• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sotabuddha

Hej! Jag plussade nu i slutet av februari och är nu i v.7+2, i fredags va vi på inskrivning samtal vid mvc och nu kan jag knappt vänta tills det är dags att boka ultraljud!! Känns inte riktigt verkligt än!!

• Daria111
    Sotabuddha skrev 2018-02-11 12:33:36 följande:

Hej! Jag plussade nu i slutet av februari och är nu i v.7+2, i fredags va vi på inskrivning samtal vid mvc och nu kan jag knappt vänta tills det är dags att boka ultraljud!! Känns inte riktigt verkligt än!!

Hej ! Stort grattis! Jag plussade 25 januari och är i v 7+4 men har inte inskrivit mig än !! Jag ringer om en vecka att boka en tid !! Då får vi nästan samtidigt !! Lycka till !!!
  • Sotabuddha

Åh vad roligt Daria111 :) hur mår du? Några symtom? Förutom jötteömma och stenhårda bröst så tycker jag inte jag känner så värst mkt! Är det ditt första barn? Lycka till du med!!!

• Daria111
    Sotabuddha skrev 2018-02-11 15:26:51 följande:

Åh vad roligt Daria111 :) hur mår du? Några symtom? Förutom jötteömma och stenhårda bröst så tycker jag inte jag känner så värst mkt! Är det ditt första barn? Lycka till du med!!!

Det är mitt 5:e jag mår illa morgon och mot kväll !! Har lite öma bröst och är svullen om magen !!
  • Nostalgity

Är i vecka 10 och mitt illamående har ändrat karaktär =(

Innan så har det varit irriterande dovt hela tiden.. Från morgon till kväll... Inget hjälpt, bara mått illa heeeela tiden, illamående som är som innan man blir magsjuk.

Nu har det ändrats att det går i vågor flera ggr per dag, och det är med kraft.... Att jag är nära att kräkas. Det liksom tar över hela min kropp Och det hjälper inte att äta.

Någon mer som upplever att illamåendet ändrats med att veckorna stiger?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-02-12 14:16:44 följande:

Innan så har det varit irriterande dovt hela tiden.. Från morgon till kväll... Inget hjälpt, bara mått illa heeeela tiden, illamående som är som innan man blir magsjuk.

Nu har det ändrats att det går i vågor flera ggr per dag, och det är med kraft.... Att jag är nära att kräkas. Det liksom tar över hela min kropp Och det hjälper inte att äta.

Vet inte om det ändrats men blivit värre. Tidigare har det hjälpt hyfsat att äta typ en gång i halvtimmen men nu vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen. Har ätit postafen och burit seaband men det hjälper inget känns det som. I eftermiddag har jag läkartid och hoppas få lergigan comp utskrivet. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Spyr ju inte jättemycket 1 till 2 gånger om dagen, många dagar inget alls men syn sitter verkligen i halsen hela tiden.
  • MammaLinda88

Var på inskrivning idag hos barnmorskan. 9+2 idag ???? fast man har två barn så är det lika overkligt, spännande denna gång. yngsta fyller ju 6 år så blir ju en liten sladdis ????? alla värden var bra, 132 i järnvärde. ultraljud den 18/4 ???????????????????? längtar!!!

• beso
    Nostalgity skrev 2018-02-12 14:16:44 följande:

Ja tyvärr känner jag igen. Bra beskrivet. Jag blev så förvånad när det började bli värre i slutet av v9. Trodde att om något så skulle det bli bättre. Nu är jag i v 12 o mår de likadant. Vissa dagar är mkt värre än andra. Hemskt när det inte ens hjälper att äta. Bad o få lergigan comp utskrivet förra veckan. Ska försöka hämta ut det o se om det kan hjälpa lite iaf med tur..
  • LitenFru

Hej,
    Idag har jag varit på VUL och sett en liten krabat på 13 mm med pickande hjärta. Är så himla glad, kanske man vågar hoppas på att denna graviditet är min väg till en efterlängtad bebis. Storleken stämde bra med mitt beräknade 7+4 idag så det känns toppen!
    Det är skönt att veta att det finns många fler i samma situation! Jag hoppas att det ska gå bra för oss alla!

Svar på tråden BF September 2018