• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • EKTT17
    Nostalgity skrev 2018-02-08 12:34:53 följande:

Är det på kub dom kollar x och y kromosoner? Och på så sätt kan dom veta könet på bebisen?

Min syster fick reda på kön via KUB då de tog blodprov :)
  • 998877

Tjejer. Om ni hade sett ett hjärta slå i vecka 8-9 och ni inte hade blött någonting. Hade ni varit lite lugna och kunnat hoppas på att allt kommer gå vägen fram tills kuben i vecka 13-14?

• Cheerful
    998877 skrev 2018-02-09 07:49:58 följande:

Tjejer. Om ni hade sett ett hjärta slå i vecka 8-9 och ni inte hade blött någonting. Hade ni varit lite lugna och kunnat hoppas på att allt kommer gå vägen fram tills kuben i vecka 13-14?

Är du under 30år är risken 2% eller mindre för missfall om du har sett ett hjärtslag efter 8 hela veckor.
    Försöker med första barnet sedan november-16
  • emhu

Åh, idag är jag så himla orolig! Inga ömmande bröst, knappt något illamående. Känner mig sjukt ogravid helt enkelt. Igår spydde jag 2 gånger och mådde konstant illa hela dagen. Hur kan det vara förändra sig så där pang bom över en natt? Är i 8+2 idag och såg ett litet hjärta och normal hinnsäck och storlek för en vecka sedan...inga blödningar...men kan inte släppa oron...någon som känner igen sig?

• hondär
    Nostalgity skrev 2018-02-08 19:01:11 följande:

Någon som gjort kejsarsnitt förr? Födde båda mina barn vaginalt men funderar nu på ks. Min fråga är egentligen... Blir magen "slapp" efter ks eller är det likadant som med vaginal fl? Alltså vad gäller huden... Drar den ihop sig efter ks eller blir det lätt att den hänger?

Nu hoppar jag in och svarar i denna tråd fast jag inte ens hör hit. Men vad skulle de kunna bli för skillnad tror du? Det är ditt tredje barn, klart huden får det jobbigare och jobbigare att dra ihop sig men de hade den fått oavsett förlossnings sätt. Däremot kanske du kan uppleva ett litet veck precis vid snittet, vet inte hur jag Ska förklara riktigt men låt säga att det ser lite ut som att snittet är fastsytt i vävnad hela vägen innifrån och går ju inte ner i vikt kan de nog uppfattas som att det hänger över lite. Även om du inte har trosor som klämmer åt så de hänger över kommer de se ut som du har de om du står naken i profil. Hänger du med?
  • MammaLinda88

8+6 idag, fått feber... Illamående å sjuk ingen bra kombination ???????? kex choklad har jag fått i mig ???? hur mår ni?

• 998877
    Cheerful skrev 2018-02-09 08:37:25 följande:

Är du under 30år är risken 2% eller mindre för missfall om du har sett ett hjärtslag efter 8 hela veckor.

Det står ju olika överallt. Blir inte riktigt klok på vad som stämmer och inte
  • Marie357
    beso skrev 2018-02-07 17:48:23 följande:

10+3

Nu har jag flera gånger känt svagt svagt fladder där livmodern är. Påminner om svaga fosterörelser. Tänker att det kan vara tarmarna men där brukar det aldrig bubbla på mig..får se om det blir starkare kommande vecka! Är det inbillning så är det mysig inbillning iaf! ;D

Det är lite förtidigt
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nostalgity
    hondär skrev 2018-02-09 09:08:48 följande:

Nu hoppar jag in och svarar i denna tråd fast jag inte ens hör hit. Men vad skulle de kunna bli för skillnad tror du? Det är ditt tredje barn, klart huden får det jobbigare och jobbigare att dra ihop sig men de hade den fått oavsett förlossnings sätt. Däremot kanske du kan uppleva ett litet veck precis vid snittet, vet inte hur jag Ska förklara riktigt men låt säga att det ser lite ut som att snittet är fastsytt i vävnad hela vägen innifrån och går ju inte ner i vikt kan de nog uppfattas som att det hänger över lite. Även om du inte har trosor som klämmer åt så de hänger över kommer de se ut som du har de om du står naken i profil. Hänger du med?

Tror jag förstår vad du menar. De enda jag sett är trådsmala mamma på badhuset med ett ks err på magen eller också min syster som är 160 lång och väger 120kg ca, det är ett skräckexempel. Så jag funderar på om det är pga hennes grova övervikt som gör att fettet hänger över erret så hon liksom har två magar typ.... Eller om det kan bli så annars också? Jag är normalviktig och har bra muskelminne. Står jag och spänner mig så syns mina magrutor normalt...
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • beso
    EKTT17 skrev 2018-02-08 19:04:49 följande:

Min syster fick reda på kön via KUB då de tog blodprov :)

Kan man se kön på kub-blodprovet!!??? :0
Svar på tråden BF September 2018