• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • beso

10+3

Nu har jag flera gånger känt svagt svagt fladder där livmodern är. Påminner om svaga fosterörelser. Tänker att det kan vara tarmarna men där brukar det aldrig bubbla på mig..får se om det blir starkare kommande vecka! Är det inbillning så är det mysig inbillning iaf! ;D

• Tokmamma

Imorgon går jag in i vecka 8 (7+0).

Nu har jag bestämt mig för att bebisen måste få vara kvar.

Det ska inte bli missfall. Nu är det bestämt. Jag orkar inte oroa mig hela tiden. Det får bära eller brista.

Nu får det helt enkelt gå bra!

• MammaMia1012
    Tokmamma skrev 2018-02-07 19:47:55 följande:

Imorgon går jag in i vecka 8 (7+0).

Nu har jag bestämt mig för att bebisen måste få vara kvar.

Det ska inte bli missfall. Nu är det bestämt. Jag orkar inte oroa mig hela tiden. Det får bära eller brista.

Nu får det helt enkelt gå bra!

Känner precis som du och på dagen lika långt gången

Jag orkar inte lägga mer energi på att grubbla eller oroa mig. Det går så mycket energi till att må som man gör så jag har inte mer utrymme för det... nu blir det som det blir!

Hade tidigare funderat på att boka tidigt vul osv men nu har jag bestämt att jag låter allt gå som det går. Jag har tid för KUB och då får vi se

Den lille får helt enkelt bara hänga på nu!
  • Lilj3

Nu har jag bokat in ett privat ultraljud nästa vecka eftersom vi ändå ska iväg till Stockholm då. Kommer att vara i vecka 8+5 då ungefär. Jag har så lite symptom att jag inbillar mig att jag inte är gravid men hoppas ändå att få se ett litet hjärta slå då. Visserligen var min första graviditet också ganska symptomfri, men då hade jag inte heller något missfall bakom mig så jag var inte orolig på samma sätt.

• Tokmamma
    MammaMia1012 skrev 2018-02-07 21:09:26 följande:

Känner precis som du och på dagen lika långt gången

Jag orkar inte lägga mer energi på att grubbla eller oroa mig. Det går så mycket energi till att må som man gör så jag har inte mer utrymme för det... nu blir det som det blir!

Hade tidigare funderat på att boka tidigt vul osv men nu har jag bestämt att jag låter allt gå som det går. Jag har tid för KUB och då får vi se

Den lille får helt enkelt bara hänga på nu!

När ska du göra kub? Jag har inskrivning den 1/3. Då är jag vecka 10+0. Och jag antar att jag då får tid till kub.

Detta är mitt 3dje barn men gjorde ej kub med 2 Första.
  • Tokmamma

Hur mår alla nu?

Massa symptomer?

Jag är lite trött (inte alls som när jag väntade nr 2. Då var jag helt utslagen), mår illa typ jämt men ej kräkts. Blir extremt svullen om magen efter lunch.

Brösten är väldigt fylliga och känsliga.

Kissnödig hela tiden.

• Sabinac
    Tokmamma skrev 2018-02-08 07:58:26 följande:

Hur mår alla nu?

Massa symptomer?

Jag är lite trött (inte alls som när jag väntade nr 2. Då var jag helt utslagen), mår illa typ jämt men ej kräkts. Blir extremt svullen om magen efter lunch.

Kissnödig hela tiden.

Jag mår extremt dåligt tyvärr. Kräks flera gånger dagligen. Trött, skakig i kroppen och yr.

Jag har väl turen med att fortfarande vara föräldraledig med minsta så jag kan ju stanna hemma i sköna kläder varje dag men samtidigt har jag ansvar för två barn hela tiden som gör det svårt att slappna av. Och skuldkänslor över att inte orka det jag brukar. Men jag hoppas det trappas av närmare v 12-13..
  • MammaMia1012
    Tokmamma skrev 2018-02-08 07:54:55 följande:

När ska du göra kub? Jag har inskrivning den 1/3. Då är jag vecka 10+0. Och jag antar att jag då får tid till kub.

Detta är mitt 3dje barn men gjorde ej kub med 2 Första.

Jag ska på inskrivning och ta blodprov inför kub 6/3 sen är ul för kub 12/3

Detta är vårat tredje med, jag gjorde kub med båda mina tidigare. Men det är ett tag sen nu, mina är 5 och 7 år nu Hur gamla är dina?

Så nu längtar jag efter sportlov då vi åker en vecka till fjällen sen veckan efter blir det inskrivning osv
  • Snufflan

Gravid vecka 9 (8+4).

Och nästa vecka ska jag börja nytt jobb. Skulle kunna vara helt fatalt korkat att hoppa på nytt jobb nu. Men avlastningen det kommer innebära är också så stor. Inga långa bilresor på 2 timmar om dagen. Inget kvällsjobb. Mindre stress. Har inte sagt till nya arbetsgivaren om att jag är gravid. Får se när jag säger det. Känns som jag luras lite. :-/ Men vad gör man.

• Mimipig
    Tokmamma skrev 2018-02-08 07:58:26 följande:

Hur mår alla nu?

Massa symptomer?

Kissnödig hela tiden.

Jag mår ungefär som du. Fast inte illa varje dag, så det är bättre än sist.
Svar på tråden BF September 2018