• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-02-19 14:04:17 följande:

Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Men jag tror minst fem kilo så som jag ser ut. Lår, rumpa, mage o bröst. Men jag har ätit konstant för att inte må illa och dessutom inte nyttigt. Funderar på att vägra väga mig på inskrivningen. Spännande att få se vem som har rätt av er. Vi vill ha pojke men jag är 100 på att det är en flicka. Bli självklart lika älskad men vi hade redan valt pojknamn sen länge hehe.

Lycka till på vul

Ja jag har också ätit pga illamåendet, men hädanefter tänker jag tänka på hur stora portionerna är.. Sambon säger att jag inte äter stora portioner men jag har verkligen ångest över vikten =/

Varför är du hundra på att det är en flicka?

Hehe ja då underlättar det ju med en pojke!

Jag försöker verkligen klura ut namn som passar in med mina barns namn (Hailey och Jamie), eftersom mitt eget namn också är ovanligt i Sverige.... Men vi kommer inte på något som faller mig i smaken hehe
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Snufflan
    Orkide skrev 2018-02-19 06:42:08 följande:

Välkommen,

Jag börjar också bytt jobb i mars. Så himla olägligt bara att hoppas att man orkar jobba så länge som möjligt!! Dina tankar kring delad kärlek kommer jag ihåg från när jag väntade nr 2. Du kommer älska båda lika mycket helt galet hur kärleken kan delas och växa.

Jag väntar nu nr 3 och undrar mer hur jag ska hinna med tre barn och om det är orättvist mot de andra två som fyller 5 och 7 i vinter.

Känner igen mig hos er båda. Börjar nytt jobb nästa vecka. Jag har också provanställning i 6mån. Är väldigt nervös för att säga att jag är gravid. Är i v 11 nu (10+1). Har fått tid för KUB ul om två veckor. Också nervös att allt inte står rätt till. Hoppas allt är bra! :(
  • Smka
    Orkide skrev 2018-02-19 14:04:17 följande:

Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Men jag tror minst fem kilo så som jag ser ut. Lår, rumpa, mage o bröst. Men jag har ätit konstant för att inte må illa och dessutom inte nyttigt. Funderar på att vägra väga mig på inskrivningen. Spännande att få se vem som har rätt av er. Vi vill ha pojke men jag är 100 på att det är en flicka. Bli självklart lika älskad men vi hade redan valt pojknamn sen länge hehe.

Lycka till på vul

Har också ätit massor för att palla jobba med illamåendet annars hade jag spytt. Och nej inga nyttigheter tyvärr. Förra graviditeten gick jag upp 12 kg totalt men hälften av dem hade jag gått upp under den första halvan. Den här gången har jag nog tyvärr ätit mer än förra.

Idag berättade jag för chefen trots att jag inte kommit förbi v 12. Hon sa grattis och att hon väntat på att det skulle komma (hon vet ju om att jag fick mf i somras). Så det känns skönt att det är gjort. Nu behöver jag inte vara rädd att det ska komma fram på något annat sätt.
  • Otit
    Snufflan skrev 2018-02-19 17:15:47 följande:

Känner igen mig hos er båda. Börjar nytt jobb nästa vecka. Jag har också provanställning i 6mån. Är väldigt nervös för att säga att jag är gravid. Är i v 11 nu (10+1). Har fått tid för KUB ul om två veckor. Också nervös att allt inte står rätt till. Hoppas allt är bra! :(

Kan jag förstår dig. Ligger vaken om nätterna och har ångest. Ska på kub två dagar innan jag börjar mitt nya jobb. Vill berätta så fort som möjligt men bävar så för det samtalet...
  • Snufflan
    Otit skrev 2018-02-19 18:25:53 följande:

Kan jag förstår dig. Ligger vaken om nätterna och har ångest. Ska på kub två dagar innan jag börjar mitt nya jobb. Vill berätta så fort som möjligt men bävar så för det samtalet...

Jag med. Men livet är ju så, saker händer. Hoppas våra chefer förstår.
  • Snufflan
    Otit skrev 2018-02-19 18:25:53 följande:

Jag med. Men livet är ju så, saker händer. Hoppas våra chefer förstår.
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-02-19 16:04:08 följande:

Ja jag har också ätit pga illamåendet, men hädanefter tänker jag tänka på hur stora portionerna är.. Sambon säger att jag inte äter stora portioner men jag har verkligen ångest över vikten =/

Varför är du hundra på att det är en flicka?

Hehe ja då underlättar det ju med en pojke!

Jag försöker verkligen klura ut namn som passar in med mina barns namn (Hailey och Jamie), eftersom mitt eget namn också är ovanligt i Sverige.... Men vi kommer inte på något som faller mig i smaken hehe

Jag är säker på att det är en tjej för jag är oerhört doftkänslig. All slags parfym, tvål, hudkräm mm gör ont att få in i näsan och så även när jag var gravid med dottern. Plus att jag nu satt på mig mer över höfter o lår vilket jag också gjorde med dottern. Men vi får väl se vid RUL om hundra år haha.

Ne det är svårt med namn speciellt när syskonen nu har namn som passar ihop.
  • Orkide
    Snufflan skrev 2018-02-19 17:15:47 följande:

Jag är också rädd för att berätta för nya chefen. Hua.. Har inskrivning på obsdag så jag får se när jag får tid till Kub
  • Orkide
    Smka skrev 2018-02-19 17:56:24 följande:

Har också ätit massor för att palla jobba med illamåendet annars hade jag spytt. Och nej inga nyttigheter tyvärr. Förra graviditeten gick jag upp 12 kg totalt men hälften av dem hade jag gått upp under den första halvan. Den här gången har jag nog tyvärr ätit mer än förra.

Idag berättade jag för chefen trots att jag inte kommit förbi v 12. Hon sa grattis och att hon väntat på att det skulle komma (hon vet ju om att jag fick mf i somras). Så det känns skönt att det är gjort. Nu behöver jag inte vara rädd att det ska komma fram på något annat sätt.

Skönt att jag inte är ensam om att äta som en häst. Hoppas det lugnar sig nu. Jag gick upp 11 kg med sonen och 12 med dottern. Fortsätter jag såhär går jag väl upp 10 kg mer :-/ Vad skönt att ha chefen överstökad
  • FrkMalin
    Orkide skrev 2018-02-19 06:42:08 följande:

Välkommen,

Jag börjar också bytt jobb i mars. Så himla olägligt bara att hoppas att man orkar jobba så länge som möjligt!! Dina tankar kring delad kärlek kommer jag ihåg från när jag väntade nr 2. Du kommer älska båda lika mycket helt galet hur kärleken kan delas och växa.

Jag väntar nu nr 3 och undrar mer hur jag ska hinna med tre barn och om det är orättvist mot de andra två som fyller 5 och 7 i vinter.

Jag börjar också på ett nytt jobb nu i mars, såklart att det är surt men man får försöka jobba på så länge man kan! Jag är nervös över att arbetsgivare/kollegor ska tycka att det är lite dålig stil men precis som alla andra har man ju samma rätt att jobba trots att man ska bli mamma :)
Svar på tråden BF September 2018