BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Nån mer än jag??
Jag fick åderbrock på ett ben under min andra graviditet. På insidan av lår och på framsidan av benet. Det mesta försvann efter graviditeten men det var fortfarande synligt och fult. Nu är jag bara gravid i v7+2 och åderbrocken har redan börjat blossa upp?? Vad ska jag göra är det farligt? Sjukt långt kvar i graviditeten..
Jag har också fått åderbråck mina graviditeter, de syns mer eller mindre. Men det är ofarligt vad jag förstått och det är nog inte så mycket att göra. Stödstrumpor kan hjälpa.
Någon mer än mig som väntar syskon och har börjat tänka ?å nej vad har jag gjort?. Jag tänker att mina barn är så stora och ska vi nu börja om, ska barnen få vänta på massa saker för att första bebisåren är krävande. Är jag egoistisk som vill ha en till. Två stycken är ju egentligen bra vi kan ta en i varje hand o gå..
Någon mer än mig som väntar syskon och har börjat tänka ?å nej vad har jag gjort?. Jag tänker att mina barn är så stora och ska vi nu börja om, ska barnen få vänta på massa saker för att första bebisåren är krävande. Är jag egoistisk som vill ha en till. Två stycken är ju egentligen bra vi kan ta en i varje hand o gå..
Jag tänker också så... Vi har det idag så otroligt bra med barnen vi har (15,13,6) och de är ju så självgående nu. Är vi knäppa som börjar om? Dessutom har vi inga vänner i vår ålder som har små bebisar.
Men nästa dag känner jag att wow, vilken gåva jag fått. Livet är barn, de håller oss unga och så mycket kärlek ger de. Min man vill mer än jag... Först var det tvärtom. :)
Men jag tycker inte om vara gravid, tror det bidrar. Räknar dagar till det är över och man slipper låna ut sin kropp!
Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå?
Vi gör också kub och troligen till och med nipt och är också överens om hur vi gör.
Jag tror apropå syskonen att det är fullt normalt med avundsjuka och bråk men de kommer ha utbyte av varandra senare i livet, definitivt!
Hade ni planerat barnet eller blev det bara så?
Vi försökte länge och fick besked det knappt är möjligt. Så gick det plötsligt. Men vi hade då ställt om oss, insett livet är såååå bra som det är! Så svårt med alla mentala vändningar...
Jag googlade lite på vätska i livmodern. Kanske inte lugnar direkt men av det lilla jag hittade i trådar så verkade fostret må bra iaf.