan släpet och inte har krupit tillbaka å inget blod så har jag struligt den tanken. Ligament låter bra tycker jag
Är det någon här inne som gjort kub ul tidigare?
Jag ska söka ledigt för mitt och funderar över hur lång tid jag skall uppskatta att besöket tar?
I övrigt mår jag sisådär, trött, mår illa om jag äter för mycket, eller om det går förlängt mellan målen. Tarmarna sväller upp så fort jag äter så jag ser gräsligt tjock ut/gravid, å nu har jag naturligtvis dragit på mig en redig förkylning med allt vad det innebär, orkeslös, halsont, hes, hosta, onda bihålor.
Sen har jag en fundering till. I natt vaknade jag och skulle vända mig i sängen men då fick jag en mycket kraftig skarp smärt attack nere till höger i magen, så pass att jag trodde att något brast i mig och att jag skulle måsta ta ambulans till akuten men den varade bara i kanske 5 SEK och efter det har det inte smärtat mer men om jag trycker där så är jag öm.. vad kan det vara?!
Hugget i sidan av magen är med största sannolikhet ligamenten som töjer sig och är väldigt känsliga för vissa rörelser. Jag e i v 10+6 o har fått så ca 5ggr hittills. Gör skitont men går fort över. Oftast i samband med att jag ska resa mig upp tex. En gång fick jag det när jag nös..! :/
Har fått sådana hugg, har legat på toan och kräks hela kvällen och natten, får inte behålla något blir nervös att det ska påverka fostret.
Är det sant? Var kommer den faktan ifrån?